Als je de vierdaagse gaat lopen kom ik je wel snoepjes voeren langs de kant.
Ik vind het soms moeilijk dat ik voor iedereen (vrienden, familie) er ben, maar dat ik dit niet anders om voel. Wanneer ik even behoefte heb aan praten.
Dat is echt een kutgevoel. Heel herkenbaar ook.
Als ik eerlijk ben naar mezelf geef ik echter ook niet altijd goed genoeg aan dat ik hier behoefte aan heb: âhee wie heeft er vanavond zin om af te sprekenâ is vaak bij mij de vertaling van âik voel me kut, ik wil het van me afpraten, please spreek met me afâ.
Lukt het jou om goed genoeg je behoeften aan een goed gesprek te uiten?
Nee, niet altijd helaas. Er zijn wat vriendinnen die het op pikken, maar ik ben vaak het meisje wat zegt âhet gaat goed en ik red mij welâ. Het voelt als een belasting voor anderen om te zeggen âIk heb jullie ook nodigâ. Alleen ik denk ook vaak bij vrienden en familie, jullie kennen mij en als ik het nodig hebben waarom pikken jullie het niet op? Ik pik het bij jullie toch ook op?
Hierdoor kom ik soms op de momenten dat ik om 1u s nachts behoefte heb om te praten met iemand. Even te bellen.
Ja deze zijn echt lekker, ik heb een keer als 4 jarige s nacht aan bed gestaan bij mijn ouders omdat ik graag zoân ijsje wilde
Hahah I get you! Heerlijk
Als je de 4daagse gaat lopen kom ik je knuffelen
Maar dan moet je wel in militairen outfit
Ik had echt zoân fijne arts op de huisartsenpost. Uitgebreid controle, meenemen in zijn denkproces.
Maar je moet anderen ook de kĂĄns geven om je te helpen. Je zult denk ik zien dat mensen het dan heel fijn vinden om nodig te zijn door jou, zeker als je dit normaal niet aangeeft. Ik snap de teleurstelling hoor, maar er is denk ik een grens aan wat je kan verwachten dat anderen âoppikkenâ als je tegelijkertijd ook altijd âik red me welâ uitstraalt.
Gaat het goed? Ben je weer thuis?
Ik was gisteren op een tentfeest (kermis), was vergeten hoe goor & leuk dat tegelijk kan zijn
Heerlijk die zweerdruppels die halverwege de avond aan de tent hangen en naar beneden vallen
Super lief je berichtje. Gelukkig wel.
Ik heb een antibiotica kuur en codeine waardoor ik eindelijk wat kon slapen.
Ik ben heb mn anti depressiva wel besteld maar vervolgens biet opgehaald bij de apotheek en vandaag is die natuurlijk dicht. En nu heb ik niet meer. Love my life!!!
Je kan de dienstapotheek proberen, hopelijk kunnen die je helpen
Mijn neefje blijft voor het eerst bij mijn ouders logeren en ik ben hier ook en net zat hij echt kei hard te huilen, kan babygehuil echt niet aan
Ja ga ze zo even bellen
Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen wel?!
Ik denk dat je jezelf enorm tekort doet als je hieraan vast blijft houden! Want blijkbaar lukt het ze dus niet, om er doorheen te prikken. Wat an sich ook niet erg en raar is, want zij reageren op de (verbale) signalen welke jij afgeeft. Zeker via bv een whatsapp of bellen is daar ontzettend moeilijk doorheen te prikken.
En dat het als een belasting voor anderen is, vul je zelf ik he! Jullie zijn niet voor niks vrienden!! Dat is in goede tijden maar ook in slechte tijden. Ik weet zeker dat je bij hen terecht kan.
En weetje, mocht het voorkomen dat zij om wat voor reden dan ook geen ruimte hebben om jou en je verhaal aan te horen, dan is het ook aan hen om dit open en eerlijk naar jou toe uit te spreken toch.
Maar ik denk dat als jij bepaalde verwachtingen hebt van personen (verwachting klinkt heel klinisch, maar dat is het in zekere zin wel, namelijk de verwachting dat ze een luisterend oor bieden wanneer jij daar behoefte aan hebt), dat het begint met het feit deze verwachting uit te spreken. Zoals bv: âgoh, ik zit een beetje met X in mijn maag, kunnen we even bellenâ.
Overigens, ik kan zelf ook nog wat leren van mijn eigen âwijzeâ woorden hoor! Het is soms gewoon lastig om jezelf kwetsbaar op te stellen. Maar we hebben vaak meer controle over zaken dan dat we zelf doorhebben
Aaahw fantastisch bel net de dienstapotheek maar die kunnen niks voor me doen en nu moet ik de huisartsenpost bellen maar daar is een wachtrij van 10 man en wil ze er eigenlijk ook niet mee belasten. What a time to be alive