Wat je even kwijt wil #58

ja ik denk dat ik het voorlopig maar even laat. Er zijn sowieso geen contracten nu voor vast, alleen flexibel. Maar goed, ik ben niet de enige die dit probleem heeft, dus wacht maar eventjes af. Misschien moet ik het koud douchen er weer tijdelijk in gooien :joy:

1 like

Ja wel? Ik snap er echt helemaal niks van en ben echt bang dat het nog veel duurder gaat worden, maar ze bekijken bij een variabel contract toch 2 keer per jaar de prijzen en passen het dan aan? Dan kan het ook zijn dat het in juli ineens 3 keer zo duur wordt toch? Of 3 keer zo goedkoop maarja dat zal wel nooit.

3 likes

Super tof! Wat is de naam van je shop?:eyes:

Radios zouden eigenlijk alleen maar positieve liedjes mogen draaien.
Voel me helemaal prima maar dje break up liedjes pushen me om me kut te voelen.

13 likes

Wij zijn de enige openbare in Dordrecht, de rest zit in buurthuizen (maar loopt daardoor ook minder goed). Er wordt regelmatig oud spul bij gezet. Schoenen die van ellende uit elkaar vallen, iemand z’n verfkleding, boeken waar de kaft af ligt. Ook zetten mensen veels te grote dingen ervoor zoals een autostoeltje, en regent de kleding soms ook nat.
Maar vanuit buurtwerk ruimen wij de kast iedere dag op en zorgen dat alles wat er in staat in de kast past (qua formaat). Ook gooien we vaak gewoon best veel weg omdat het er viezig uit ziet of er al meerdere dagen in staat.
Veel van de kleding wordt opgehaald door de kledingbank, dat is ook fijn want kleding wordt natuurlijk als eerste vies in zo’n kast.
Er zitten echt vaak pareltjes in de kast, en het zorgt voor superveel aanloop op het plein! Maar het opruimen en bijhouden is wel echt een klus.

Maarr als je in een nette wijk woont, en je doet het op het formaat van een boekenkastje dan is het wel echt heel leuk hoor!! Het zorgt ook voor veel aanspraak.

12 likes

Vastzetten is nu een onzekere keuze. Je kan kiezen voor 1, 3 of 4 jaar vastzetten vaak en als je het voor 1 jaar vast zet is dat vaak duurder dan voor 3 jaar omdat dat het gunstigste voor de energiebedrijven is. En als je het voor 3 jaar vast zet en je stapt volgend jaar weer over dan krijg je een overstap boete. Die word vaak wel vergoed door de nieuwe leverancier maar mocht je daar ook weer te snel overstappen dan moet je én die boete terug betalen en krijg je zelf ook nog een boete.

MooivanAn (jaja wat een inspiratie had ik :joy:).

7 likes

Aha je doet dit vanuit je job met buurtwerk.
Ja ik woon op zich wel in een nette wijk dus het lijkt me wel leuk om te doen. Was dus alleen bang voor afval en dergelijke maar mss afspreken met enkele buren om het mee netjes te houden.
Ik las ook ergens over een school die dit deed, lijkt me ook wel tof. Vooral om bv kledij door te geven die te klein is.
Wel echt een tof initiatief!

2 likes

Tsja het is nogal koffiedik kijken, het kan idd duurder worden in juli maar het lijkt op het moment waarschijnlijker dat het eerder lager wordt. Het is een gok, maar met de huidige piek in de prijzen zou ik het persoonlijk echt niet langer vastzetten dan een jaar als je dan toch iets van zekerheid wil. De kans dat binnen 3 jaar de prijzen weer zullen dalen lijkt aanzienlijk, dus ik zou dan zelf niet vast willen zitten aan deze hoge prijzen. Ben geen expert ofzo maar dit is een beetje wat ik erover heb gelezen paar maanden geleden toen mijn contract afliep. Mijn energiecontract is nu ook flexibel met maandelijkse aanpassingen, schrok me vorige maand een hoedje met de tarieven, maar deze maand zijn ze alweer een stuk lager.

1 like

Oh leuk ik volg je al op Instagram, je maakt echt leuke dingen man!:purple_heart:

3 likes

Jaa tis echt heel leuk! Ze hebben hier ook een tijdje een kast gehad in een nette wijk, daar was de oplossing dat je 'm heel dicht bij zo’n straat container zet, die je met een pasje open doet. Het neemt namelijk best wat plek in anders in je grijze container, maar dat is pas als het loopt.
Ik zou het iig aanraden om te doen hoor!

2 likes

Ik was wel een vreemde eend in de bijt met mijn mondkapje op in de supermarkt.

Ik dacht dat het pas na het weekend het niet meer verplicht was.

2 likes

Ja heb er vorig jaar een paar dingen op gehad. Maar nooit serieus. Al schijnt die inactiviteit ook weer slecht te zijn voor je shop maar joe.

1 like

Maar is variabel niet ook een onzekere keuze nu? Ik moet ook een nieuw contract of iets variabels en ik vind het echt lastig

De prijzen kunnen ook nog meer stijgen en dan ben je duurder uit met variabel. Als ik nu een jaarcontract aanga dat heb ik iig de zekerheid dat het niet nog duurder word in die tijd. Maar als de prijzen op korte termijn weer dalen dan is het idd handiger om nu variabel te doen en pas later vast te zetten. Maar hoe weet je dat? Zeker met de situatie in Oekraïne heb ik niet het idee dat de prijzen snel zullen dalen?

1 like

Je zou het inderdaad dan vast kunnen zetten voor een jaar. Het is nu eigenlijk gewoon een gokspelletje of je het wel of niet vast zet want het kan inderdaad erg stijgen maar wie weet in de zomer ineens ook weer heel hard dalen. Beste is om het dan voor een jaar vast te zetten en mócht het dalen, toch over te stappen. De overstapboete is met een jaar namelijk niet zo hoog als wanneer je het 3 jaar vast zet

3 likes

Ik heb in sept in paniek voor 3 jaar vastgezet want mijn contract loopt nu dinsdag af, was er toen vroeg bij haha. Maar als ik nu lees wat bij bepaalde leveranciers een kuub gas kost (boven de 2?! euro) ben ik er stiekem wel blij mee. Zeker nu ook nét met de ontwikkelingen van de afgelopen dagen.

3 likes

Ik ben afgelopen jaar in mei overgestapt terwijl ik nog 1,5 jaar had maar die prijzen waren nog goedkoper dan ik al had, kreeg een cashback als welkomscadeau en zij namen de boete over. Ook heel blij dat ik dat toen gedaan heb want als ik dalijk ga verhuizen met mijn vriend kunnen we dit contract nog meenemen voor de tijd die nog loopt.

1 like

Haha ja ze zegt dat hij het wel heeft afgemaakt hoor gelukkig :joy:

1 like

Ik krijg nu ook nog een cashback als het jaar om is (en heb bijv in jan 70 kuub minder gas verbruikt dan in 2021). Ga nu wel van 93 naar 126 per termijn, maar ik lees op twitter echt verschrikkelijke verhalen van 250 naar 500 of meer :sob:

1 like

Gewoon in je eentje :peach::arrows_counterclockwise:

1 like