Mijn vriend… echt I can’t. Gevraagd of hij alles naar binnen wil halen omdat het gaat regenen. Alles is binnen, maar de hoes zit niet om de parasol ‘want dat vroeg je niet’. Het gaat regenen, 1+1 is 2 toch? Hoezo bedenk je dat zelf niet . Inmiddels is de parasol dus nat, daar baal ik van al is het geen ramp maar ben zuinig op mijn spullen. En zo nog een situatie: hij wil iets groots weggooien maar de prullenbak zat al vrij vol dus ik vroeg of hij het in de kliko wilde doen. Wilde ‘ie niet, hij propte het er alsnog bij. Toen vroeg ik ‘nu zit ‘ie echt vol hè?’, waarop hij ja antwoordt. Maar dus niet bedenkt dat hij de zak dan even moet verwisselen maar gewoon wegloopt.
Of de was… Dan vraag ik of hij het bed af wil halen en in de machine wil doen. Dat doet ie dan ook, maar hij zet de machine niet aan. ‘Want ik weet niet wat erbij moet’… DAT KUN JE DAN TOCH VRAGEN, waarom moet ik dat nog apart doen als jij er naast staat . Ik kan hem nooit iets vragen om te doen zonder dat ik alsnog iets zelf moet doen. Zo vermoeiend om alles super specifiek te moeten vragen, echt mijn nummer 1 irritatie.