Ik had gister een droom over mijn vorige buurvrouw. Ze had in de droom een hele grote blonde pruik op, en dat was het wel zo’n beetje. Vertelde de droom nog aan mijn moeder omdat het zo gek was, want hoe kom je daar ineens random op. Belt mijn moeder vandaag op dat ze die buurvrouw toevallig heeft gezien, ze ernstig ziek blijkt en nu een pruik draagt vanwege chemo. Zo toevallig Buiten dat om vind ik het zo naar dat die vrouw ernstig ziek is. Haar dochter gaat nu ook net op zichzelf en ik vind het zo zielig
Ze was altijd zo’n gezonde en sportieve vrouw, komt altijd zo hard aan als je dat hoort.
Het is de laatste werkdag voor mijn vakantie en de motivatie is zo ver te zoeken
Hahah voor mij ook! Ik ga echt de minuten weg kijken tot 17:00🥲
Wat doe je ook alweer aan in 23 graden??? Normaal gesproken zou ik nu m’n hemdje uit de kast trekken, maar met die temperaturen van afgelopen dagen voelt dit ineens best koud???
Ik heb dus stadsverwarming wat helemaal ruk is, want je hebt maar 1 aanbieder. Dus het is of koud douchen of bij hun klant worden. En tijdens de aanmelding kreeg ik een voorschotbedrag van €190 per maand te zien in m’n eentje. Wantja zij weten dat ze de enige aanbieder zijn, dus maken ze keihard misbruik van door met absurde bedragen te komen waar je maar 10% van mag afwijken. Dus ik bellen, want douch nog liever koud dan dat ik zo’n gigantisch voorschot betaal, terwijl ik nog niet bijna zoveel verbruik. Die man zei joe maak je niet druk, komt door de bouwwarmte, zodra we je meterstanden hebben verwerkt schiet het omlaag. Dus ik aangemeld, bij de sleuteloverdracht de metetstand opgeschreven om door te geven, maar dat ging niet. Ik weer bellen. Toen kreeg ik me toch een chagrijnig mens aan de lijn. ‘Nou mevrouw dat bedrag is heeeel normaal in de huidige tijd’. Ja vriendin niet in je eentje op 55m2 en dat ik maar 10% van dat bedrag mag afwijken heb ik natuurlijk geen moer aan, dat is nog steeds een absurd bedrag. Net een mail gekregen dat de boel verwerkt is en het bedrag is inderdaad verlaagd zoals de eerste meneer zei, maar alsnog veel en veel te hoog. Dus heb weer gebeld en kreeg gelukkig een hele lieve vrouw aan de lijn die helemaal niet moeilijk deed en gewoon van die 10% afweek. Ze stelde het bedrag voor waar ik zelf ook aan zat te denken. Alsnog hoger dan wat ik hiervoor betaalde, maar in ieder geval redelijk en heb nog geen ervaring met stadsverwarming, dus heb hem liever iets hoger dan voorheen. Maar dit scheelt me meer dan €100 per maand, dus er valt echt een last van mijn schouders nu
Dat vond ik gisteren dus ook. Heb uiteindelijk de helft van de tijd in een hoodie rondgelopen, haha. Trek normaal met 15 graden geen trui meer aan. Zal vast ook niet geholpen hebben dat ik kletsnat geregend was in de drie uur dat ik buiten aan het werk was en ik was mijn regenjas vergeten.
Long story short. Je dacht dat je veel moest betalen maar dat hoeft niet meer.
Mand
Wel ongevraagd advies: reserveer wel een extraatje voor de eindafrekening. Stadsverwarming is echt schijtduur, en naar wat ik heb begrepen zijn de huidige prijzen minimaal 2x zo hoog (en het was al hoog). Je hebt idd nul inzicht en ik vind dat ook rete irritant.
Gaat dit om je voorschot? Zo ja, het is wel vreemd dat je die met zo veel moeite kon veranderen. Ik heb ook svw en mag de voorschot zelf bepalen. Kreeg laatst wel een rekening dat ik moest bij betalen, echt grr hmff. Woon ook klein en alleen dus snap er de tandjes van!
@Bunnyslippers is het in jullie huizen ook stadsverwarming?
ik heb gisteren gereserveerd bij wat musea voor vandaag maar nu heb ik geen zin om te gaan omdat ik slecht geslapen heb
Ja! En ik ben echt zuunig met de verwarming want schrik me echt de tering wat buren vaak moeten bijbetalen (mss ook niet de beste isolatie hier). En dat was nog voor die gigantische prijsstijging.
Ja en ik snap heel goed dat het veel geld is in je eentje maar ik ben bang dat het geen heel onrealistisch voorschot is. Ik betaal nu ook 196 euro per maand voor 60 m2.
Ik ook zoiets idd
Ah thanks! Ik ga het de komende maanden (en zeker straks in de winter) goed in de gaten houden. Ik zit wel op het zuiden met een heel groot raam, dus ik vermoed dat ik de verwarming niet vaak aan heb, dat scheelt ook natuurlijk
@Twijfelaar ja op de website stond dat je maar 10% mag afwijken. Waarschijnlijk zodat er minder mensen voor bellen en er maar genoegen mee nemen ofzo. En als je belt is het dus maar net wie je aan de lijn hebt. Die van vorige week bleef maar beweren dat €190 alleen in een appartement heel normaal is, die vandaag zei meteen dat ze het kon verlagen
Wat valt er eigenlijk onder stadsverwarming? Verwarming, warme kraan en warm douchen? Ik vind het echt bizar dat we daar ineens met gemak 200 euro voor kwijt zijn.
Waaaaaanzin
De verwarming had ik in m’n vorige woning al nauwelijks aan. Zat daar niet op het zuiden en had een raam dat na een reparatie niet meer goed sloot en waar altijd tocht doorheen kwam. Nu zit ik op t zuiden, dus gok dat de verwarming sowieso niet tot nauwelijks aan hoeft, dus vind een kacheltje overbodig. En douchen doe ik gewoon lekker thuis
Het zijn wel goeie budget tips karel.
En daarna alleen nog maar naar de wc op t werk enzo.
Lekker schijten in de baas z’n tijd, zal maar eens wat meer naar kantoor gaan dan