Wat je even kwijt wil #58

Denk aan jezelf, meld je ziek! Werk is uiteindelijk ook maar werk, maar als je er later alsnog aan onderdoor bent dan ben je zelf veel verder van huis. Misschien sowieso goed om het aan te kaarten op werk om evt. al in gesprek te gaan hierover met een professional?

5 likes

Als je het gevoel hebt dat het oplucht, ziekmelden.
Maar ik herken erg goed het gevoel dat het me alleen maar meer stress oplevert, door het oplopen van achterstand en het piekeren wat volgt, dus snap de struggle.

Denk aan jezelf.
Nu is het nog halve kracht, straks is er geen kracht meer te bekennen!

5 likes

Niet jouw probleem. Ziek melden als je daar over twijfelt. Beter dat je nu voor jezelf zorgt dan dat je straks helemaal niks meer kan / niks meer lukt.
Ik zou het wel volgende week oid bespreken met je leidinggevende.

5 likes

@boemboem en @Twijfelkont

Thanks. Ik heb me uiteindelijk toch maar ziek gemeld. Toen ik mijn laptop opstartte, zag ik
dat ik natuurlijk ook nog diverse vragen met urgentie had gekregen via de chat van teams, waarvan je niet kunt doen alsof je ze niet hebt gezien…Heb maar even kort berichtje gestuurd met kort antwoord en dat uitgebreider antwoord komt als ik beter ben…:pensive:

Wat betreft het bespreken met mijn leidinggevende. Ik heb in het verleden wel eens aangegeven dat het niet goed ging en op de een of andere manier pikt hij dat echt niet op. Als hij er al op reageert zegt hij zoiets als: je moet zelf je grenzen bewaken. Hij vind dat ook echt iets van jezelf, dus hij neemt dat niet mee in zijn eigen handelen. Als hij iets nodig heeft dan heeft hij iets nodig en probeert dat hoe dan ook bij je te regelen en dan moet je zelf daar tegenin gaan. Vind ik maar een vreemde houding voor een leidinggevende, maar goed.

Misschien wel het kutste aan hoogtevrees is dat je niet eens op een stoel kan staan om je kozijnen schoon te maken (die van mij reiken net niet het plafond). Sta ik hier doodsangsten uit te staan, lol.

7 likes

Oeii heb een beetje op mn kop gehad van een docent. Kan ik toch maar moeilijk loslaten :frowning:

3 likes

Als hij de grenzen weer bij jou legt moet je alleen maar harder op de rem trappen. Verder ziek melden en echt even de rust pakken. Als je hulp nodig hebt, je werk niet los kan laten, je heel schuldig voelt zou ik even je huisarts bellen en afspraak in plannen. Diegene zal je misschien niet direct diagnosticeren, maar kan je wel de juiste hulp bieden of je doorverwijzen. Klinkt namelijk dat je wel wat mentale steun kan gebruikenā¤ sterkte

2 likes

Hallo waar kan ik een kalfje adopteren?

52 likes

Ik ben aangenomen! Dus ik heb eindelijk een nieuwe baan aaaaaaah :partying_face: Ik ben nu al mega zenuwachtig haha maar ik heb een paar maanden thuis gezeten dus ik ben een beetje lui geworden. Komt goed, het is een hele leuke functie :smiley:

131 likes

Wat goed! Lijkt me een fijn vooruitzicht. Gefeliciteerd :heart:

2 likes

Is spam, gebeurt de laatste maanden echt heel vaak

1 like

Ik denk alleen maar hoe kun je je bsn suspenden. Alsof je zomaar even via je digid kan inloggen en je bsn kan veranderen ofzo. Als je probeert op te lichten zorg dan dat je verhaal klopt.

14 likes

Nee niet doen hoor!

Ik hoor ni die reclame in mijn hoofd: ophangen

1 like

Was hier net een monteur voor de ventilatie. Had het een en ander gemeten en zegt dan: in de keuken is het in de hoge stand zoveel kuub (oid) en in de lage stand zoveel. Dus ik zeg: dus dat betekent dat het tijdens de piekuren die hoge stand is en tijdens de daluren die lage stand?
Hij: nee, laat mij het nog eens uitleggen.
Gaat ie het uitleggen en blijkt het dus precies zo te zijn als ik zei. :roll_eyes:

15 likes

Ik voel me mentaal wel wat beter door alle berichten hier. Dankjulliewel. Ik merk dat ik sinds corona/het thuiswerken het steeds lastiger vind om uit mijn eigen gedachten te stappen en te relativeren.

Ik probeer nu werk even los te laten en uit te rusten en ondertussen af en toe een beetje low key leuke dingen te doen zoals Netflixen.

19 likes

Ik luister altijd graag BNR en ik had gebeld en mocht mijn vraag/opmerking stellen in de uitzending. Vond het helemaal spannend maar wel leuk!

16 likes

Ik liep net door het centrum en ineens tikt er een man op m’n schouder dus schrok en zegt ie: ā€˜Ja je moet niet denken dat ik je aan het achtervolgen ben hoor, ik moet gewoon toevallig via dezelfde route als jij. Oh oeps dit is geen 1,5m meer nu ik naast je loop. Maar dat vind je vast niet erg he * knipoog*/sjansblik, wel gezellig zo samen lopen :smirk:’.

Uh wtf?! :stuck_out_tongue: Ik heb geen ogen in m’n achterhoofd, dus had überhaupt niet gezien dat ie ergens achter me liep. En is dit een nieuwe manier van vrouwen versieren? Zo ja, creepy manier dan. Was echt een vreemd moment.

12 likes

Wat een irritantje, heb je 'm een hoek gegeven?

16 likes

Meer een manier van vrouwen lastigvallen en intimideren.

31 likes

Precies. Ik had dus een wtf-frons op m’n gezicht en zei ook van; ok wtf erg vreemd dit? En toen droop ie gelukkig wel gelijk af en zei ie niks meer maar liep ie het eerste de beste winkeltje in dat er was :+1:

Edit: @vitaminwater Was ook gewoon een veertiger ofzo, maakte het extra vreemd.

2 likes