Wat je even kwijt wil #61

Omdat dat heel erg warm is voor ons! In werkkleding op een kleine badkamer iemand douchen/afdrogen. Vaak mensen die niet meer goed kunnen staan dus lichamelijk best wel zwaar.

En dat is dan ieder jaar weer een hot item omdat familie juist wil dat hun moeder/vader/opa oid vaker doucht met dit weer ‘want dat doe je zelf toch ook’

11 likes

Hmmmm…ik snap die discussie eerlijk gezegd wel. Het is voor jullie zwaar dat geloof ik meteen, maar jullie komen ook weer thuis waar je vervolgens zelfstandig kan douchen. Die mensen liggen dan in hun zweet te marineren omdat het personeel het te warm vind.

1 like

Ah balen! Nouja, hij is in ieder geval weer open.

3 likes

Plus onderbezetting;
Plus het hitteprotocol wat zegt zo min mogelijk inspanning.

6 likes

Ik heb er ook geen oordeel over hoor, ik snap beide kanten. Het lijkt me een lastige kwestie, vooral in die sector.

2 likes

Woohooo gefeliciteerd! :dancingbanana: En nu?

2 likes

Ja klopt! Het is een beetje een ethisch dilemma

Al hebben onze bewoners het wel wat minder snel warm dan wij en wassen we wel iedereen aan de wastafel van top tot teen.

5 likes

Was even vergeten dat m’n bestie m’n Galia meloen schoongemaakt had en in stukjes gesneden voor me toen ze hier zaterdag was. Dus nu gezonde snack in bed terwijl ik gevloerd ben door Corona

Zo lief. Ben zo gewend om alles alleen te doen dat dit echt even veel voor me betekent (ook al is t iets kleins).

23 likes

Dat zal t hele punt ook wel zijn, dat er verwacht wordt dat iedereen gewoon onder de douche staat terwijl het gaat om schoonhouden, dus dan is wassen ook gewoon prima. Ik beeld mezelf dan meteen in als ‘client’ en dat je dan toch in zekere mate bent overgeleverd aan anderen,
maar ook zorg heeft limieten en beperkingen natuurlijk.

2 likes

:sunglasses:

3 likes

Ik heb vakantie maar verveel me echt kapot, ben bijna geneigd met een pincet alle kattenharen uit de bank te gaan plukken of de muur te gaan verven met een eyelinerkwastje.

5 likes

Binnenkort arbeidsvoorwaardengesprek voor anios verslavingszorg :smiling_face_with_three_hearts:

35 likes

Yes! Zo blij als mensen voor dit vak kiezen.

8 likes

Ik ging net over mijn giechel want kennelijk ligt er een banaan al een week in mijn rugtas weg te rotten. :smiling_face_with_tear:

Meerdere mensen bij het sporten dachten vandaag dat ik voor het eerst was :roll_eyes:

1 like

Ja klopt, 1000 combinaties bij 3 cijfers. Gelukkig had mijn slot er maar 3 en geen 4. Maar je krijgt er handigheid in en dan gaat het heel snel. Het alternatief was de koffer kapotmaken en dat wilde ik niet, dus toen dit geprobeerd. Het viel me echt erg mee. Het enige was dat ik er een schrale rechterduim aan overhield want daar draaide ik mee. Maar dat vond ik het wel waard. Ik ben er echt hooguit 15 minuten mee bezig geweest (en volgens mij 10) en dat weet ik nog omdat ik eigenlijk geen tijd hiervoor had omdat ik het vliegtuig moest halen :sweat_smile:

4 likes

Bestel een schilderen-op-nummer schilderij! Ik wil ook weer een nieuwe voor als ik mijn scriptie heb ingeleverd

2 likes

Ik zat nog alleen op het werk, omdat ik een uurtje moest doden tot een vergadering; voelde ik ineens iets scherps onder bij één van m’n borsten, ik zo met m’n hand voelen, dacht dat ik er misschien iets van eten “in had laten vallen” wat pijn deed, snijd ik m’n vinger gewoon open aan iets, flink bloedende vinger… Was een van de beha-beugels gewoon in het midden doorgebroken en dat ijzer stak nu dus naar buiten, super scherp!

Dus hele ding maar uitgetrokken en ben net lekker beha-loos naar de vergadering gegaan, beviel best goed. :sweat_smile: Vooral in de auto vond ik het echt lekker, zo’n “kale” rug zonder sluiting tegen de rugleuning.

Nou dat was mijn avontuur van de dag. :+1:

48 likes

Het is ook zo’n leuk vak. Ik heb een specifiek plan wat ik wil, maar anders 100% iets in de verslavingszorg. Je moet er helaas maar net mee in aanraking komen.

4 likes

Haha als ik behaloos naar een meeting zou gaan… Laat maar, ik wil het me niet eens voorstellen. :see_no_evil:

4 likes