Wat je even kwijt wil #59

Dit helpt toch niet?

5 likes

Hoezo bellen bedrijven nog met anonieme nummers? Is er iemand die anonieme nummers opneemt?

7 likes

Ik ga ook morgenavond weer werken. Heb nog wel dat ik bij ieder ding dat m’n lijf doet denk o nee help. Maar ik heb ook gewoon last van hooikoorts en kuch sowieso wel vaker op een dag. De hoestbuien zijn er niet meer en de hoeveelheid tissues is ook nihil

1 like

Jaaa als ik alles binnen heb zal ik het hier laten zien, op de uitnodiging na want die zijn te herkbenbaar voor hier :nerd_face: die deel ik wel op insta tegen die tijd!

3 likes

Ja, maakt me echt niets uit

4 likes

Ik mag weer naar buiten, hiephoi :partying_face:

13 likes

Ik hoop dat mijn pakketje waar een handtekening voor nodig is aan bet begin van de verwachte bezorgtijd zit want ik heb nog meer te doen vanmiddag😅

2 likes

Ik ben zo verkouden. Echt zo’n verkoudheid waardoor ik mij ook ellendig voel en neusspray niet helpt.

1 like

Vandaag ook weer 13km geskeelerd. :star_struck: De wereld is zoveel mooier met een beetje zon.
Heb het nu wel ijskoud.

7 likes

Ik weet niet of ik een deel van je verhaal mis.
Maar ik begrijp dat je naar de arboarts moet en je bang bent dat ze je niet serieus nemen?

Samenvatting

Mijn ervaring is dat de arbo arts niet goed kon inschatten wat mijn situatie was, begrijpelijk ook want ik was zelf ook enorm in de war en ontwikkelde paniekaanvallen als mensen de druk probeerde op te voeren. En een arbo arts is er eigenlijk voor om een schatting te maken wanneer je weer zou kunnen werken dus dat is ook hun uitgangspunt (waardoor ik me onder druk gezet voelde). Maar ik ben hiervoor in gesprek gegaan met mijn huisarts, heb de arboarts ook gemachtigd om informatie te kunnen opvragen bij mijn huisarts waarin heel duidelijk werd gemaakt dat in mijn eerste afspraken met de arbo arts ik gewoon simpelweg op dat moment arbeidsongeschikt was en ik eerst moest herstellen. Later in de afspraken toen het weer wat beter ging is er heel nadrukkelijk gezegd om mijn gezondheid te waarborgen dat mijn werkomstandigheden aangepast moesten worden wilde ik weer kunnen werken.

Als jij vind dat het nog niet kan, dan kan het nog niet. Je kunt gewoon een vervolg afspraak maken om dan pas aan te geven of de situatie is verbeterd of nog hetzelfde is. Doen ze moeilijk betrek je huisarts erbij die jou kan ondersteunen waarom het beter is om nog te wachten. En als de situatie is verbeterd kun je met je arbo arts afspreken dat je weer open staat om het te proberen voor een x aantal uur en evalueer je deze uren weer na twee weken of iets waarom je denkt dat het nog even zo moet blijven of dat je eventueel meer uren wilt proberen.

Voor mijn gevoel heb ik heel veel opgelost met smoesjes waarom ik dingen nog niet kon, maar dat voelde zo. Eigenlijk is het gewoon waar het op stond en ben ik blij dat het op mijn tempo is gegaan inplaats van dat ik mezelf voorbij liep.

4 likes

Ik lig op de bank met corona en ik vind het wel chill om thuis uit te zieken en gewoon niks te doen behalve waar ikzelf zin in heb?

Normaliter ben ik veel weg, slaap ik amper thuis en moet ik altijd wel wat en nu denk ik nee, fuck alles en iedereen.

Straks maar weer BoJack bingen.

7 likes

Ik moet vandaag m’n suiker op 7 momenten checken middels een vingerprik om zeker te zijn dat m’n zwangerschapsdiabetes weg is. Maar ik heb zo’n trek in koekjes en chocolade. Wil snaaien :rage:.

5 likes

Ja, waarom zou je niet opnemen?

4 likes

Ik neem nooit op als er een nr staat of als ik anoniem wordt gebeld. Alleen als ik een naam zie staan en ik diegene op wil nemen, neem ik op.

7 likes

& @Chicago ik heb vaker echt heel erg vervelende prankcalls gehad dus tenzij ik weet dat de dokter/ziekenhuis ofzo belt neem ik anonieme nummers gewoon niet op. Ik krijg zelfs buikpijn als ik anoniem gebeld word.

5 likes

Omdat het in 9/10 callcenter bedrijven zijn waar ik mn tijd zeker niet aan wil verspillen of het zijn oplichters (blame mn kvk inschrijving whoehoe).

En @SemM dat dus. Waarom in vredesnaam zou je ook anoniem bellen tenzij je niet wil dat mensen je nr zien?

5 likes

Ik bel klanten vanuit de winkel altijd anoniem, vanwege een order die geboekt kan worden of een andere vraag waarbij telefonisch contact nodig is. Vaak is dit niet afgesproken (afhankelijk van voorraden etc) en loop er dus regelmatig tegenaan dat mensen niet opnemen maar vervolgens wel meteen op een mail reageren die ik er dan achteraan stuur. Soms best irritant, omdat je niet verder kunt met je werk. Reden waarom we anoniem bellen is omdat we geen klantenservice zijn en de telefoon alleen intern gebruikt wordt tussen collega’s. Ik nam vroeger ook nooit op bij een anoniem nummer, maar nu wel.

2 likes

Ik liet net wat haarvaatjes bij de huidtherapeut weghalen, maar het deed echt zo pijn :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik ben al de hele dag onredelijk boos op m’n vriend omdat hij me in m’n droom had dood geschoten :face_with_monocle:

11 likes

Oh ja dat is wel vervelend!

Ik neem altijd op. Als het een vervelend callcenter is dan zeg ik meteen dat ik geen interesse heb en hang ik weer op. Ik word best vaak anoniem gebeld door bedrijven (zie voorbeeld van @Stofdoek) dus vandaar dat ik altijd gewoon opneem. Vind dat echt geen probleem.

4 likes