Dr Greger’s daily dozen app is ook leuk!
Ik wil het wel uitgebreider uitleggen als je het interessant vindt!
Er is uit onderzoek gebleken dat je darmflora heel belangrijk is voor je gezondheid. In totaal heb je ongeveer 2 kg aan bacteriën en microben in je lichaam, dit wordt soms gezien als een zelfstandig orgaan.
Het is heel belangrijk voor je immuunsysteem want 80% van deze cellen bevinden zich in je darmen etc. Ook weten ze sinds kort dat bijvoorbeeld serotonin voor 95% in je spijsverteringskanaal wordt aangemaakt. Er lijkt dus een verband te zijn tussen mental health en een goede darmflora.
Behalve een sterker immuunsysteem verbetert het ook je hart, hersenen, je humeur en spijsvertering en je hebt minder kans op bepaalde kankers en een langere levensverwachting.
Om een optimale darmflora te hebben wordt er aangeraden zo divers mogelijk te eten en wordt dus 30 planten per week aangeraden. Ook genoeg vezel en gefermenteerde producten zijn goed. Mensen die op deze manier eten hebben een aangetoond betere darmflora.
Dit is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Ik vind zelf het boek The Good Gut heel goed.
Mijn eigen darmflora is verstoord geweest door (achteraf onnodig) overmatig antibiotica gebruik dat fout was voorgeschreven door de dokter. Dat had best een impact op mijn gezondheid ik had toen uit het niets ibs klachten en bijvoorbeeld erge buikpijn in de avond. Vandaar dat ik me erin heb verdiept.
Ohhh bleh… Echt weinig dat meer irritant is dan op het station aan komen en zien dat er niks rijdt.
Er stonden vanmiddag twee mannen aan de deur die voor een energiemaatschappij werken. Ik zou enkele weken geleden een afspraak met hen aan de deur hebben gemaakt. Uiteraard gaf ik aan dat dat onmogelijk was, ging die man daar keihard tegenin. Toen kon ik hem de mond snoeren met ‘het IS onmogelijk, want ik woon hier pas sinds dinsdag’ hahaha, wat een sukkel. Maargoed, toen kwam er dus een lulverhaal dat de vorige bewoner ooit klant bij hen was geweest en is vreemd gegaan met een andere maatschappij maar hij heeft dus de afgelopen 3 jaar alles in de gaten gehouden qua verbruik van dit huis en is tot de conclusie is gekomen dat het bij hen toch echt goedkoper is. Vond het echt twee enge mannetjes en zelfs toen ik vertelde dat ik hoe dan ook bij e.neco wil blijven werd hij zelfs geirriteerd. Het werd daarna echt een soort discussie en toen ik aangaf te willen stoppen met het gesprek liepen ze kwaad weg 🥲 Vond het zo’n nare situatie en voelde me zelfs onveilig. Getsie, die blikken die ze me gaven ook.
Heb achteraf wel spijt dat ik niet had gezegd dat de vorige bewoner niet voor niets een overstap naar een andere energiemaatschappij heeft gedaan en dat dat voor mij al genoeg reden is om het te weigeren
Oh wow ik zou een klacht indienen bij de desbetreffende energiemaatschappij voor zo’n agressieve/intimiderende manier van “verkopen”, bah wat naar.
Ja zeker doen!
Ik heb mij eind vorige week ziek gemeld vanwege een combi van fysieke en mentale klachten. Nu dacht ik in de loop van maandagavond dat het weer echt beter ging en dat ik weer bijna kon gaan werken. Dinsdag wel nog niet gewerkt om zeker te weten dat ik goed uitgeziekt zou zijn. Vandaag heb ik vrij en dan zou ik morgen weer beginnen met werken. Maar nu ben ik sinds gisteravond echt mega erg verkouden. Zo erg verkouden dat ik mij er echt ziek door voel. Echt kut.
Jupp, het was ook een tijd geleden dat ik het zo erg heb meegemaakt. Dat de ene na de andere trein uitviel en je met zoveel mensen verloren op het station staat, steeds van spoor wisselt voor een trein die misschien wel gaat en dan toch in de laatste minuut weer wegvalt
In de tuinen bij mijn school zitten allerlei dieren, katten en meeuwen etc. En die maken zulke rare geluiden. Ik voel me alsof ik in the blair witch project zit. Kan ook niet uitsluiten dat het een persoon is
Ik open net tiktok en iemand van egf (Circus) kwam op mijn for you page met een viral video haha.
Ik weet nu niet of er iemand seks aan het hebben is of dat er een baby keihard krijst.
Zit nu een YouTube video te kijken van iemand die makeuplogo’s opnieuw ontwerpt. En het is zo tenenkrommend. Ik ben echt slecht in logo’s maken. Het kost echt veel tijd om het perfect te maken en ik ben nooit honderd procent tevreden, maar wat die youtuber maakte…ietsje beter dan WordArt.
En ook nog eens in Photoshop doen 🥲
Ze zijn verderop aan het heien. Maar nu lijkt het net of mijn huis een hartslag heeft van 110
Als ik had geweten waar ze voor werkten had ik dat graag gedaan. Maar ze begonnen zo snel te praten en hebben helemaal niet aangegeven hoe hun maatschappij heet. Baal ook dat ik dat dus niet heb nagevraagd, maar ik werd zo overvallen door ze!
Nope! Heb het net even in de app gevraagd van de flat of ze ook bij iemand anders zijn geweest. Vind het zo’n gekke situatie
Nog even ter geruststelling: helemaal niemand kan jouw verbruik bijhouden om vervolgens een aanbod op maat te doen. Als iemand daarmee komt, weet je al dat het bullshit is wat ze proberen te verkopen.
Jouw verbruik is alleen zichtbaar voor je netbeheerder (omdat zij de spanning op het net in balans moeten houden en de meter heb je van hun) en zij geven die gegevens alleen door aan je huidige leverancier (omdat die het verbruik in rekening moet brengen).
Bestellen bij bol.com is ook niet echt meer wat het geweest is he? Ik had een bestelling gedaan met 5 items, die verstuurd zijn in 5 verschillende shifts met 3 verschillende pakketdiensten. Had het ergens anders laten leveren dus m’n moeder mag nu al die pakketjes bij verschillende buren en het pakketpunt gaan halen omdat ik ook nog eens de dag niet kon aanpassen. Lekker gênant haha
Ik heb mijn wasmachine aangezet, en nu loopt ie hele tijd tegen de muur te bonken alsof er wilde sex wordt gedaan. Hoop dat mijn buren er niet teveel last van hebben
Ik heb (zoals waarschijnlijk) velen kaartjes voor 2 concerten die al meerdere keren zijn verzet twee jaar lang (Tyler the Creator en Eefje de Visser). Maar ik was die kaartjes allemaal kwijtgeraakt in mijn mailbox, tijd terug die voor Tyler gelukkig gevonden en naar mezelf gemaild. En nu was ik al een paar keer mijn mailbox aan het doorzoeken op ‘Paradiso’ ‘Eefje’ ‘Ticketmaster’ etc. maar ik kon die andere kaartjes niet vinden. Dus nu via laptop geprobeerd, en heb ik ze! En zie ik eronder een mail staan van een jaar geleden naar mijn vriend met ‘Ik heb ze gevonden!! Ik mail ze ook naar jou zodat ze niet meer kwijt kunnen raken’. some things never change