Wat je even kwijt wil #61

Dat moet je niet doen, jij kunt zijn problemen niet oplossen en het enige wat jij kunt doen is er voor hem zijn en naar hem luisteren als hij jou nodig heeft, maar je hebt ook nog een eigen leven en daar mag je echt wel van genieten. Ook al lijkt dat soms moeilijk naast elkaar te gaan, je relatie/zijn depressie is niet wie/wat jij bent en ik vind het heel normaal en logisch dat je soms blij bent ff niet thuis te zijn/er niet mee bezig te zijn.

Ik denk dat het ook wel logisch is dat zijn stemming overheersend kan zijn in huis, dat hangt als een soort deken om hem heen, maar zijn er ook nog momenten dat het nĆ­et zo voelt? Kunnen jullie het ook nog leuk hebben of nemen de sombere gevoelens echt de overhand? Misschien kun je proberen om samen met hem wat buitenshuis te doen, al is het maar een wandeling maken, wellicht doet zoiets kleins jullie beide goed omdat je toch in een andere omgeving bent als thuis.

Mijn ex zijn depressie en problemen overtekenden ook onze relatie, maar buitenshuis was het soms nog gewoon heel leuk samen en leek het wel alsof die problemen er bijna niet meer waren. Ik voelde me ook wel eens schuldig als ik me gelukkig voelde en hij niet, maar ik heb wel heel erg geleerd dat ik mijn geluk niet door hem moest laten beĆÆnvloeden en probeerde soms ook gewoon leuke dingen te doen en daar echt blij mee te zijn. Hij heeft ook wel eens gezegd dat hij zich schuldig voelde tegenover mij (was eens en nooit meer die uitspraak want hij was narcist eerste klas haha)

Het is echt super dubbel want ik wilde het liefst zijn pijn en problemen van hem wegnemen, maar dat kon ik gewoon niet en ik hoop dat jij dat ook in kunt zien. Dat hij hulp heeft gezocht en het ook krijgt straks is al een hele stap, hopelijk doet jullie dat beide goed en vindt hij zijn geluk weer terug.

8 likes

Toevallig had ik dit vanmiddag ook en was mijn telefoon mega warm. Heb hem toen voor 15 minuten in de koelkast gelegd en daarna werkte alles weer naar behoren. Denk dat hij oververhit was. Misschien werkt dit ook voor jou (als hij het nog steeds niet doet)?

2 likes

& @LastYoungRenegade Wat jammer he! Heb het echt al meerdere pogingen gegeven maar heb het maar opgegeven :joy:

2 likes

Heb vandaag mijn eerste product verkocht en ook nog eens aan een forummer 🄹

29 likes

Ik herken het en het is inderdaad heel zwaar. Wat je zegt, de sfeer in je hele huis wordt erdoor bepaald.
Mij hielp mindfulness heel goed. Even alleen zijn en voelen dat dat moment goed was. En me realiseren dat niets permanent is en alles constant veranderd en dat ik zijn problemen niet op kon lossen, maar er alleen voor hem kon zijn. En regelmatig even met iemand anders praten om mijn hart te luchten en even wat positieve energie op te doen.
En mij hielp ook dat ik er bewust voor koos te blijven en er voor hem te zijn omdat ik dat de moeite waard vond (dit was wel in een heel uitzichtloze situatie die al jaren duurde met externe omstandigheden, depressie en zware ptss (en die uiteindelijk door een wonder is goed gekomen)).

Sterkte!

6 likes

Ik had met mijn andere telefoon opgezocht hoe ik hem uit zou kunnen krijgen en dat trucje werkte gelukkig wel. Hij was niet oververhit wat ik ook wel eens heb gehad. Is nu al de 4e of 5e keer ofzo dat zoiets gebeurd is.

3 likes

@Sedana heeft er nog wel 5 voor je

2 likes

Ik weet dat ik maar een onbekende voor je ben maar ik herken het gevoel . Je mag me altijd een dm sturen wanneer je maar wilt. Ook al is het maar om van je af te kunnen schrijven en te weten dat het niet raar is wat er allemaal door je heen gaat :hugs:

5 likes

Mijn ouders zijn uit eten vanavond en in de groepsapp komen de volgende berichten binnen:

ā€˜Ik ben jullie vader kwijt’ foto van lege stoel
ā€˜Ik heb hem weer gevonden’ foto van mn vader

Ik weet wel van wie ik mijn hoogdravende humor heb :smiling_face_with_tear:

75 likes

Ik heb geen sojamelk dus ik moet nu(21:29) nog naar de supermarkt :sob: of iemand een ontbijt idee met simpele dingen? En nee havermout is ook op en ik heb geen crackers of brood…

2 likes

Fruit, yoghurt, eieren, pannenkoeken met water, bananenbrood?

Het moet vegan en de rest heb ik ook niet in huis. Ik denk idd dat het een pannenkoek wordt met water!

3 likes

Zolang je maar humor hebt.

3 likes

Ik hoorde toevallig net in een podcast een vraag van een vrouw die net uit een abusive relatie kwam en twijfelde of ze contact zou opnemen met de ex van haar ex om bevestiging te krijgen dat hij tegen haar ook zo had gedaan, dat niet aan haar lag of zoiets. Dus… misschien is dat het?

5 likes

Wat is het tegenwoordig dat het zo normaal is om full volume filmpjes te kijken in de trein, maakt me WOEST echt :triumph:

17 likes

Ah jeetje wat een heftige situatie zo. Ik las je vraag over een niruw topic en weet niet of je hem al gemaakt hebt, maar het klinkt als een goed idee. Mijn beide ouders zijn ook ziek en ik merk ook dat ik behoefte heb aan meer praten met mensen die begrijpen hoe het is om opeens mantelzorger te worden.

6 likes

Ja en bellen op luidspreker ga weggggggg.

7 likes

Ik ben in mijn eentje aan het dineren in een Franse bouillon en heb een hele fles wijn besteld, oops.

7 likes

Ik ben nu een nieuwsartikel aan het lezen waarin paaltjes (zo’n rood wit paaltje) op fietspaden verafschuwt worden omdat er zo’n 2400 mensen in aanrijding komen met een paaltje. Waarvan 1500 mensen er ernstig aan toe zijn.

Ik ben verbaasd. Hoe kom je in aanrijding met een paaltje. Het is niet alsof zo’n paaltje zich uit het niets voor je fiets werpt.

1 like

Net zoals je soms wel eens tegen de punt van een tafel loopt, of struikelt over een stoepje. Die verschijnen ook niet uit het niets, maar soms maak je gewoon even een verkeerde inschatting.

9 likes