Ik had dit dus laatst ook dus toen heb ik de bezorger gebeld dat ze het pakket mochten retourneren en dat ik niet open zou gaan doen op een dergelijk tijdstip. Misschien niet heel aardig maar zo laat nog pakketjes ontvangen vind ik niet prettig.
Kan je bezorgdag/plaats of tijd niet wijzigen? Bij postnl of dhl lukt dat vaak wel.
Nee H&M levert tegenwoordig met een avondbezorgdienst. Overdag leveren of naar een pakketpunt is geen optie. Echt heel irritant.
Met fietskoeriers? Ik vind die bezorgtijden ook heel irritant, je kan ook niet kiezen dat je dat niet wil. Volgende keer toch maar bij een pakketpunt af laten leveren. Krijg vanavond ook een pakketje maar ga echt niet tot 22:00 niet naar buiten, dan zit ik de hele dag binnen.
Er zijn gezondheidsvoordelen van 2-4 kopjes per dag (oa op verkalking van je kransslagaderen, hoge bloeddruk, beroertes, etc). Dat voordeel valt weg bij >7 kopjes, maar is nog lager bij 0 kopjes.
0mg caffeine is dus slechter voor je dan 2-4 kopjes, dus helemaal stoppen is voor je gezondheid niet nodig (of misschien juist zelfs ongewenst).
En anderen: het is een bezorger waar ik nog nooit van gehoord heb. Instabox. Op de site staat dat ze alleen ‘s avonds leveren en nooit overdag. Hopelijk komen ze eerder op de avond, anders laat ik misschien ook wel weten dat ze mogen retourneren.
Instabox was eerst red je pakketje!
Oh wat irritant. Niet eens een pakketpunt.
@anon41596379 instaboz ken ik niet. Red je pakketje wel en vind die wel oké. Ze kwamen hier niet zo laat op de avond en in de mail later nog betere tijdsindicatie.
@Evert @Lemongrab
Ik dacht dus ‘nou hoe moeilijk kan dat zijn!!!’ Maar heb het zwaar onderschat, cafeïneafhankelijkheid is real. Ik denk dat ik toch maar iets geleidelijker ga afbouwen haha.
@Merel
Wat ik er vooral uit wil halen is me sochtends uitgeruster voelen. Ik had begrepen dat cafeïne zich om en nabij 12u aan je receptoren hecht dus misschien moet ik de regel opstellen: alleen cafeïne voor 10u sochtends, daarna niet meer of decaf.
Ik drink 2-3 kopjes per dag en heb al knallende koppijn als ik een dag te laat koffie drink, dus can’t imagine hoe dat met 8 koppen moet zijn. Cafeïneverslaving is idd real. Iets rustiger lijkt me een goeie, maar dan lukt het vast! Succes
Ja klopt, maar een blokje pure chocolade heeft iets van 3 of 4 mg, een grote mok filterkoffie tot wel 200mg (dan hoef je er maar 1-1.5 te drinken voor de gezondheidsvoordelen). Als je de caffeine uit chocola zou willen halen gaan de voordelen verloren door de hoeveelheid calorieën en vet die je dan binnen krijgt denk ik
Oh interessant! Ik drink nooit koffie (ik lust het niet), maar is het dus aan te bevelen andere caffeïnehoudende dranken of zo te drinken? Overigens ben ik nu zwanger, dus volgens mij moet ik nu caffeïne juist vermijden…
Ik voel me ineens veel minder schuldig over m’n twee glazen cola zero per dag hoewel ik geen idee heb wat daar aan cafeïne in zit
Als je zwanger bent adviseren ze maximaal 200mg per dag.
Ik heb laatst een praatje gehad over koffie, vandaar dit allemaal zo vers in het geheugen zit, daarin werd thee niet genoemd, ik weet niet of dat ook zo is uitgezocht. Ik denk dat het niet puur en alleen de caffeine in koffie is die de voordelen geeft (dus dat een caffeïnepil niet per se hetzelfde effect heeft), maar ik weet het dus niet precies.
Ik zie eindelijk weer het zonnetje pfff kan echt niet wachten tot de temperaturen wat omhoog gaan. En ik weet niet wat ik heb misdaan op deze aardbol maar na 3 jaar acnevrij te zijn dankzij roaccutane zit ik sinds afgelopen week opeens weer helemaal onder
Nee hoor, sinds een tijdje verzendt H&M met die service, en die bezorgen aan huis. Ze zijn heel goed te volgen met een tracking link, tot op de minuut nauwkeurig, maar ik vind de tijdstippen waarop ze bezorgen niet zo fijn.
Is hetzelfde bedrijf, alleen van naam veranderd (door een overname, maar er is weinig tot niks veranderd aan hoe ze werken) (ik ken iemand die er werkt)