Huh, zou ze geen gast zijn van die buren en zich per ongeluk buitengesloten hebben? Wel heel raar dat ze dan niet open doen, zelfs als je nog zou slapen zou je het nu wel moeten horen…
Jaja, het is een gast van mijn buren. Gelukkig niet iemand random die hier binnen is. (ook al gebeurd, was de stalker van een andere buurvrouw toen)
Ik ben wakker geworden van het vage, mechanische geluid van hun bel. Ze heeft er echt al 100 keer op geduwd sinds 6.48 en ook vaak 5 - 10 seconden na elkaar.
De buurman is blijkbaar helemaal ‘weg’ door alcohol, de buurvrouw onduidelijk en de onbekende vrouw ruikt ook naar alcohol.
Ik denk dat ze rond 6 uur zijn thuis gekomen en toen is ze dus verkeerd naar het toilet gelopen. Normaal als je de voordeur opent per vergissing, merk je dat je op de gemeenschappelijke gang bent. Misschien is ze met haar verward hoofd verder gelopen?
Ik ben weer gaan vragen of alles ok was. Buurman blijkbaar ‘weg’ en buurvrouw zou ok zijn.
Ik weet dat de buurvrouw koppig kan zijn en een sterke mening heeft. Ik vermoed eerder ruzie.
De buurvrouw is een slechte slaper, maar nu kan ze al wel een uur een super vervelende bel negeren? Alcohol, andere middelen, ruzie?
De onbekende zit ondertussen op een fitness matje met fleece deken, kussen, koffie, water en tissue’s op de gang.
Ze kent geen nummers uit haar hoofd en kan dus niemand bellen. En ik weet eigenlijk ook niet of ik ze wel binnen bij mij wil. Raar verhaal dit.
Oei nee, klinkt niet goed. Ik zou ze ook niet binnenlaten, het is eigenlijk ook helemaal niet jouw probleem. Misschien dat de politie bellen serieus een optie is, want dit klinkt als een warrig en raar verhaal. Als de buurman zo ver is van de drank kan het nog wel even duren voordat hij weer bijgeslapen/aanspreekbaar is. Gaat ze daar echt nog uren op de grond zitten wachten tot iemand haar weer binnenlaat?
Ik zou haar niet binnen laten. Je helpt haar zo al. Misschien toch de politie of dat andere nummer niet met spoed bellen.
Als ze veel hebben gedronken kan het inderdaad uren duren.
Ik denk inderdaad dat ze daar nog uren gaat zitten.
Ze zit wel veilig en redelijk warm nu ze ook een dikke mat heeft. Het is een binnengang, ongeveer 15°C.
Ik voel me wel ongastvrij dat ik ze niet in mijn zetel laat chillen. Ze zit al van voor 6.48 op de gang.
Ik vond het al eng om ze bij mij naar het toilet te laten gaan. Maar ik had op dat ogenblik mijn telefoon vast met de hulpdiensten op sneltoets.
De buurman zal nog wel even out zijn, maar de buurvrouw? En hoever moet je heen zijn als je die irritante bel al een uur kan negeren?
Ik ben ook gaan kloppen en heb gezegd: Hallo het is buurvrouw Stervis, zijn jullie ok?
Dit moeten ze makkelijk horen maar geen reactie.
Ik heb ook al gedacht om gewoon de gemeentepolitie te bellen en het te melden.
Maar beetje bang naderhand voor de relatie met de buren. Die is oppervlakkig maar wel goed.
Ik weet wel dat ze vaak eens een nachtje doorzakken en met vrienden dan 's nachts zat thuis komen. Maar dat stoort niett omdat ik ze dan soms hoor zegggen: SSSSSssssstt, stil zijn… dat zijn ze dan niet helemaal, maar ze doen wel hun best.
Dus eigenlijk goede buren verder.
Als de buurvrouw ook te veel gedronken heeft en nu slaapt kan ik me het best voorstellen dat ze niks hoort. Je slaapt dan zo enorm vast of bent te dronken om überhaupt te realiseren dat de bel gaat. Maar als dat het geval is en ze nu pas gaan slapen dan kan het goed dat ze vanmiddag pas ergens weer wakker worden… Ik zou denk de politie bellen, dit is niet jouw probleem en zo blijf je bezig.
Ik zie nu je edit. Ik snap je punt inderdaad, maar feit blijft dat er nu een vreemde vrouw misschien wel uren in jullie gebouw zit. Uit veiligheid voor haar en voor jezelf is het echt niet raar om te bellen. Je belt niet om jouw buren erbij te naaien, maar te zorgen dat zij naar huis kan.
Straks is er een rommelmarkt in m’n straat. Ben helemaal excited, hopelijk leuke spullen.
Ja, dat klopt wel.
Ze wil eigenlijk gewoon haar spullen terug: telefoon, schoenen, jas
Maar het is zo dramatisch om de politie daarvoor te laten komen… Ik twijfel nog omdat de onbekende wel veilig is.
Ik heb nu 2 keer even met haar gepraat en behalve heel verdrietig: klinkt ze wel ok. Maar ze zal ook wel dronken zijn.
