Haha ja we hebben ook al een inlog systeem waarbij als je om 8.01u inlogt je werktijd pas om 8.15u start. En als je om 15.59u uitlogt dan eindig je volgens het systeem om 15.45u.
Dus als je eigenlijk 2 minuten te weinig werkt, rekent hij meteen een halfuur.
Vroeger beginnen en later stoppen wordt uiteraard niet verrekend.
Wat vreselijk.
Ik zou een nieuwe baan zoeken
Dit mag wettelijk gezien gewoon niet⦠Ik zou je salaris over al die tijd terugvorderenā¦
Een collega was doordat hij dit niet wist/of gewoon nooit naar keek, na maanden opeens echt tientallen uren kwijt.
Hij heeft toen al zijn inloggegevens opgevraagd en (onder werktijd haha) elke minuut dat hij eerder begon en later stopte zitten uitrekenen.
En toen kwam hij uiteraard echt ruim over zijn normale werkuren. Maar daar hebben ze toen echt heel moeilijk over gedaan.
Verwachte aow leeftijd stast hier 69 en 3 maanden ivm verwachte levensduur van de mensen. Godverdomme hopelijk gaat dat niet echt zo. Echt geen zin in. Vind 40 wel een mooie pensioenleeftijd
Wow kom er nu pas achter dat ik ook gewoon internetpaginaās op mijn mobiel naar mijn laptop kan sturen. Sowieso zie ik nu pas dat delen knopje in Chrome mobiel? Er gaat een wereld voor me open haha.
Ik altijd dat linkje maar kopiƫren of opslaan als bookmark. Heb nu ook ontdekt hoe ik een mega lange screenshot maak.
Wooow, wat voor sector is dit? Retail? (daar werd ook zo nauw gekeken op inkloken)
Moet deze maand 1000 dingen doen en plannen. En dan komen mensen last minute met ideeen voor mn moeders verjaardag. Ja leuk maar fix het even zelf ik neem dr al een weekend mee weg als jij iets wilt doen moet je t zelf plannen.
Nee engineering, dus behalve het systeem is er verder echt niemand die het interresseert wanneer en hoelang je werkt zolang je je projecten/deadlines maar haalt.
Jaaaa bij de bijenkorf was dit pas echt vreselijk, als je 21uur klaar was en je klokte 5 over 21 uit dan rekende die 20:45 als eindtijd. 21:15 was pas 21uur.
Daarna kwamen ze met een omroepsysteem dat je naar huis mocht als laatste klant weg was, dat was altijd of om 21uur precies of 21:12 ofzo, zodat je dan wel moest uitklokken echt zo naaiend.
Oja het āuitwerkkwartiertjeā, om te janken echt. En uiteraard ook onbetaald ruim voor openingstijd aanwezig zijn
Dit is toch op geen enkele manier constructief voor de relatie tussen management en personeel?
Ja vind ik ook hoor. Maar het is niet mijn management/ingenieursbureau die deze systemen heeft.
Maar de klant/het bedrijf dat mij inhuurt voor hun projecten. En ik werk gedurende die projecten op locatie van de klant. Volgens mij is dat op veel plaatsen zo.
Er zijn ook grote verschillen tussen eigen personeel en ingehuurden. Zij zitten bijvoorbeeld in mooie gebouwen en wij in van die werkcontainers. Wij hebben parkeerplaatsen die veel verder weg zijn en we mogen zelfs de fietsen niet in dezelfde fietsstalling zetten.
Maar goed dat mijn vakantie bijna voorbij is want ik blijf maar geld uitgeven aan uit eten, lunch, borrels en shoppen
Ik moet idd een kwartier vooraf aanwezig zijn en onbetaald. Weetje het is dat ik een baan nodig heb en dit is op 5 min lopen maar normaal protesteer ik hier tegen
Ik heb zin om een sportschool te beginnen voor ongemotiveerde mensen. Zo hoef ik niks te doen en t geld stroomt binnen.
Ja echt zoān naaistreek, je zit al aan het minimumloon en dan moet je ook nog elke dag een kwartier gratis werken. Ik deed alles gewoon als de winkel nog open was, dan stond ik al te stofzuigen en de kas te tellen. Ik liep mooi om 18:02 daar de deur uit (dit kon want het was een hele kleine winkel en meestal stonden we er maar met zān tweeĆ«n zonder manager)
Bijna elke sportschool
Jaa maar ik wil niet open gaan voor die ene verdwaalde fitkech