Wat je even kwijt wil #59

In de buurt van Nijmegen

6 likes

Is het normaal om een paar jaar na je studie echt geen idee meer te hebben wat je wilt qua werk of je leven. Ik probeer mijn werk op dit moment als ervaring te zien, maar ik word er echt niet gelukkig van.
Nog een paar dagen en dan gelukkig vakantie.

22 likes

Pff ik kreeg een appje van een vriendin van een vriendin of we geen mini-babyshower kunnen organiseren voor haar tweede kindje. Maar ik principe hebben we met de vriendinnen als regel (thank god) dat we alleen voor het eerste kindje een babyshower doen en sowieso ben ik echt zo klaar met allemaal die babyshowers, jeez. Dus ik heb vriendelijk bedankt (maar voel me dan uiteraard toch ergens schuldig omdat het wel leuk zou zijn voor de zwangere).

Oké en lekker zuur maar waarom ook altijd dat soort dingen vieren denk ik dan ook ergens. Zou willen dat iemand een feestje voor mij had georganiseerd toen ik uit mijn slechte relatie was gestapt :rofl:
Plus werd ook even met neus op de feiten gedrukt dat het qua financiën echt even niet uitkomt. Ik merk echt dat alles duurder is geworden en gaat worden :cry:

15 likes

Kan niet voor iedereen spreken, maar herken het wel. Toen ik ineens geen goede cijfers meer moest halen om te slagen en geen duidelijk doel, dat diploma halen had, dacht ik ook van uuuuh en nu? Dit is het?!

2 likes

Veel vriendinnen van mij hebben dit op dit moment terwijl ze al dik 15+ jaar in hun studiegebied werken. Ik vind het normaal dat je na een tijdje nadenkt over is dit het werk wat ik wil blijven doen of niet.
Is het zelfde werk bij een andere werkgever iets wat je blij zou maken? Of wil je liever totaal iets anders gaan doen?

1 like

Ah dat is helemaal zuur, de moeite genomen om je auto te verplaatsen en dan alsnog een boete krijgen :sob:

Bizarste parkeerboete die ik ooit heb gekregen was in LA: we hadden gewoon geparkeerd in een straat waar dat mocht, dus helemaal prima, dachten wij… Maar we hadden de auto tegen de rij richting in geparkeerd. En dat mocht blijkbaar niet???
In Nederland zie je dat toch zo vaak, als er parkeerplaatsen parallel aan de weg zijn, dat mensen hun auto dan aan de andere kant van de straat zo in een parkeerplek rijden. Dan hoef je niet helemaal je auto te keren om in dat vak te zetten. Maar dat mag dus blijkbaar niet overal :sweat_smile:

3 likes

Een andere werkgever zou denk ik ook wel bij mij passen, ik zit nu bij een grote overheidsorganisatie en dat pas gewoon helemaal niet bij mij. Zoveel hiërarchie, mensen die dingen niet willen doen omdat ze er gewoon geen zin in hebben en mensen die je zien als de “zoveelste” die dit werk doet. Het liefst ga ik weer richting de culturele sector, maar ik kom de vacatures die ik zoek niet veel tegen.
Ik wil overigens wel mijn jaarcontract volmaken, omdat ik tegelijkertijd wel veel werkervaring op doe die ik hierna weer goed kan gebruiken. Dit werk maakt mij niet gelukkig, maar ik ben wel op verschillende aspecten gegroeid.

4 likes

Mega herkenbaar! Heb bijna dagelijks wel een momentje dat ik denk pfff is dit het nou? Ik heb ook soms echt spijt van mijn studiekeuze, ik ben helemaal niet gemaakt om 40 uur achter een computer te zitten

3 likes

Oh god ja 40 achter een computer is ook zo’n aspect die ik verschrikkelijk vind. Het is jammer dat de meeste studiekeuzes je opleiden tot iemand achter een computer.

1 like

Precies, maar ik heb helaas niet echt een alternatief hahah
Volgens mij heb ik gewoon een quarterlife crisis :woozy_face:

1 like

Ja ik snap dat je inderdaad wilt blijven voor de ervaring. Moet je nog lang in je contract?

