Oja kut was de regen alweer vergeten
Valkompass van SVT al gedaan? Ik ben er bijna uit
Ik heb echt veel last van hooikoorts ofzo deze ochtend, maar zie op internet dat de hoeveelheid pollen laag is. Blegh
Ik ga straks naar een feestje maar omdat die vrienden chaos incarnate zijn is nooit iets van tevoren gepland, wat prima is hoor zolang ik maar weet hoe laat ik er moet zijn.
Maar nu is het ineens een thema feestje en moet iedereen zwart aanš© Pls no.
Met parkeren schraapte ik net een beetje langs de auto van de buurman. Ik meteen in paniek, maar heb meerdere keren gekeken en ik zie niks op zijn auto en ook niet op die van mij dus het zal wel?
Voor de liefhebbers
Disclaimer het is helemaal geen mega bijzonder recept hoor heb hem zelf bedacht aan de hand van wat TikToks haha
Ik heb eerst 2 kipfilets gemarineerd met olijfolie, paprika, knoflook en uipoeder maar je kan dit evt weglaten of vervangen door tempeh of tofu o.i.d. Dit bakken in een wokpan.
Daarna 1 ui, 5-6 tenen knoflook en een stukje fijngesneden gember erbij gedaan en op laag vuur bakken en blijven roeren. Dan nog wat sperziebonen en paprika toevoegen en bakken op wat hoger vuur.
Daarna een klein scheutje vissaus, wijnazijn en iets groter scheutje sojasaus erbij gedaan. Dit minuutje laten stoven en toen 3-4 eetlepels rode currypasta erbij gedaan, ik gebruik zelf gewoon die van Koh Thai. Deze goed verdelen en een minuutje laten aanbakken, dan 250 ml kokosmelk erbij en dit nog 10 minuten laten stoven op laag vuur en ondertussen de rijst koken en dan ben je in principe klaar (afhankelijk van hoe groot de eters zijn en hoeveel rijst je kookt kun je denk ik wel 3 tot 4 personen voeren hiermee).
Maaaar de reden dat ie nu zo lekker was (denk ik) kwam omdat ik hem ivm tijdgebrek in de avond 2 uur van te voren al had gemaakt en op een heel laag vuurtje had laten staan met deksel op de pan. Dus als je de tijd hebt gewoon lekker lang laten opstaan.
Groetjes chef whistle
Ik heb zoān chille ochtend gehad. Eerst even naar de markt geweest, vers fruit, groentes en brood gehaald. Oja en slagroomtruffels. Daarna wezen sporten en nog wat boodschappen gedaan. Heel burgerlijk maar het was gewoon overal heerlijk rustig en ik ben nu blij dat de koelkast weer lekker vol zit.
Bij mij kwamen Liberalerna en Moderaterna juist heel hoog eruit, maar daar ga ik niet op stemmen. Ik twijfel nog tussen Socialdemokraterna en Miljƶpartiet, ben er nog niet helemaal uit. Ik denk dat jij ook meer feeling hebt bij de verschillende partijen omdat je met een Zweed bent. Ik en vriend (hij is Frans) staan er echt wel vrij ver vanaf, ik volg het nieuws hier ook maar half half bijvoorbeeld. Volgens mijn kapster (haha dat zijn dus mijn bronnen ) komt het vooral neer op een strijd tussen SverigeDemokraterna en Socialdemokraterna. Ik gun Sverigedemokraterna uiteraard niks en denk daarom dat ik waarschijnlijk op de socialen ga stemmen, om dat blok zo groot mogelijk te maken.
Wat ik verder opvallend vond aan deze verkiezingen is dat alle partijen zoān beetje dezelfde standpunten lijken te hebben. En dat ook de socialen dingen zeggen die je de SP of PvdA in Nederland nooit zou horen zeggen, en in Frankrijk al helemaal niet (bijv āalla som kan jobba ska jobbaā).
Al met al echt niet makkelijk, stemmen in een ander land.
Oh en fun fact: ik kreeg vanochtend gewoon een sms van Kristendemokraterna
Vind dat ook altijd zoān chille ochtend. Vaak ga ik ook nog ff in mān vieze sportkleren schoonmaken en dan lekker uitgebreid douchen en dan heb ik na 13 uur nog het hele weekend open
Ik voel me altijd zoān luie donder als ik dit soort posts lees terwijl ik nog ongedoucht in mān pyjama op de bank hang
Ik werk eigenlijk geen weekenden meer maar dit weekend moet ik wel werken en ik heb echt geen zin. Ik blijf hopen dat ze afbellen ,ook al begint mijn dienst om half 3.
Ik wil gewoon lekker thuis zijn.
ik was gisteren met iemand meegereden naar antwerpen voor iets werk-gerelateerd, daarna nog iets gegeten met een vriend en terug naar CS gereden met een deelfiets en die zadel was zo kut? Mijn onderrug doet weer super veel pijn nu
Sinds ik geen weekenden meer werk zijn mijn zaterdagochtenden over het algemeen ook heel burgerlijk geworden en vind mijn leven er oprecht leuker door geworden haha.
Ik ben 4 dagen alleen met 3 kleine kinderen en ben echt kapot moe.
Ik wil iets kwijt over een vriendin. Een vriendin van mij heeft angstproblemen waar het de laatste tijd iets beter mee gaat. We zijn laatst een weekendje weg geweest en ik heb rekening met haar gehouden met kleine dingen, zoals altijd samen zijn. Geen hele āengeā dingen doen zoals wandelen in een bos. Het was heel leuk maar toen raakte ze geirriteerd door iets en ik begreep dat gewoon niet dus ik zei niks. En toen werd ze boos dat ik geen begrip had dat ze meer begrip van mij had verwacht. Ik word er zo moe van, ik merk dat ik afstand van haar wil maar haar niet wil kwetsen omdat ze al verlatingsangst heeft.
LOL er staat een vrouw voor me in de rij bij de Starbucks en ze zegt āmag ik de minst zoete ijskoffie die je hebtā en komt vervolgens zonder blikken of blozen uit op een iced caramel latte met slagroom?
Oef veel sterkte!! Is de periode al afgelopen?
Begrijp dat je het alleen even kwijt wilt maar zou echt wel wat meer afstand nemen voor jezelf. We hebben allemaal wel eens een emmertje vol met verdriet of wat dan ook maar het is iets anders als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit dan iemand anders die je steunt als een soort verbale boksbal gebruikt. Een vriendschap kan ook āongezondeā momenten hebben en zou toch wel je grenzen aangeven.
Je bent al echt een lieve vriendin om met haar een weekendje weg te gaan en rekening te houden. Pas op dat ze niet telkens je grenzen/vertrouwen op gaat zoeken onder het mom van āIk heb dit/ik heb datā. Hoe naar het leven ook voor haar is, jouw gevoelens doen er ook toe. En het minste is dat je elkaar met respect behandeld.
Vanmiddag samen met mijn vader wat monumenten (als je niets te doen hebt, morgen zijn ook nog veel monumenten open) bezocht en lekker een stukje gefietst en het was echt gezellig om gewoon eens met mijn vader op pad te gaan. Heel stom, maar meestal is het altijd mijn ouders samen of alleen mijn moeder.