Wat je even kwijt wil #58

Wie stuurt me even motivatie?? Ik moet een verslag maken van begin tot eind en het moet morgen af zijn.

In plaats daarvan ben ik op zoek naar koffiezetapparaten en leid ik mezelf met andere onzin dingen af. Oh ja en ben ik een opmerking op mijn werk aan het overdenken wat nergens opslaat.

3 likes

huphup wijffie

4 likes

Wat je nu doet moet je straks niet doen

5 likes

Juist de motivatie om te gaan

Oke de kat van mn vriend heeft mn lingerie body mee genomen in zn kattenbak :joy::joy:

40 likes

Ja ik ook hahaha. Was helemaal geen duur ding ofzo dus t maakt me niet echt uit. Maar vraag me wel af waarom hij dat ding heeft meegesleurd :joy:

3 likes

Vandaag (oke gister) gewoon echt 1.5 uur met mijn fwb (friend with benefits) zitten chillen op het terras bij de stamkroeg met allebei onze noise cancelling koptelefoon op. Was heerlijk, ook al zag het er vast stom uit :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Ik lig al 2 uur wakker, slapen in een onbekende omgeving is altijd drama

Ik zit al twee/drie weken tegen ziek melden aan. Deels mentaal (al tijden megadruk op het werk en privé ook veel stress), maar ook fysiek gaat het niet top (vage klachten, zeer vermoeid, slecht slapen etc.). Door de drukte op het werk, is mijn to do lijst eindeloos en loop ik voor mijn gevoel achter. Nu voel ik me vandaag weer echt slecht en nu overweeg ik om me toch maar ziek te melden. Ik vind het alleen zooo lastig. Er is niemand die taken van mij kan overnemen, dus uiteindelijk loop ik dan toch weer achter + privé kan ik het mij niet veroorloven om dit weekend ziek te zijn, dus ik hoop dat ik met een paar dagen weer ben opgeknapt. Op het werk loopt het momenteel ook niet heel soepel, dus dat zit dan ook in mijn hoofd. De laatste keer dat ik mij heb ziek gemeld, is bijna twee jaar geleden. Denk dat als ik mijzelf push, ik wel op halve kracht wat kan doen, maar pfff.

Owja en ik had opdracht gekregen om deze week met urgentie iets voor het management te doen en ik ben bang dat mijn leidinggevende not amused is als ik dat niet doe.

Twijfel twijfel

4 likes

Denk aan jezelf, meld je ziek! Werk is uiteindelijk ook maar werk, maar als je er later alsnog aan onderdoor bent dan ben je zelf veel verder van huis. Misschien sowieso goed om het aan te kaarten op werk om evt. al in gesprek te gaan hierover met een professional?

5 likes

Als je het gevoel hebt dat het oplucht, ziekmelden.
Maar ik herken erg goed het gevoel dat het me alleen maar meer stress oplevert, door het oplopen van achterstand en het piekeren wat volgt, dus snap de struggle.

Denk aan jezelf.
Nu is het nog halve kracht, straks is er geen kracht meer te bekennen!

5 likes

Niet jouw probleem. Ziek melden als je daar over twijfelt. Beter dat je nu voor jezelf zorgt dan dat je straks helemaal niks meer kan / niks meer lukt.
Ik zou het wel volgende week oid bespreken met je leidinggevende.

5 likes

@boemboem en @Twijfelkont

Thanks. Ik heb me uiteindelijk toch maar ziek gemeld. Toen ik mijn laptop opstartte, zag ik
dat ik natuurlijk ook nog diverse vragen met urgentie had gekregen via de chat van teams, waarvan je niet kunt doen alsof je ze niet hebt gezien…Heb maar even kort berichtje gestuurd met kort antwoord en dat uitgebreider antwoord komt als ik beter ben…:pensive:

Wat betreft het bespreken met mijn leidinggevende. Ik heb in het verleden wel eens aangegeven dat het niet goed ging en op de een of andere manier pikt hij dat echt niet op. Als hij er al op reageert zegt hij zoiets als: je moet zelf je grenzen bewaken. Hij vind dat ook echt iets van jezelf, dus hij neemt dat niet mee in zijn eigen handelen. Als hij iets nodig heeft dan heeft hij iets nodig en probeert dat hoe dan ook bij je te regelen en dan moet je zelf daar tegenin gaan. Vind ik maar een vreemde houding voor een leidinggevende, maar goed.

Misschien wel het kutste aan hoogtevrees is dat je niet eens op een stoel kan staan om je kozijnen schoon te maken (die van mij reiken net niet het plafond). Sta ik hier doodsangsten uit te staan, lol.

7 likes

Oeii heb een beetje op mn kop gehad van een docent. Kan ik toch maar moeilijk loslaten :frowning:

3 likes

Als hij de grenzen weer bij jou legt moet je alleen maar harder op de rem trappen. Verder ziek melden en echt even de rust pakken. Als je hulp nodig hebt, je werk niet los kan laten, je heel schuldig voelt zou ik even je huisarts bellen en afspraak in plannen. Diegene zal je misschien niet direct diagnosticeren, maar kan je wel de juiste hulp bieden of je doorverwijzen. Klinkt namelijk dat je wel wat mentale steun kan gebruiken❤ sterkte

2 likes

Hallo waar kan ik een kalfje adopteren?

52 likes

Ik ben aangenomen! Dus ik heb eindelijk een nieuwe baan aaaaaaah :partying_face: Ik ben nu al mega zenuwachtig haha maar ik heb een paar maanden thuis gezeten dus ik ben een beetje lui geworden. Komt goed, het is een hele leuke functie :smiley:

131 likes

Wat goed! Lijkt me een fijn vooruitzicht. Gefeliciteerd :heart:

2 likes

Is spam, gebeurt de laatste maanden echt heel vaak

1 like