Wat je even kwijt wil #61

Klopt maar ik neem aan dat je het door hun bepaalde modelcontract voorschot sowieso betaalt? Dus in zekere zin spaar je dan op een wat omslachtige manier wel geld maar zijn je maandelijkse kosten alsnog hoog.

Moet zeggen dat ik in deze woning de verwarming (vloerverwarming) hele jaar op 16 graden heb staan. Maar ik woon en met woningen naast, boven me en onder mij zit een kantoorpand. Dus dat is een luxe aan mijn huidige plek.

Het is een lotingwoning dus het is natuurlijk geen gegeven dat ik de woning zou krijgen maar dit werkt natuurlijk niet erg bemoedigend.

Edit:
Wat dat betreft is stadsverwarming wel fijn. Die tarieven zijn ook wel iets omhooggegaan maar zijn wel budgetvriendelijker omdat het gasloos is.

2 likes

kan de laatste tijd echt niet koken meer? maak echt tragische gerechten en niks smaakt >:(

Ja dat en ik ben er boos over dat mijn pensioenfonds geld steekt in zaken waar ik niet achter sta (dierenleed :rage:)

Binnen het onderwijs heb je - voor zover ik weet - geen keuze qua pensioen dus ik moet het er maar mee doen. Maakt me echt pissed :face_with_symbols_over_mouth:

3 likes

Ik zou voorlopig blijven zitten waar je zit als het enigszins kan. Klinkt alsof je nu een goede deal hebt en zo een deal ga je nooit terugkrijgen als je nu een nieuw contract af moet sluiten.

Het einde lijkt nog niet in zicht en de overheid doet er geen ene moer aan. Ook de energieprijzen zijn nu aan het stijgen. Ik heb al teveel situaties gezien van mensen die schulden aan het opbouwen zijn, contracten zijn verdubbeld of meer.

Ligt natuurlijk allemaal wel volledig aan wat er binnen komt. Als het geld sowieso tegen de plinten klotst zou ik me er niet door tegen laten houden.

3 likes

Het is sociale huur dus ik kan het geld niet over de balk smijten :smiling_face_with_tear: en ik kan ook niet in mijn portemonnee over een half jaar kijken.
Mocht ik mijn werk verliezen zit ik aan de grond genageld. Dus ik denk dat je gelijk hebt! Scheelt wel dat ik mijn punten dan wel gewoon blijf sparen.

2 likes

De prijzen voor stadsverwarming zijn gekoppeld aan de gasprijs en worden vanaf januari ook weer verhoogd voor het hele jaar 2023, dus dat kan best nog gaan tegenvallen. Onze prijs is al verdubbeld tov vorig jaar en ik hou mijn hart vast voor volgend jaar eigenlijk. Nouja misschien valt het mee, ik hoop het, maar reken je ook niet rijk met stadsverwarming.

6 likes

Ik heb eerdere jaren wel een lamp die ik van bol had gebruikt en ik had opzich wel het idee dat die iets deed, maar ik vond het heel lastig dat ik niet precies wist hoe lang en hoe vaak ik er nou het beste voor kon gaan zitten waardoor ik het moeilijk volhield (voelde me verder ook slecht dus dat helpt natuurlijk niet). Als het goed is krijg ik nu van de psycholoog een schema en of een aanrader voor een lamp of een lamp in bruikleen, wellicht dat die zegt dat ik m’n eigen lamp kan gebruiken maar volgens mij zijn de lampen die ze daar gebruiken veel groter.

Ik heb iig deze, heb er toen vooral op gelet dat ie tot 10.000 lux kon:

1 like

Het scheelt bij mij volgens de site in ieder geval 5 tot 20%. We gaan het zien in 2023 maar het scheelt dus iig iets.

4 likes

SAD Light :cry:

1 like

Ik hoop dat het mee gaat vallen voor je! En dat je tegen die tijd dan ook gewoon nog een veel leuker huis tegenkomt.

Bizar wel dat dit nu opeens zo zwaar weegt. Hadden we ons twee jaar geleden ook niet voor kunnen stellen :exploding_head:

3 likes

Dank je! Ik had inderdaad gelezen dat het 10000 lux moet zijn, maar vraag me af of het bij Bol oid dan nog uitmaakt of je er eentje van 30 of 60 koopt :woman_shrugging:t2: Ik zal de psycholoog op mijn werk eens vragen of hij nog suggesties heeft.

2 likes

Ja de Engelse afkorting is het enige leuke aan winterdepressie hahaha

21 likes

Ik heb gisterochtend voor het eerst sinds tijden weer gesport. En het was een les dus ik heb ook alles gegeven. Alleen nu word mijn spierpijn met het uur erger. Als ik even gezeten heb, kom ik amper nog omhoog en ik loop als een pinguĆÆn. Ik vrees voor morgen :sweat_smile:

4 likes

@Dazed
Het nadeel is dat je niet zeker weet of ze echt 10k lux hebben.
Ik zal even nadenken of ik nog weet welke lamp werd aangeraden.

(Ik heb lichttherapie behandelingen gegeven)

3 likes

Twee weken geleden is 50 meter verderop bliksem ingeslagen en dat gaf een ontzettend harde knal. Nu is het weer dramatisch weer & ik merk aan mezelf dat ik een stuk gespannener dan normaal. Echt irritant

2 likes

Mensen bij mij in de straat (ik ken ze niet) zijn denk ik hun hond kwijt of zo? Ik hoor ze de heel wijk door roepen ā€œarchieee, archie waar ben jeā€ en ze lopen in dit takke onweer in hun badjassen met paraplu 🄹 wel zielig en zou ik ook doen maar stttttt het is nacht

6 likes

https://www.coolblue.nl/product/690248/beurer-tl30.html

Deze!

2 likes

Ik ben voor de 2e dag op rij op de fiets naar werk en buitenproportioneel trots op mezelf dat ik nu al 2 dagen 26 km per dag fiets :sweat_smile: maar ik vind het ook wel echt chill.

68 likes

Op de fiets word je ook lekker wakker van (vind ik). Knap dat je 26 km fietst per dag. ā€˜T is best een eind.

2 likes

Op mijn werk moeten we per maand minimum x-aantal dagen naar kantoor komen. Niet iedereen doet dat.
Dus nu heeft iemand besloten dat voor elke dag waarbij je te weinig op kantoor bent, je de volgende maand als ā€˜straf’ 2 dagen extra moet komen. Haha zooo kinderachtig.

8 likes