Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen wel?!
Ik denk dat je jezelf enorm tekort doet als je hieraan vast blijft houden! Want blijkbaar lukt het ze dus niet, om er doorheen te prikken. Wat an sich ook niet erg en raar is, want zij reageren op de (verbale) signalen welke jij afgeeft. Zeker via bv een whatsapp of bellen is daar ontzettend moeilijk doorheen te prikken.
En dat het als een belasting voor anderen is, vul je zelf ik he! Jullie zijn niet voor niks vrienden!! Dat is in goede tijden maar ook in slechte tijden. Ik weet zeker dat je bij hen terecht kan.
En weetje, mocht het voorkomen dat zij om wat voor reden dan ook geen ruimte hebben om jou en je verhaal aan te horen, dan is het ook aan hen om dit open en eerlijk naar jou toe uit te spreken toch.
Maar ik denk dat als jij bepaalde verwachtingen hebt van personen (verwachting klinkt heel klinisch, maar dat is het in zekere zin wel, namelijk de verwachting dat ze een luisterend oor bieden wanneer jij daar behoefte aan hebt), dat het begint met het feit deze verwachting uit te spreken. Zoals bv: âgoh, ik zit een beetje met X in mijn maag, kunnen we even bellenâ.
Overigens, ik kan zelf ook nog wat leren van mijn eigen âwijzeâ woorden hoor! Het is soms gewoon lastig om jezelf kwetsbaar op te stellen. Maar we hebben vaak meer controle over zaken dan dat we zelf doorhebben ![]()