Ik werd toestraks aangesproken door een kerel, middenin een woonwijk, terwijl ik aan het wandelen was naar een pakketpunt hier in de buurt. Hij leek ook gewoon “onderweg” ofzo, koptelefoon op, rugzak op, waterfles in z’n hand. Maar hij kwam dus soort van op me af gelopen en zei “hey”! Dus ik “eh hoi”. Hij: “je ziet er echt heel lief uit”. Ik “eh ok bedankt?”. Ik dacht nog, misschien wil hij de weg vragen of is z’n telefoon leeg en moet hij iemand contacten of zien hoelaat de trein gaat ofzo geen idee, er schoot van alles door m’n hoofd. Maar toen vroeg hij dus: “ben je ook een beetje aardig?”. Ik snapte er helemaal niks meer van toen dus zei maar iets van “eh jawel beetje denk ik?”. Toen kwam het dus, hij was bezig voor een “campagne”, of hij me daar wat over mocht vertellen:
Ik stamelde maar iets van uh ja misschien ofzo en toen vertelde hij dus dat hij voor Green Peace werkte en vroeg hij hoe ik dacht over de klimaatverandering. Ik was echt helemaal abuis eigenlijk en toen zei ik maar: “ik ga weglopen, sorry”. En hij zo “haha oké”, en dat was het?
Ik voelde me dus echt super ongemakkelijk en zocht dat eerst bij mezelf maar daarna dacht ik, huh, dit is toch echt een hele leipe manier van “werven” en sowieso vrij ongepast om mensen dan van die (ongemeende) complimentjes te geven ofzo?
Anyway ik moest dit echt even van me af typen en ben ook heel benieuwd wat jullie hiervan vinden?