Wat je even kwijt wil #59

Verveelt u zich weleens?
Schaterlach: ‘Nou, ik doe niet zoveel meer hoor, maar toch verveel ik mij nooit. Ik heb altijd een roman, de Libelle en mijn krantje, het Haarlems Dagblad, bij de hand. Je moet wel op de hoogte blijven, anders word je dom. En er is hier in huis van alles te doen. Elke zondag ga ik rummikubben met drie dames. Op woensdagmiddag is hier een muziekmiddag, voor 5 euro krijg je bitterballen, een drankje of een advocaatje met slagroom. Je mag een plaatje aanvragen. Ik vraag dan om een nummer van André Hazes, daar was mijn kleinzoon Michel zo gek op. Hij is maar 31 jaar geworden.’ (Ze raakt geëmotioneerd). ‘Zo’n jonge jongen, dat mag toch niet? Hij werd ziek en is in drie ziekenhuizen geweest, maar ze konden niks vinden.

‘Ik had niet gedacht dat ik het zo naar mijn zin zou hebben in een verzorgingshuis. Ik ben een bofkont. De meisjes hier zijn aardig, ik heb een mooie kamer, en mijn kinderen komen vaak langs. Ik denk dat ik het goed heb gedaan, de afgelopen honderd jaar. Ik heb niet zoveel noten op mijn zang en ben een tevreden mens. Ik ben vrij cool, op zijn Engels ja: C. O. O. L.’

ik vind dit zo mooi, denk gelijk van ja, waar klagen wij eigenlijk over dan he (cliche cliche)

84 likes

Zo herkenbaar.
Ik had dat vorige week met mijn ondergoed. Ik had een brazillian aan en zat niet lekker. Kwam er 10 min voor einde werkdag achter dat ik hem verkeerd om had.

6 likes

Leuk ik ben ongesteld geworden. Heb al de hele dag zin om een torn mesje in iemands nek te steken. Moet morgen ook weer teringlang werken pff. Hoe kom ik op een onbewoond eiland?

6 likes

Deze val is toch wel ongelukkig gebleken… 10 dagen na dato: toch een vinger gebroken :clown_face:

4 likes

Op dit soort momenten mis je de anderhalf meter maatregel.

5 likes

Als ik hier het huizentopic lees denk ik echt dat ik de afslag “een fatsoenlijk leven” heb gemist.

En vind t ook stom dat het soms lijkt dat als je geen koophuis, partner en kind hebt je mislukt in t leven ofzo.

21 likes

Ja ik wilde pas geleden eigenlijk iets kwijt over gedoe wat ik had met het zoeken van een nieuwe huisgenoot maar toen scrollde ik door het huizen-topic en dacht ik laat maar, wrong crowd hahaha

19 likes

Omg ik had mezelf net buitengesloten. Sleutels binnen, laatste boodschappen uit de auto voor de deur, windvlaag: deur dicht.

Sta je dan, met je telefoon in je hand voor een dichte deur. Omg.

Gelukkig had ik de ramen boven openstaan en ben ik via de buren van hun slaapkamerraam naar mijn slaapkamerraam gelopen op een plat dak🤯

5 likes

Heb dat topic genegeerd :ok_hand:t2: Geen spijt van

9 likes

Voel me vandaag meer psycholoog dat docent. Maar nog altijd beter dan parttime politieagent.

‘Wat heb je nodig om ……’ 20x

Maar wel weer fijn om op locatie te zijn.

2 likes

Ik ben tot nu toe alleen naar barretjes geweest en die waren allemaal gewoon open. Je moet binnen een mondkapje op, maar er wordt niet heel streng op gehandhaafd.

3 likes

Ik heb zo’n siliconen bakmat gekocht voor in de oven zodat ik hopelijk daarmee vet kan opvangen van ovenhapjes. Folie blijft niet liggen en mijn glazen ovenschaal is nu verpest (en dat is ook niet zo handig). Heb voor zekerheid niet 1 van de Action gehaald maar gewoon een degelijk merk. Hopelijk werkt dit haha anders weet ik het niet meer.

Als dit werkt ga ik helemaal los met ovenhapjes want ik vind het nu vaak een gedoe.

1 like

Ik had vanochtend van 9 tot 11 een soort gastcollege maar degene die dat zou komen geven kwam niet opdagen :’) De docent wist ook niet zo goed wat 'ie ermee moest dus na een half uurtje wat vragen en lopende dingen bespreken zijn we weggegaan en heeft 'ie ons allemaal getrakteerd op koffie, zo schattig

10 likes

Echt, wie zegt dit. Waarom denken mensen dit. En waarom maak je je er druk om. Ik snap dit echt niet. Doe gewoon je eigen ding.

30 likes

Nouja ik kan dat wel begrijpen, de maatschappij is toch vooral ingericht op koppels (al dan niet met kind)

3 likes

Omdat die mijlpalen altijd enorm feestelijk worden onthaald en veel mensen dat het belangrijkst vinden. De maatschappij is er idd op ingericht. Ik snap het gevoel wel. Als veel mensen om je heen dat “bereiken” en je dat onmogelijk in je eentje kunt voelt dat soms gewoon erg kut. Laat staan hoe het cliche ons leven lang overal wordt opgedrongen in onze cultuur.
Ik kwam deze tegen en dat voelde erg treffend:

33 likes

Omdat t gewoon door heel veel mensen zo gezien wordt? Koophuis, goed bezig! Sociale huurwoning waar je weet ik veel hoe veel jaar op heb moeten wachten, loser. Oh en dan ben je arm.

Terwijl wie kan er nog alleen een huis kopen tegenwoordig? Ben je rijk, wat geweldig, hoe heb je het gedaan en hoe kan ik t ook bereiken. Het lijkt echt alsof rijk worden tegenwoordig het hoofddoel is ofzo.

8 likes

ik wil al tijddddden all stars kopen, maar ik heb zooltjes en dat kan niet samen
in m’n hoofd wordt al lang de overweging gemaakt: ik kan ze toch aan als ik veel ga zitten? wat doen die zooltjes nou echt?
ugh

Wat een mooie reactie :smiling_face_with_three_hearts:

Boeien wat andere mensen zien.

5 likes