Er liepen hier in de buurt al een stuk of vijf niet gecastreerde katers rond, en nu is er nog een nieuwe bij en is het peak sproei seizoen de halve nacht dat gejammer van die beesten die doen alsof ze willen vechten en de hele achtertuin ruikt naar maoam sinaasappel zuur.
Ik heb vandaag mn eerste werkdag en vind t doodeng en kan niet wachten tot ik vanavond laat weer thuis ben.
Ergens opnieuw beginnen is altijd spannend, maar je hebt een goede stap genomen! Succes!
Ik ben hier nog steeds chagrijnig van en loop nog steeds achter de feiten aan.
Ik ook en ben pas vanavond kwart voor 9 weer thuis Echt slechte timing dit
Oh en mn benen zijn bevroren.
Ik had het vanaochtend op de fiets ook zo koud. En toen zag ik een vrouw fietsen in korte spijkerbroek. Echt WTF.
hoe meer ik dingen over katten die buiten zijn lees (en hoe meer drollen ik uit mn eigen tuin moet vissen) hoe meer ik denk, hoe is dit normaal???
ik weet dat het laatst een discussie over was, en ik vind het ook zielig om dieren binnen op te sluiten maar dit is toch ook niet ok zo?
heb zelfs pas sinds kort een tuin dus het valt me voor het eerst op haha
Oh ik vind het prima haha. Ik ben helemaal voor de wraak van de dieren, pis en schijt de hele bende maar onder, wij tyfusmensen hebben de boel ook maar uit het niets geclaimd.
ja dit is dan ook wel weer zo, ik zit een beetje mentaal in dubio er over
Maar wij hebben die katten ook geclaimd. Geen enkele kat zou denken goh ik ga lekker in Nederland wonen. Vogels daarentegen.
Ja alles is de schuld van de tyfus mens, dan dealen die nu ook maar met de consequenties.
Als we ons allemaal zo druk maken over die vogels moeten we misschien kappen met allerlei shit vanuit de hele wereld te bestellen en met onze luie lijven niet alles boven de 100 meter gemotoriseerd af willen leggen en misschien niet overal ramen/windmolens en weet ik veel wat plaatsen. Denk dat ze van ons meer last hebben dan van katten.
Hm ja wel met je eens dat de mens (alhoewel ik denk eerder het kapitalisme) het probleem van alle kwaad is.
Ik vind dat als je huisdieren hebt, je goed voor ze moet zorgen en dat houdt ook in dat je ze veilig moet houden.
Was laatst een hele rel over een kat die geplaatst was bij een ander gezin nadat deze gevonden was en naar een asiel was gebracht; niet gechipt want "ze wonen aan een drukke weg, dus chippen heeft geen zin als ze maar een paar jaar leven“. Had ook een keer een verhaal gelezen over iemand die vond dat een van diens buren hun hond niet in de tuin los mochten laten omdat die hond katten greep.
Heb gewoon een beetje verantwoordelijkheidsgevoel voor je huisdieren en begrijp dat niet iedereen zit te wachten op je kat of je hond.
Ik ben ook helemaal klaar met die beesten. Ik ben ongeveer de enige in de straat die nog aan een groene tuin doet. De rest is vol betegeld. Dus mijn tuin is het grote uithangbord voor de katten in de buurt om mijn tuin tot kattenbak te hebben uitgeroepen… Naast dat het ranzig is, zijn afgelopen week ook mijn opkomende pioenrozen omgegraven.
En de buurvrouw heerlijk verkondigen dat ze het zo fijn vindt dat het buiten warmer weer wordt, want dan hoeft ze de kattenbak niet zo vaak te verschonen. Nou meid, je mag de schijt wel uit mijn tuin komen vissen.
Sorry zoals je merkt zit het me hoog😂
nou ja dit inderdaad, wij zijn (langzaam want geen geld voor een tuinman maar goed) de hele voortuin aan het doen wat betekent dat het nu gewoon een omgespitte vlakte is aka kattenbakfest
en daar zit mn dochtertje ook met dr schep te spelen en dat is toch wel goor als ze dan kattendrollen tegenkomt
Ik vind het ook niet normaal, zeker niet als je weet hoe schadelijk buitenkatten voor andere diersoorten zijn
Edit: @Tjiftjaf haha, snap wel dat jij het als vogel hiermee eens bent!
Oeh hier zou ik echt mee uitkijken! Hierdoor kunnen kinderen wormen krijgen.
Op milieucentrale stonden nog wel wat handige opties om je katten uit de tuin te weren. Met bepaalde planten als lavendel en citroenmelisse, van die geuren houden ze niet. Zorg ook voor zo weinig mogelijk open plekken want katten houden van hun poep ingraven. Als je bodembedekkers gebruikt heb je dit niet. En zo nog wat ideeën. (Skip alleen de optie van zo’n piep apparaat)
Edit: oh zie dat je nu bezig bent met je tuin opknappen, dat is idd een irritante periode. Maar als je een andere snelgroeiende plant poot kan je er dit seizoen nog wel profijt van hebben.
Ik bedenk mij ineens dat ik een buurtkat al een tijd niet heb gezien. Ik hoop dat hij okay is.
chille tips, we hebben toch nog niet bedacht wat we gaan planten dus dit nemen we mee!