Wat je even kwijt wil #59

Dit is volgens mij een quote van de film the Adam project. Toch wel een rare plek om die film te quoten

4 likes

Moest hier om lachen. Ookal weet ik dat ze het over het plaatsje Nice hebben

15 likes

Hoe vond je hem? Ik heb hem ook gemaakt maar vond het echt matig helaas

5 likes

Nou heb m even uitgesteld. Vond de dressing in eerste instantie niet lekker, heel bitter. Was de azijn vergeten en ik dacht nog: dit gaat het echt niet beter maken. Maar heb het er wel in gedaan en het werd er toch beter op. Maar ik vond de rauwe knoflooksmaak iig al erg overheersen

4 likes

Ja de rauwe knoflook vond ik veel te pittig, terwijl ik normaliter echt gek op knoflook ben. Vond de dressing matig, en de rest van de salade mega saai. Dus nee helaas, voelde me niet die groene godin als gehoopt.

Voor mn nieuwe werk moet ik een cursus doen. En ik snap echt niet hoe ik ooit gestudeerd heb. Of 2x middelbare school. Heb een paragraaf gehad en heb al 3 andere tabbladen open. Hoe doen mensen dit.

8 likes

Via welk programma leer je het?
Ik deed voor mijn wft de tekst vluchtig doorlezen en daarna de oefenexamens ‘open boek’ maken. Dus dan las ik steeds de gevraagde onderwerpen nauwkeurig.
Vervolgens ging ik de oefenexamens zonder hulp maken. De dingen die ik dan fout had las ik nog een aantal keer door/schreef ik de kernpunten van uit.

4 likes

Ja t is online via hoffelijk. Dus je krijgt steeds een deel en dan een paar vragen. Op zich kom je tot nu toe met logisch denken ook nog wel een stuk. T komt wel goed uiteindelijk. Van de 8 vragen net had ik er 1 fout en daar twijfelde ik al over. Dus t zal heus wel goedkomen. Maar saai, geef me tiktok :joy:

1 like

Had vorige week echt precies hetzelfde, snap echt niet hoe ik me vroeger een paar uur achter elkaar kon concentreren om te studeren, was zoooo snel afgeleid de hele tijd

Oh Hoffelijk is wel het fijnste programma vind ik zelf.
Maar komt inderdaad goed hoor!
Bij Basis moest ik vooral de reken dingen vaak herhalen haha.

3 likes

Ik heb het gehaald door ouderwets alles te lezen (was wel papier) samen te vatten en dan oefentoetsen te maken. Er zit namelijk heel veel crap bij waarvoor je geen referentiekader hebt. Heb ‘t toen met een 10 gehaald dus wel succesvol :rofl:

Ja ik kan me niet herinneren dat ik dat vroeger kon. Maar toen was t niet zo boeiend ofzo? Dan las ik t een aantal keer door en ging t wel. Tijdens mn studie hetzelfde. T scheelde dat ik toen veel tijd in de trein had. Maar nu is t echt belangrijk ofzo :joy:

@mikselke Ja mijn idee is om dit nu gewoon allemaal te doorlopen. Je kon ook de hele syllabus downloaden. Dus daar wil ik dan later de belangrijke punten uithalen en samenvatten en dan moet t maar.

Maar respect voor iedereen die een concentratievermogen heeft.

1 like

Haha ja precies dat, met een paar keer lezen was je er meestal wel. Ik voelde ook zo een druk om het meteen te halen omdat het voor t werk was, vroeger als het leren niet lukte ging ik altijd maar voor de herkansing :joy:

1 like

Ik leer beste in de avond. Ik weet of dat een optie is?

En anders ging ik ‘samenvatten’ al was maar wat kernwoorden opschrijven, of een diagram/spin/wolk maken (ik weet niet meer hoe het heet. Of markeren op papier.
Iig iets ‘actiefs’ doen naast het lezen.
Soms zelfs een PowerPoint presentatie gemaakt om ‘leuk’ te houden. Of YouTube filmpjes over het onderwerp opzoeken.

3 likes

Mijn moeder moet toch aan haar (gebroken) pols geopereerd worden. :disappointed:

2 likes

Hopelijk is die na de operatie als nieuw :heart:

2 likes

Ik heb sinds vorige week dinsdagavond covid en ben nog steeds niet beter, net met een manager van werk gebeld en hij was echt niet aardig. Best wel pushen dat ik vanuit huis dingen moet doen (ik werk in de zorg dus normaal werk ik niet vanuit huis). En heb 2x aangegeven dat het niet gaat maar ik werk daar pas net en zit nog in mijn proeftijd dus vind het zelf ook echt bagger allemaal. Nu is het van ‘probeer maar wat je kunt doen’ maar ik ben gewoon nog ziek!? Dus ik ga niets doen vandaag. Wel spannend maar ja hallo ik heb hier ook niet om gevraagd en baal er net zo hard van.

15 likes

Ik manifesteer hier even dat ik de woning krijg die ik vandaag ga bezichtigen. LoA, LoA, LoA.

41 likes

Wat kut zeg hoe je leidinggevende doet. Ziek is ziek hoor. Als dit een reden is waarom je niet door je proeftijd komt, dan denk ik dat je blij mag zijn dat je daar weg bent. Al is dat makkelijker gezegd natuurlijk want werk is wel redelijk noodzakelijk. Beterschap!

9 likes

Je bedoelt dat je je toekomstige woning gaat bekijken? :smile:

8 likes