Wat je even kwijt wil #58

Dit is op zich niet zo moeilijk. Het allerergst:

Hershey’s smaakt gewoon echt naar kots, bah bah bah

10 likes

Ja het was goor dus ik dacht t zal wel amerikaans zijn. Maar da was nie

2 likes

Jaaaa het gaat wel echt om extreme bedragen enzo dat vind ik ook wel heel heftig. Ik zou denk ik ook al eerder vraagtekens bij dingen zetten. Maar dat vond ik eigenlijk al van op de eerste of tweede date met een privé-jet ergens heen vliegen.

Maltesers in een grotere zak zijn lekkerder dan in een kleine zak? Zie je volgende keer haal ik echt weer de large

7 likes

Ik koop het op zaterdag of zondag in de oneven weken, als jullie dat dan even niet kunnen doen :joy:

1 like

Hij had de vrouwen ook echt goed overtuigd van zijn rijkdom waardoor ze er nooit aan zouden twijfelen dat hij het niet terug zou betalen. Plus hij heeft ze echt gehecht aan hem laten raken.

5 likes

Hier kwam ik gister ook achter. Had gister weer een keer een kleine zak gehaald en ze leken gewoon kleiner en taaier??

2 likes

Ik vind op geen enkele manier dat deze man een vrijbrief verdient en ik vind het ergens ook vreemd dat hij niet aangeklaagd is voor oplichting van die vrouwen. Maar een van die meiden heeft hem 250.000 geleend nadat ze hem één maand kent. Ik kan me geen universum voorstellen waarin iemand, wie dan ook, dat een ok en logische gedachte vindt? Daarom zeg ik dat ik ze wel naïef vind, en ja is dat victim blaming. Wellicht wel? Met alle informatie in de media en aandacht voor Ponzi schemes etc. die er tegenwoordig toch wel is. Dit zijn ook gewoon hoogopgeleide, niet onsuccesvolle vrouwen en kan ik me niet indenken dat er geen oranje of rood vlaggetje bij jezelf af gaat na de eerste 20k die hij er in 3 dagen doorheen heeft gejaagd… Vind het wel ballen dat ze overal met naam en toenaam aan mee hebben gewerkt, dat zeker.

Maar ik ben sowieso 100x te cynisch om me hierin te kunnen verplaatsen. Deze post van mij zou wellicht beter in het impopulaire meningen topic passen.

21 likes

Ik ben het wel met je eens hoor. En het is niet eens alleen geld overmaken, maar ook het afsluiten van verschillende torenhoge leningen. Kan me ook zo niet voorstellen dat je geen moment denkt, goh dit begint toch wel vreemd te worden en ook geen moment nadenkt over het risico wat je jezelf aandoet.

8 likes

dit snapte ik ook echt niet, hoezo wordt hij niet aangeklaagd?

6 likes

Het was niet 250.000 in een keer na één maand. Ze had negen schuldeisers. Het begon met minder en liep op omdat hij steeds maar bleef liegen. Op zich was dat verhaal nog wel redelijk geloofwaardig, iets met zijn veiligheid en gebruik van creditcards dat niet langer veilig was toch. Als je iemand vertrouwt en hij zo’n rijke vent is kan ik er nog inkomen dat je dat gelooft en hem wil helpen.

Verhaal bij Pernille vond ik ook nog wel geloofwaardig. Vader werd onderzocht door de belastingdienst oid toch, en alle rekeningen waren daardoor geblokkeerd.

Daar hebben ze het ook vrijwel niet over? Wel een beetje een gemis. Die Noorse heeft zelf ook meegewerkt aan afsluiten van frauduleuze leningen obv nepgegevens en CC fraude, maar die anderen hebben het geld ‘uit vrije wil’ gegeven denk ik? Althans dat zal wel de officiële juridische uitleg zijn wellicht 🥲. Ben bang dat de meeste rechtssystemen hier nog op zijn ingekleed, helaas…

1 like

Voor zover duidelijk werd uit die docu waren het aanvankelijk tienduizenden in een kort tijdbestek, in het geval van die Cecilie. Maar de timelines komen ook niet heel duidelijk aan bod. Want Ayleen had 14 maanden een relatie met hem maar totaal onduidelijk met welke anderen dit overlap had.

1 like

Ja dit begreep ik dus ook niet helemaal. Mijn logica: hij zou dan toch zijn ouders/vrienden/kennissen om hulp kunnen vragen oid ipv een doorsnee vrouw met een normaal salaris. Maar ja, aan de andere kant als je zulke dure etentjes hebt gehad / met een privéjet hebt gevlogen, dan twijfel je er misschien niet aan en doe je het gewoon :woman_shrugging:

Verder super moedig van deze vrouwen dat ze hun verhaal vertelden.

Las net dit:

Vraag me alleen af hoe dit te controleren is op Tinder.

1 like

Ik zit al een half uur tegen mezelf te zeggen dat ik me nu ga douchen maar heb echt 0,0 zin. Ben nu na het werk ook telkens zo moe dat ik amper aan iets toe kom.

Nu toch maar mezelf de douche in sleuren en daarna naar bed.

3 likes

omg het was PERFECT en hele leuke mensen

ik ga de rest van de avond goede dingen manifesteren

12 likes

Welk verkeersbord was je

1 like

Ik zou als die diamantfamilie echt pissed off zijn dat zo iemand mijn naam te schande maakt.

Vind het ook walgelijk dat hij nu gewoon overal op insta weer een lavish lifestyle zit te portretteren. Tinder zit wel een controle op toch, dat je moet verifiëren met een legit insta of FB profiel? Zit zelf niet op Tinder XD dus fijne weet ik er niet van.

5 likes

de gejatte

2 likes

Volgensmij omdat de slachtoffers zelf alle leningen hebben afgesloten en hebben gelogen voor hem. Er is niks afgesloten onder zijn naam en de vrouwen hebben het destijds “vrijwillig” overgemaakt. Echter vind ik dat geen excuus, helemaal niet omdat alles tot in detail bekend is over zijn handelswijze. Hij zou zo lang moeten zitten.

1 like