Wat je even kwijt wil #61

Mijn moeder is vanochtend bijna opgelicht via zo’n typische whatsapp scam waarbij de scammer zich voordoet als de zoon/dochter die zijn/haar mobiel is verloren en een nieuw nummer heeft. Ze geloofde eerst wel dat ik het was, tot ze vroegen of ze geld wilde overmaken voor het betalen van dringende rekeningen. Toen zei ze gelukkig dat ze wilde bellen hierover, omdat ze het niet vertrouwde. Scammer begon uiteraard over “slecht bereik” en toen belde ze gelukkig naar mijn “oude” (dus mijn echte) nummer en nam ik op. Met lichte paniek in haar stem vroeg ze meteen “FALULA, BEN JE ECHT JE TELEFOON KWIJT”, en ik wist meteen hoe laat het was.

Gelukkig heeft ze alleen een foto van mij gestuurd (daar vroegen ze om, denk om vertrouwen te wekken?) en heeft ze alles geblokkeerd + aangifte gedaan bij de politie. Vond het zo sneu want je merkte dat ze echt geschrokken was en zich kut voelde dat ze het in eerste instantie geloofde. Ben er ook echt een beetje boos om?

Sorry mega dagboekpost maar ik moest even ventileren haha

51 likes

ik heb vanavond een date en hij gebruikt die kutaap :see_no_evil: it’s a no from me

19 likes

Ik heb woensdag een taart gebakken en heb sindsdien elke dag 1/3e van een taart gegeten. Nu is ie op.

39 likes

Ooh ja ik herken het helemaal. Ik kan er ook zo boos om worden. Ze hebben mijn ouders ook al eens geappt, maar ik app altijd met ze in het Fries dus gelukkig hadden ze het meteen door. Maar door dit soort dingen worden ouderen steeds banger en achterdochtiger. Terecht… maar het maakt hun leven niet leuker.

7 likes

Normaal ga ik bijna ieder jaar naar Pukkelpop (al sinds mijn 16e) maar ik vond dit jaar best wel tegenvallen, dus het was me het geld niet waard. Nu is mijn vriend daar 1 dag met zijn vrienden en mijn FOMO is zoooo erg. Hoe fijn ik het vind dat hij zich amuseert: stikjaloers.

7 likes

Gelukkig vertrouwde ze het niet. Vaak genoeg lukt het ze wel. Wil ook echt iedereen aanraden om dit met ouders/grootouders te bespreken en ook waarschuwen voor mensen die zich voor doen als de bank, via mail of via telefoon. Wij krijgen echt elke dag wel telefoontjes dat het gelukt is. Soms echt met duizenden euro’s schade.

Mn eerste geval waarbij zelfs de pinpas was opgehaald was gelukkig niets gebeurd want mevrouw zei ook tegen me “ja weet niet zeker of t mn pincode was” waarschijnlijk dus niet want er was niks van de rekening. Denk dat oplichters heel overtuigend kunnen zijn helaas dus je kan niet vaak genoeg waarschuwen.

3 likes

Heb ik toen ook gehad, helemaal niet aan gedacht. Ik heb wel een nazorg-gesprek gehad via de NS, vond ik wel netjes. Dus als je er mee zit kun je ze altijd nog even appen denk ik!

2 likes

Ik ben ook even stikjaloers op iedereen bij Lowlands. Dacht eerst oh boeiend hoef niet maar nu…

8 likes

Wejoo, ik heb twee (mannelijke, arrogante) collega’s die echt al weken gezamenlijk met iets lastigs bezig zijn, dus ik dacht vandaag, laat ik ook eens een poging wagen. En… volgens mij is het me in een middag gelukt?

110 likes

Ik had laatst ook zo’n whatsapp scammer, die zei hoi mam. Was vooral in shock dat ik blijkbaar een kind heb gebaard zonder daar enige herinnering aan heb

37 likes

Mijn oma is ook van zoiets slachtoffer geworden, met pincode helaas dus ze hebben zelfs geld van haar spaarrekening kunnen halen uiteindelijk, hele hap uit dr pensioenvoorziening… gelukkig is alles teruggekomen maar ze doen het heel slim (en mijn oma is dementerend, dus we kunnen haar heel veel waarschuwen maar niet alles blijft hangen helaas). Nu hebben we haar spaargeld bij een andere bank gezet dan waar ze haar betaalrekening heeft, zodat de schade mocht dit nogmaals gebeuren beperkt blijft

6 likes

Ik denk altijd dat ik zwemmen echt heel chill zou vinden als ik ondertussen een podcast kan luisteren, maar vergeet altijd te googlen op waterdichte airpods/draadloze oordopjes; ga ik nu doen.

2 likes

Ah wat sneu. En wat goed dat jullie het nu anders geregeld hebben!

Ah mennn gisteravond was ik mega beroerd en nu valt het gelukkig wel weer mee. Maar nu voelt mijn vriend zich beroerd (al is hij ook altijd wel een beetje van de man flu). En zondag zou ik wat leuks gaan doen, ik hoop dat zondag door kan gaan.

2 likes

Ik kom net aangeschoten het terras af en ga boodschappen doen. Dit is het beste of slechtste plan :joy:

18 likes

Happy hunting!

1 like

Thanks! Ik heb een shitload aan kaasjes en snacks voor een kaas/snack plank als avond eten + nog extra bier én chocola als dessert. Plan geslaagd :partying_face:

16 likes

@Rozevarken thanks voor al je support ik geniet echt van die lieve duimpjes omhoog op elke comment die ik plaats :heartbeat:

23 likes

Haha ik ben gewoon zo chagrijnig dat ik mezelf bijna komisch vind. Loop net langs zo’n fanfare band en had echt de neiging om ze omver te schoppen :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: straal op met je muziek

38 likes

Gelukkig ben je geen draaiorgel tegengekomen :face_with_spiral_eyes:

3 likes