Wat je even kwijt wil #58

Hoornaars (hoornaren?) hebben donkere pootjes

Hornaar-Ongediertebestrijding-A-spect

4 likes

Hmm nee het lijfje leek veel langer, helemaal tot bijna het hoofdje dat het zo gestreept was.

Anyway, ik ga wel even ongediertebestrijding bellen :grimacing:

2 likes

Nou lieve mensen. Toch maar nog eens de luifel open gedaan en heeeeel goed bestudeerd. Volgens mij zijn het wel wespen, want het lijfje heeft niet de verhouding van de hoornaar. Ik denk dat het gewoon zo’n milde winter is geweest dat ze niet dood zijn gegaan?

Maar goed, die boom gaat eraan (kaalgesnoeid) en de luifels mag de zonnescherminstallateur mee dealen :grimacing:

1 like

Zo een winterjas is echt te warm vandaag, loop te zweten en te hooikoorts snotteren, helemaal een lente gevoel :sneezing_face:. Nee wel echt lekker om ~zon op mijn gezicht te voelen

Zo lekker weer vandaag!

Zo zonde dat ik op werkdagen zo weinig buitenkom (net zoals half Nederland).

Ik heb trouwens spierpijn van even door het centrum lopen terwijl ik vanavond een proefles bij de sportschool heb :sweat_smile:

1 like

Ik heb vanavond ook een proefles in de sportschool hahah toevallig! Ik zie er echt tegenop. Ik ga alleen en ken niemand, ben niet sportief en vind sporten ook eigenlijk niet leuk. Maar ik heb een zittend beroep en vind dat ik echt wat aan lichaamsbeweging moet doen dus ik ga wel maar :tired_face:
Even overheen zetten

5 likes

Ik vind 't ook echt jammer! Hele dag strakblauw weer en nu einde werkdag: grijze wolk.

Gelukkig wel al even rond de lunch naar buiten geweest vandaag.

1 like

Ik ging net langs bij een vriendin, bij haar huis waar ik nota bene twee jaar met haar gewoond heb en ik zet mijn fiets gewoon bij een heel ander huis neer en wilde daar ook bijna aanbellen :thumbsup: gaat goed hoor

1 like

Geen idee of het kan maar die vitamine D van vandaag heeft me al zo goed gedaan :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

De koninginnen overwinteren wel bij bijen en wespen en die zijn iets groter dan de werksters en de mannetjes. De kans is groot dat ze de komende weken zelf wegvliegen omdat ze hun eigen nest gaan vormen.

2 likes

Maar het waren er echt een stuk of tien en bij de andere slaapkamer nog vijf, kunnen dat allemaal koninginnen zijn?

1 like

Florence + The Machine hebben een nieuw nummer uit met kleding van Rodarte :heart: . Ik hoop zo ontzettend dat ze Nederland dit jaar weer aandoen. :smiley:

17 likes

Er werken op mn werk veel mensen met allemaal verschillende mensen met allemaal verschillende nationaliteiten. En niet iedereen spreekt nederlands maar iedereen probeert het wel. En dat levert soms zulke schattige gesprekjes op haha.
Ik moet me wel inhouden om niet gelijk naar engels te switchen of om ook ineens gebrekkig nederlands te praten om ze te helpen.

12 likes

Dankje! Ik probeerde al jaren kaarten te krijgen en nu mag ik eindelijk!

1 like

Ja dat zou kunnen. De werksters overwinteren niet, die gaan dood in het nest.
Hier staat het goed beschreven:
Tot wanneer legt de koningin eitjes?

De wespenkoningin legt eitjes vanaf april of mei tot in augustus of september. De eitjes bevatten alleen vrouwelijke (onvruchtbare) wespen, tot aan de laatste lichtingen. De koningin legt dan eitjes waaruit mannelijke wespen voortkomen. En ze legt eitjes met daarin nieuwe koninginnen. Als de mannetjes en de jonge koninginnen groot zijn, vliegen ze uit om te paren met wespen uit andere kolonies.

1 like

Zo ik sta helemaal te beven. Ik woon sinds kort in een flat met lift met mijn hondje. Hij is vaak niet vriendelijk naar andere reutjes maar hij doet zijn best, haalt niet uit en toont soms interesse. Nee zeg, sta ik met hem beneden in de hal, springt er ineens een gigantische hond boven op hem. Die baas probeerde die hond tegen te houden maar hij liep los, dus het lukte niet snel. Ze waren bijna in gevecht. Ik ben zo blij dat het met een sisser is afgelopen. Weet echt niet wat ik hier mee moet want woon 6 hoog rn ik moet die lift toch echt gebruiken. Ben als de dood dat hij straks eens in de hal staat als ik beneden kom, of dat hij ineens de lift in stapt als ik er aan kom. Mijn hond is een pittig beest en wilt echt niet opgetilt worden, dus dat is geen optie :confused:

6 likes

Gatsie wat akelig :frowning: Zei het baasje van die andere hond nog iets? Of heb je gezegd/gevraagd dat hij/zij haar hond moet aanlijnen in het vervolg?

1 like

Nee hij duwde zijn hond naar buiten en ik trok mijn hond daarna snel richting de lift. Ik bood nog mijn excuus aan (echt why :unamused:) maar hij keek amper om. Hij had ook een petje en capuchon op dus zag zijn gezicht verder ook niet.

4 likes

Wat ik heb geleerd over vitamine D is dat de uv index hoger moet zijn dan 3. En je schaduw moet korter zijn dan jijzelf. Dan wordt er pas vitamine D aangemaakt.

In Nederland gebeurt dat niet tussen ongeveer nov-feb :sweat_smile:

Sorry als ik er nu te serieus op in ga haha maar ik wist dat eerst niet en ik dacht dat je van elke zonnestraal vitamine D kreeg!

11 likes

Oh mijn god ik ben net thuis van die proefles en het was echt heftig. Ik ben dus echt niet sportief ofzo dat merkte ik gelijk. Ik had ruim van te voren gegeten maar ik moest echt rennen naar het toilet (emetofobie warning)en mijn eten kwam er weer uit (sorry), echt zo gĂȘnant hahah
Wel echt een teken dat ik wat actiever moet worden dus ik heb me wel gelijk ingeschreven. De jongen van de sportschool was ook heel chill en zei je bent echt niet de eerste en ook niet de laatste, doordat je het niet gewend bent en je hartslag tijdens de training enzo kan dit voorkomen, volgende keer wat lichter eten. Goede eerste indruk achter gelaten wel :joy: :sweat_smile:

10 likes