Wat je even kwijt wil #59

Ik Amadeus en Johnny cash :joy:
Als ze ons een middag moesten vermaken propten ze ons weer in de grote aula met een beamer haha

3 likes

Dik zijn is soms heel fijn want mensen willen niet naast me zitten. Mijn tas heeft een gratis kaartje :joy:

5 likes

Amadeus kreeg ik weer te zien bij muziek. Maar die les had meer variaties qua films. Heb onder meer de biopics van Jarry Lee Lewis en Ray Charles gezien.

4 likes

Halve nacht wakker gelegen met buik en rugpijn :sob: Ik moet nu ook echt mijn bed uit maar ik heb er ff de kracht niet voor

1 like

Geschiedenis: Ben Hur
CKV: The Godfather en In de naam van de Roos
Nederlands: de aanslag
Engels: One flew over the cuckoo’s nest
Godsdienst: trainspotting (why?!)

2 likes

Nu het over films op school gaat.
Wij moesten bij Duits een film kijken over (jong) meisje die steeds meer uitging en verslaafd raakte. Weet niet meer hoe die heet maar zou wel nog een keer willen kijken.

En bij godsdienst een film van Tom Hanks (of Robin Williams) in een schilderij. Ben slecht met filmnamen.

En geschiedenis the green mile, die vond ik heftig.

2 likes

Christiane F?
Die boeken en later film hebben zo veel indruk op mij gemaakt. Was denk ik ook waarom mijn ouders ze gaven denk ik achteraf :rofl:

2 likes

En @Evenveel ja inderdaad, die was het.
Even kijken waar ik die kan vinden als ik vrij ben

2 likes

Bij Anw (wat volgens mij staat voor algemene natuurwetenschappen, echt een vreemd vak vond ik dat, want we hadden ook gewoon biologie, natuurkunde en scheikunde) hebben we serieus 4 keer achter elkaar de film Semmelweiss gekeken (met de acteur die Sjakie speelt in Flodder, als dokter Semmelweiss). Er waren een aantal parallel klassen en de leraar wist gewoon niet wat hij in welke klas had gedaan.
Zin uit de film die voor altijd in mijn geheugen is gebrand: zonder het te weten, was ik al die tijd zelf het miasma!
Verder vond ik dat we best wat meer film hadden kunnen kijken, maar dat gebeurde helaas nooit :expressionless:

2 likes

Wat normale mensen in hun fruitschaal doen: fruit
Wat ik in mijn fruitschaal doe: kabels/opladers, sokken, bh’s, rekeningen, cadeaukaarten, pennen

28 likes

Ik doe daar altijd mijn snacks in anders vergeet ik wat ik heb

5 likes

Jaloers op de films die jullie mochten zien op school!

Ik zat op een zwaar gereformeerde school, en de boekenlijst en films die werden getoond, werden zwaar gecensureerd. Het was verboden om iets van Wolkers, Zwagerman en 't Hart te lezen, en als hun boeken in het jaarlijkse pakket zaten van de Jonge Lijsters of de Grote Lijsters, dan werden die er uit gehaald. :smiling_face_with_tear: Kreeg ook ooit op mijn kop toen ik De Stille Kracht van Couperus had gelezen voor een boekbespreking want daar zat bloot in.

Qua films werden er alleen oorlogsfilms vertoond waar absoluut geen bloot in zat, want oh wee, je zou eens een borst zien als 14-jarige.

14 likes

Ik was als jonge tiener ook helemaal obsessed met de film Thirteen :joy: ging ook echt strings boven m’n broek dragen en idd juist meer interesse in drugs en alcohol. Gelukkig was het maar een korte fase haha.

20 likes

Wij keken Die Welle bij Duits (maakte wel indruk)
Das Parfum ook voor Duits geloof ik (brr)
The Matrix bij Levensbeschouwing volgens mij (vreselijk vond ik dat)
Les Choristes bij Frans (mooie film)

verder kan ik me niks meer herinneren

4 likes

Bij ons ging t bij godsdienst vooral over jodendom omdat de lerares dan allemaal oorlogfilms kon laten zien.

2 likes

Voor Duits heb ik der Tunnel, Goodbye Lenin en Die weisse Rose gezien. Die laatste was echt heel heftig. Iets over de inhou Als ze in de rechtbank zit worden de echte verhoren gebruikt. Ik heb die film echt met ingehouden adem gekeken.

Voor godsdienst keken we vaak van die vage arthouse achtige christelijke films. Sowieso waren veel films op school arthouse. Op Pirates of the Carribean (maatschappijleer), Mr. Bean (Nederlands) en Pearl Habor na dan. De scéne met de lippenstift en het visnet met dode mensen heeft nog lang in mijn hoofd nagespookt. Pirates of the Carribean vond ik echt doodeng Bij Mr. Bean lachte echt bijna niemand behalve de leerkracht en ik. Mr. Bean is gewoon té komisch.

5 likes

Totaal of topic, maar brengt zoveel herinneringen weer op. Zat jij ook in de “tweede fase”?. Dat was in mijn tijd een nieuw vorm van onderwijs.

3 likes

same, ben zelfs nog speciaal naar bahnhof zoo gegaan toen we in berlijn waren
en was obsessed met dit jasje:

overweeg nog steeds om zoiets zelf te maken

het gaat trouwens niet zo best met d’r als volwassene

7 likes

Dat vak was ook relatief nieuw en overbodig voor de leerlingen met een NG/NT profiel, volgens mij werkte het daarom ook niet echt.

2 likes

Wij keken ook der Untergang en Christianne F bij Duits.
Bij Nederlands keken we de verfilming van het gouden ei van Krabbé. De Engelse versie geloof ik: the Vanishing.
Met de scene waarin iemand levend begraven werd, brrr