Dat moet je niet doen, jij kunt zijn problemen niet oplossen en het enige wat jij kunt doen is er voor hem zijn en naar hem luisteren als hij jou nodig heeft, maar je hebt ook nog een eigen leven en daar mag je echt wel van genieten. Ook al lijkt dat soms moeilijk naast elkaar te gaan, je relatie/zijn depressie is niet wie/wat jij bent en ik vind het heel normaal en logisch dat je soms blij bent ff niet thuis te zijn/er niet mee bezig te zijn.
Ik denk dat het ook wel logisch is dat zijn stemming overheersend kan zijn in huis, dat hangt als een soort deken om hem heen, maar zijn er ook nog momenten dat het nĆet zo voelt? Kunnen jullie het ook nog leuk hebben of nemen de sombere gevoelens echt de overhand? Misschien kun je proberen om samen met hem wat buitenshuis te doen, al is het maar een wandeling maken, wellicht doet zoiets kleins jullie beide goed omdat je toch in een andere omgeving bent als thuis.
Mijn ex zijn depressie en problemen overtekenden ook onze relatie, maar buitenshuis was het soms nog gewoon heel leuk samen en leek het wel alsof die problemen er bijna niet meer waren. Ik voelde me ook wel eens schuldig als ik me gelukkig voelde en hij niet, maar ik heb wel heel erg geleerd dat ik mijn geluk niet door hem moest laten beĆÆnvloeden en probeerde soms ook gewoon leuke dingen te doen en daar echt blij mee te zijn. Hij heeft ook wel eens gezegd dat hij zich schuldig voelde tegenover mij (was eens en nooit meer die uitspraak want hij was narcist eerste klas haha)
Het is echt super dubbel want ik wilde het liefst zijn pijn en problemen van hem wegnemen, maar dat kon ik gewoon niet en ik hoop dat jij dat ook in kunt zien. Dat hij hulp heeft gezocht en het ook krijgt straks is al een hele stap, hopelijk doet jullie dat beide goed en vindt hij zijn geluk weer terug.