Wat je even kwijt wil #61

Bijna! Het is Pettson & Findus

4 likes

Jaaa thanks

2 likes

Gisteravond naar bed gegaan met hoofdpijn en vanochtend wakker geworden met hoofdpijn. :persevere: zo irritant

Ik woon 10min/kwartier fietsen van mijn werk maar ik ben zo intens lui dat ik iedere dag een go scooter pak. Gister was ik mijn financiën op een rij aan het zetten en ben zo veel geld per maand kwijt aan die stomme scooters dus heb met mezelf afgesproken dat ik m’n huidige tegoed op maak en daarna gewoon moet gaan fietsen. Ik zie nu al op tegen morgen als ik dat heeeeele eind moet fietsen. :smiling_face_with_tear:

9 likes

Ik heb net een vaatdoekje door mijn wc gespoeld per ongeluk en ik kan alleen maar duimen dat dat geen verstopping gaat worden. Tot zover het begin van deze maandagmiddag. :thumbsup:

10 likes

He, wat gek. Ik heb van 2011 tot midden 2019 gestudeerd, dus ongeveer dezelfde jaren als jij en kon wel kiezen! Ik kon wel pas vrij laat kiezen tussen de terugbetalingsregels. Volgensmij pas eind 2021, toen ik verplicht moest terugbetalen zegmaar. Hopelijk geldt dat ook nog voor jou!

2 likes

Ik had gisterenavond extra veel gekookt zodat ik de rest in kon vriezen. Uiteindelijk had ik 4 porties over en deze in bakjes gedaan om af te laten koelen voordat ik ze in de vriezer zou zetten. Kom ik deze ochtend beneden; staan ze nog steeds buiten de vriezer :melting_face: nu er toch maar ingezet en hopen dat ik daar geen spijt van krijg

5 likes

Gisteravond gekookt en deze ochtend in de vriezer is echt geen enkel probleem hoor.

3 likes

Waarschijnlijk is het geen probleem, maar ik zou hier wel rekening mee houden:

“Bederfelijk eten dat langer dan 2 uur buiten de koelkast is geweest, is niet meer te vertrouwen, ook al verhit je het daarna goed.”

1 like

Volgens mij is het ook van belang of je al jouw studies achter elkaar hebt gedaan (zonder uitgeschreven te staan). Wanneer er een pauze tussen zit kan het zijn dat er een deel in de nieuwe regeling valt en een deel in de oude. Overigens kon ik de keuze voor de nieuwe regeling pas maken vlak voordat ik moest afbetalen. Dus misschien dat de keuze nog komt.

1 like

Oh dat zou wel echt balen zijn zeg. Mijn aflosfase begint in augustus en ik kreeg eind april een brief om over te stappen op de nieuwe regels. Hopelijk valt het mee voor jullie hypotheekaanvraag!

1 like

Ik verveel me op mijn werk en ik pijning mezelf door vakanties op zoeken met als bestemming Mallorca.

1 like

Ja het is meer dat het nu zo warm is waardoor eten natuurlijk sneller bederft. Het was een vega curry dus ik durf het nog wel aan en merk het vanzelf als het toch geen goed idee was :sweat_smile:

Gewoon doen.

1 like

Ooh iemand had zulke lekkere taarten getrackteerd. Gelukkig was er veel dus heb 2 stukjes op yam.

Inmiddels 3…

3 likes

Ik kwam net een filmpje tegen over wel/geen hiërarchie in Nederland en moest denken aan dat gesprek van laatst hier ovee ongeschreven kledingregels. Als je dat zo hoort allemaal zijn we wel vrij ingewikkeld aan het doen.

1 like

Koop een (elektrische) scooter 🫢

2 likes

Ik moet binnenkort twee weken op de valse chihuahua van mijn tante passen en morgen komt ze voor de 2e!! keer kennismaken, maar nu met overnachting :joy:
Mijn eigen hond kan ook best vals uit de hoek komen als ik iets doe wat hij echt haat, maar ik kan hem echt lezen en schrijven dus weet precies hoe en wat. Maar bij dit kleine ding heb ik geen idee dus vind ik het eng. Toen ze vorige week langs kwam mocht ik haar ook echt niet uit het mandje halen om uit te laten, dus moest ik haar uiteindelijk in een doek wikkelen. Gaat leuk worden…

2 likes

Denk dat jij niet die regeling bedoelt, want ik studeerde in 2012 en toen had je keuze oude stelsel (dus inkomen partner telt niet meteen mee vs. nieuw waarin het automatisch op draagkracht is en partner meetelt). Volgens mij bedoelt Buffel kiezen tussen die 2e en die nieuwste wat 35 jaar terugbetalen is.

Maar wel vervelend die onzekerheid @buffel zeker met de berichten van anderen hier die de keuze wel kregen maar dus nét voor aanvang terugbetalen…

Dit vind ik overigens en daaronder staat dan dat je die keuze idd pas net voor aflossen kan maken en een brief krijgt. Dus dit moet voor jou toch haast gelden?

3 likes

Wtf ik deed een middagdutje, droomde over een date die ik al een week ofzo niet gesproken heb, en de minuut dat ik wakker ben kreeg ik een bericht van 'm :upside_down_face:

7 likes