Wat je even kwijt wil #61

ik heb gisteren gereserveerd bij wat musea voor vandaag maar nu heb ik geen zin om te gaan omdat ik slecht geslapen heb :roll_eyes:

Ja! En ik ben echt zuunig met de verwarming want schrik me echt de tering wat buren vaak moeten bijbetalen (mss ook niet de beste isolatie hier). En dat was nog voor die gigantische prijsstijging.

1 like

Ja en ik snap heel goed dat het veel geld is in je eentje maar ik ben bang dat het geen heel onrealistisch voorschot is. Ik betaal nu ook 196 euro per maand voor 60 m2.

6 likes

Ik ook zoiets idd :disappointed:

Ah thanks! Ik ga het de komende maanden (en zeker straks in de winter) goed in de gaten houden. Ik zit wel op het zuiden met een heel groot raam, dus ik vermoed dat ik de verwarming niet vaak aan heb, dat scheelt ook natuurlijk

@Twijfelaar ja op de website stond dat je maar 10% mag afwijken. Waarschijnlijk zodat er minder mensen voor bellen en er maar genoegen mee nemen ofzo. En als je belt is het dus maar net wie je aan de lijn hebt. Die van vorige week bleef maar beweren dat €190 alleen in een appartement heel normaal is, die vandaag zei meteen dat ze het kon verlagen

1 like

Wat valt er eigenlijk onder stadsverwarming? Verwarming, warme kraan en warm douchen? Ik vind het echt bizar dat we daar ineens met gemak 200 euro voor kwijt zijn.

2 likes

Waaaaaanzin

5 likes

De verwarming had ik in m’n vorige woning al nauwelijks aan. Zat daar niet op het zuiden en had een raam dat na een reparatie niet meer goed sloot en waar altijd tocht doorheen kwam. Nu zit ik op t zuiden, dus gok dat de verwarming sowieso niet tot nauwelijks aan hoeft, dus vind een kacheltje overbodig. En douchen doe ik gewoon lekker thuis

Het zijn wel goeie budget tips karel.
En daarna alleen nog maar naar de wc op t werk enzo.

5 likes

Lekker schijten in de baas z’n tijd, zal maar eens wat meer naar kantoor gaan dan

5 likes

Ik kan het iedereen aanraden!

4 likes

Dat douchen gaat echt weinig tot geen verschil maken hoor. De hoofdmoot van het gas gaat gewoon op aan verwarming van een woning, koken en/of douchen is daar echt het allerkleinste deel van.

6 likes

Ja scheelt ook weer wc papier

5 likes

En water

2 likes

Je betaalt je bij stadsverwarming vooral scheel aan de aansluiting. Echt bizar die aansluitkosten in vergelijking met wat ik zelf verbruik (niet veel).

5 likes

nou inderdaad! Was bij mij echt 800 euro ofzo? Zo bizar

4 likes

Hoeft de verwarming thuis overdag ook niet aan.

2 likes

ik heb vandaag een handgeschreven brief op de post gedaan naar een huisjesmelker van 80+ met de vraag of ik een huis van hem mag huren

dit schreef ik op 23 maart. sindsdien ben ik in 4 maanden 5 keer verhuisd, heb ik 1 keer corona gehad en 0 dagen werk gemist, 123 dagen in iemand anders’ bed geslapen, 2 moleskineboeken volgeschreven, ben ik 8 kilo afgevallen en heb ik liters tranen vergoten.

zojuist heb ik mijn huurcontract getekend voor bovengenoemd huis en ben ik niet meer dakloos

🫠

175 likes

Ahh wat fijn zeg! Mag je er al vanaf 1 augustus in?

2 likes

Oh nee, we waren op vakantie en zijn nu terug maar de koelkast is niet goed dichtgegaan. Nu ben ik bang voor de rekening…

1 like