Heel irritant dat zij geen enkel nummer uit haar hoofd kent van ouders ofzo… Ik heb ook gevraagd of ze familie heeft met een winkel/zaak, zodat we een nummer kunnen googlen. Maar niet het geval.
Ik zou toch bellen. Als ze dronken is dan komt er een punt dat ze straks nuchter wordt en misschien ziek wordt, misschien valt ze daar op de gang in slaap en ze zal ongetwijfeld nog een keer naar de wc moeten. Ze weet nu dat ze bij jou “terecht” kan, dus ik zou bellen anders blijf je hiermee zitten. Wat een rot situatie zeg! Heb je zelf toevallig het nummer van de buren? In een buurt app ofzo?
Ik zou haar voorstellen of je anders dat 0900 nummer voor haar belt. Misschien kan de politie wel bellen namens haar.
En als ze niet wilt dan is het even klaar. Je ben zo hele(vroege) ochtend bezig. Je hebt gedaan wat je kon.
Je zou de socials van de buren nog kunnen proberen. Maar dan zouden ze de bel ook wel horen als ze wakker zijn.
Poeh wat lief dat je je over haar bekommert! Ik sluit me aan bij bovenstaande adviezen, hebben jullie een whatsappgroep met andere buren? Misschien hebben die mensen nog adviezen of nummers?
Neen, ik heb het nummer van de buren niet of andere socials. Anders had ik hun wel gecontacteerd. Ik heb bewust weinig contact met de buren. Nu wel lastig.
Ze is al naar toilet geweest en ik heb ook gezegd dat ze bij mij mag aanbellen. Wel 1 keer op de bel duwen, heb ik gezegd.
Ze is nu al 15 minuten stil. Ik hoop dat ze ook ligt te maffen op haar geïmproviseerd bedje.
Echt toestanden voor studentenhuizen, maar daar zijn we toch wel minstens 15 jaar te oud voor.
Ik vind mezelf al harteloos dat ik haar in de gang laat liggen. Maar om 6.48 moest ik wel iets doen want ik hoorde iemand zwaar ademenen op de gang en dat rare geluid, wat later de bel van de buren bleek te zijn.
Ik vond het gewoon eng. Is het waarschijnlijk een zatte-nacht-gaat-fout-verhaal.
Dat laatste zou zeker ongetwijfeld het geval zijn! Ik vind dat je goed handelt/ hebt gehandeld, hoor. Je doet wat je kan binnen jouw macht en je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt.
Is de vrouw aanspreekbaar? Kan ze geen namen opnoemen van mensen die haar zouden kunnen ophalen en zou je die mensen kunnen bereiken via instagram of facebook? Misschien weet ze haar eigen gebruikersnaam nog?
Geen geluid meer sinds 8 uur, dus ik vermoed dat ze ligt te pitten.
Omdat ik zelf geen socials heb, heb ik daar niet aan gedacht of ze via Insta ofzo mensen kon bereiken. En zij duidelijk ook niet meer toen ik begon over bekenden met een zaak via google opzoeken.
Ze leek aanspreekbaar, maar ergens ook niet want ik kreeg er niet uit waarom ze niet binnen mocht. Reactie was: weet ik niet…
Ik heb misschien te subtiel gevraagd naar alcohol-gebruik.
Ik ga er vanuit dat ze veilig is en als ik vanmiddag weg ga, laat ik haar nog eens naar het toilet gaan.
Nou ja, buren die door hun gedrag een vrouw buitensluiten, kwetsbaar want geen schoenen, telefoon of sleutels om thuis te komen? En dan ook nog veroorzaken dat buren wakker worden door langdurig aanbellen en niet open te doen? Vind ik gewoon overlast. Val anderen niet lastig met je issues. En zou ook bang zijn voor medische nood idd, als zij het echt niet horen.
Edit: zou ze dus bellen voor die buren, niet die vrouw. Die vind ik best sneu, en lief dat je voor haar zorgt. Al zou ik mss alsnog zelf persoonlijk de politie niet bellen trouwens, maar ik snap wel dat anderen het doen.
Maar wat is het probleem dan? Zij thuis, iedereen blij?
@Corvus Ik begrijp het wel, want ik heb er zelf ook aan gedacht.
Er wordt hier een vrouw door haar dronken vrienden ontnomen van haar noodzakelijke spullen. En ik weet ook niet of de buren een veilige dronken bui hebben of er meer aan de hand is met drugs.
De vrouw ligt ondertussen rustig te slapen op de gang. Ik laat ze maar. Ik heb gevraagd of ze ok was en nog koffie wilde en ze reageerde rustig.
Ik hoop dat dit volgende week een grappig verhaal is in hun vriendengroep.
Het is gewoon als je er verder over gaat nadenken dat je het misschien zo’n verhaal van in de krant kan worden: dronken mensen worden genegeerd en blijken overdosis te hebben…
Maar dat is het niet: want tijdens het typen van dit bericht heeft ze net aangeklopt: Ze mag binnen. De deur van de buren stond open.
Gaat een dronken-ruzie-actie geweest zijn.
Ohhh, op die manier.