Wat je even kwijt wil #59

Bij ons ging t bij godsdienst vooral over jodendom omdat de lerares dan allemaal oorlogfilms kon laten zien.

2 likes

Voor Duits heb ik der Tunnel, Goodbye Lenin en Die weisse Rose gezien. Die laatste was echt heel heftig. Iets over de inhou Als ze in de rechtbank zit worden de echte verhoren gebruikt. Ik heb die film echt met ingehouden adem gekeken.

Voor godsdienst keken we vaak van die vage arthouse achtige christelijke films. Sowieso waren veel films op school arthouse. Op Pirates of the Carribean (maatschappijleer), Mr. Bean (Nederlands) en Pearl Habor na dan. De scéne met de lippenstift en het visnet met dode mensen heeft nog lang in mijn hoofd nagespookt. Pirates of the Carribean vond ik echt doodeng Bij Mr. Bean lachte echt bijna niemand behalve de leerkracht en ik. Mr. Bean is gewoon té komisch.

5 likes

Totaal of topic, maar brengt zoveel herinneringen weer op. Zat jij ook in de “tweede fase”?. Dat was in mijn tijd een nieuw vorm van onderwijs.

3 likes

same, ben zelfs nog speciaal naar bahnhof zoo gegaan toen we in berlijn waren
en was obsessed met dit jasje:

overweeg nog steeds om zoiets zelf te maken

het gaat trouwens niet zo best met d’r als volwassene

7 likes

Dat vak was ook relatief nieuw en overbodig voor de leerlingen met een NG/NT profiel, volgens mij werkte het daarom ook niet echt.

2 likes

Wij keken ook der Untergang en Christianne F bij Duits.
Bij Nederlands keken we de verfilming van het gouden ei van Krabbé. De Engelse versie geloof ik: the Vanishing.
Met de scene waarin iemand levend begraven werd, brrr

Action, réaction!!

8 likes

Lekker heroin chique :sparkles::sparkles::sparkles:

Ik vond dat ook maar machtig interessant en ik wilde juist altijd alle drugs proberen

Nu werk ik in de verslavingszorg :joy:

8 likes

Wat een vaag wijf indat interview

3 likes

Ja inderdaad de tweede fase en het studiehuis! Volgens mij was de gedachte daar achter om ons voor te bereiden op zelfstandig studeren in het hoger onderwijs ofzo. Ik weet nog wel dat er veel ophef was over ophok uren waarin leerlingen dan verplicht op school moesten zijn om de uren normering te halen.
Al viel dat op onze school wel mee en hadden we toch bijna alleen maar gewoon klassikaal les.

3 likes

Een vaag wijf? Wat dacht je van zwaar getraumatiseerd?

10 likes

Vooral dat laatste stuk. Ze verheerlijkt het naar mijn mening nog steeds, ik vind dat echt vaag

Les Choristes had wel fantastische filmmuziek!

6 likes

Plus ze zegt juist dat ze het niemand zou aanraden.

5 likes

Loverboy bij Verzorging

12 likes

Klopt, reformatorisch is nog een graadje erger. Daar schuurde het wel tegenaan maar TV mocht bij ons wel (behalve op zondag, maar goed dan was er geen school).
Mijn ouderling heeft me ook verteld dat hij niet in kon staan voor mijn zielenheil toen ik aankondigde de kerk te gaan verlaten. :rofl: Toen heb ik hem verteld dat dat ook helemaal zijn taak niet is.

Prima als je een bepaalde opvatting hebt, maar duw dat niet door de strot bij anderen. Wat jouw buurman heeft gezegd kan ook echt niet.

5 likes

Hebben jullie ook Taxi gekeken bij Frans? Ik heb die echt 3 of 4 keer tijdens mijn middelbare schooltijd gezien volgens mij.

14 likes

Ik ging het net ook weer even opzoeken via Spotify en herkende 1 nummer gelijk! Grappig hoe dat werkt.

1 like

Vanochtend floten de vogels echt exact als mijn wakeup light waardoor ik wakker werd en echt super lang* wakker heb gelegen om 5.30 echt excellent.

Volgens mijn smartwatch was het 10 minuten maar het voelde als uren though

3 likes

American History X tijdens levensbeschouwing, maakte toen ook wel indruk.

8 likes