Is er misschien een mogelijkheid om op je werk of in je vrije tijd nog wat cursussen te doen? Of juist iets in je vrije tijd waar je echt super blij van wordt?
Dat geeft vaak ook weer wat energie als je iets leuks er naast hebt en misschien ook wat meer richting over welke kant je op wilt!

2 likes

Thanks! Gelukkig tot nu toe een prima vakantie! Het doel was ultiem relaxen waardoor we dus ook amper van het resort zijn afgekomen, waar ik me inderdaad wel veilig voel. Onze ervaring buiten het resort is tot nu toe minder. Zodra we buiten de hekken lopen worden we non-stop aangesproken door mannen en er zijn zelfs taxichauffeurs die terug achteruit rijden om onze aandacht te trekken. Wist wel dat dit kon gebeuren hier en het is allemaal vriendelijk bedoeld, maar onwijs irritant en het voelt denigrerend. Mocht ik nog eens naar Egypte willen om wel wat van het land te zien, dan gaat er sowieso mannelijk gezelschap mee :+1: En het verkeer is dus ook drama, blijkt.

We hebben net contact gehad met de organisatie van het snorkelen, en de busrit is maar kort en niet over een snelweg en de boot is open aan de bovenkant, dus we zijn iets gerustgesteld en gaan toch. Hopelijk zien we bij het snorkelen dat mooie koraal inderdaad :sunglasses: Luxor of Cairo gaan we nu in ieder geval niet meer doen. Zo’n hobbelige zandweg in een bus lijkt me ook echt de hel.

1 like

Mag ook niet in België.

5 likes

Ik heb er ook last van. Van werkgever veranderd en helpt voor nu. Maar alsnog de gedachte, is dit het nou.
Maar dit is voor nu mijn basis, kan er van leven en wil straks als de kinderen wat groter zijn iets er naast doen. Waar ik voldoening uit haal. En hopelijk van kan leven of dat het naast elkaar kan, rekeningen moeten betaald kunnen worden.

3 likes

In Nederland mag je in een eenrichtingsstraat ook niet andersom parkeren. Want dat betekent dat je niet de rijrichting gevolgd hebt.

2 likes

Ze werd geband om wat ze hier deed en zei en daar deed ze wel mensen kwaad mee.
Ben het met je eens dat ze nu anders overkwam, maar je krijgt niet zomaar een permaban.

2 likes

Heel herkenbaar! Ik vind wat ik nu doe opzich wel leuk, maar echt niet voor de rest van mijn hele leven. Maarja wat ik dan wel moet, weet ik ook niet. Ik vind heel veel dingen wel een beetje leuk, maar niet zo van: dit is nou echt mijn droombaan en DIT wil ik!! En altijd als ik ergens een tijdje werk vind ik het alweer heel snel wat minder en ga ik weer naar andere dingen kijken.

Ik vind het ook met name ‘gek’ dat ik niks meer heb om naartoe te werken. Met school en studie had je altijd een periode die hoe dan ook eindig was. En met werken is dat gewoon niet zo? Het is gewoon elke dag dat, totdat ik zelf zoiets heb van: oké en nu wat anders.

5 likes

Dus als ik in het spitsuur met de trein reis moet ik vaak staan want klein treintje. Maar savonds om kwart voor 10 hrbben ze wel lange treinen om 3 mensen te vervoeren…

7 likes

Awwwww dat koppie!

Who’s got a tiny brain?
Yes, you do!

1 like

Ik ga op korte termijn ongesteld worden en dat vind ik de hel op aarde want ik heb altijd zo veel last van menstruatiekrampen maar ergens vind ik dat zwelgen erin ook wel weer lekker ofzo :joy:

Hierbij moet opgemerkt worden dat ik er nu misschien nog zo over denk, maar zodra het feest is begonnen kom ik hier heel snel weer op terug. Misschien had ik dit in het TMI- of opbiechttopic moeten plaatsen…

3 likes