Wat je even kwijt wil #61

Ik had laatst een grote (godzijdank niet dit formaat, maar alsnog groot en dik) in een nieuwbouwwoning op de 10e verdieping met hor :cry:

Iedereen zegt ‘oh die komt niet van buiten hoor zo hoog, die zat dan gewoon tussen je verhuisspullen’ JA NEE BEDANKT DAT MAAKT HET BETER

1 like

In nieuwbouwwoningen zitten vaak meer spinnen, dus grote kans dat het daardoor komt.

2 likes

Gadverdamme neeeee :cry:

1 like

Weet je toevallig ook waarom dat zo is?

3 likes

Eh nee haha :sweat_smile: Zo’n spinnenexpert ben ik niet. Maar Google zegt dit:

Waarom komt een spinnenplaag vaak voor op een nieuwbouwlocatie. Op het moment dat een nieuwbouwwijk wordt gebouwd is er vaak sprake van een groot leeg terrein . Dit terrein wordt van nature al bewoond door spinnen maar ook trekken spinnen uit omliggende gebieden graag naar dit lege terrein toe.

3 likes

Ik heb wel eens gelezen dat het komt omdat er bij nieuwbouwprojecten vaak veel bomen etc gekapt worden om de grond gelijk te maken. In de nieuwe tuinen staan vaak ook minder planten, dus vluchten ze naar binnen voor onderdak.

2 likes

Volgens mij ook deels omdat de natuurlijke vijanden van spinnen (bijv vogels) weggejaagd zijn uit het gebied vanwege de bouw van nieuwe woningen. Dan zouden er dus relatief meer spinnen zijn dan in andere wijken

2 likes

Nou dankjewel hoor Johan !! :raised_hands:
Hoe zou ik je anders moeten noemen dan?

11 likes

Mijn grootste nachtmerrie, zo’n beest in mn bed! Hier overigens ook 2 levenden en 2 dode (door de kat) gevonden in de afgelopen 2 weken :scream::scream:

Ik had pas het boek 4000 weeks gelezen, klinkt alsof deze man de NL versie wilde schrijven en dan nog wat marxisme erin wilde gooien

1 like

Ik heb dit inmiddels gegeven en ahh zijn reactie was echt zo lief :heart: Gewoon vol ongeloof dat dit voor hem was. En hij is er echt helemaal mee in de wolken, is er elke dag wel op aan het spelen.

Heb er ook een filmpje van gemaakt en heb dat echt zovaak teruggekeken.

33 likes

Is het gelukt?

Ik kreeg gisteravond een voorverkoop link doorgestuurd van een oud collega. Wist niet eens dat dat kon?
Maar heb toen dus wel 2 kaarten kunnen bemachtigen.
Ik hoop jij ook!

2 likes

Hmm… toch gezwicht.
Ging het gewoon proberen, en ineens kon ik nog 2 veldkaarten krijgen…

edit: ohh ik zag jouw reactie nog niet @Calypso, dan vind ik het extra zuur voor jou… hopelijk lukt het nog…

1 like

Ik wil zo graag iets met een vriendin bespreekbaar maken maar ben zo vermijdend in die dingen, echt vreselijk vind ik zelf pff.

2 likes

Ooooo op dagen als deze is een ebike toch een geschenk uit de hemel

14 likes

Het heeft echt veel te lang geduurd voordat ik snapte dat je het over een fiets had :joy:

3 likes

Ik had mezelf buitengesloten toen ik even snel de hond liet plassen. Zo stom! Gelukkig heeft mijn oom mijn reserve sleutels en kon hij binnen 20 minuten ter plaatse zijn. Ik had ook geen OV bij me dus had mijn 3e sleutelbos ook niet bij mijn moeder kunnen ophalen. Hopelijk eens maar nooit meer :joy:

3 likes

En ook nog eens met dit warme weer. Kon je nog in de schaduw wachten met je hond?

4 likes

Uch dacht lekker dagje ontspannen op het water maar er waren allemaal asociale mensen. En drie keer raden; het waren allemaal mannen

Gelukkig wel! Ik heb erg veel bomen dus we stonden lekker koel.

3 likes