Wat je even kwijt wil #61

Ik zie op Tiktok af en toe filmpjes van een of andere lerares voorbijkomen die haarzelf filmt terwijl ze heel autoritair haar klas toespreekt en ze krijgt daar blijkbaar heel veel kritiek op omdat ze echt kut overkomt, maar nu heeft ze n filmpje gepost waarin ze voor die klas die kritiek bespreekt.
Dit is toch niet normaal? Hoe verwacht je dat je klas je serieus neemt als je op zo’n manier aandacht opzoekt?
Sowieso al die leraren die cool willen doen met hun “Kijk mij eens een leraar zijn” vlogs en videos. Stop ermee.

27 likes

Ik vind het ook raar, vaak worden de leerlingen niet gefilmd, staat de camera gericht op de docent, maar je hoort wel al die gesprekken en vaak worden ook namen genoemd. Ik vind dat echt niet normaal.

17 likes

Ja en die leraar/lerares is zich dan bewust dat ze n filmpje maken dus gaan dan ook heel extra doen. Zo van “Kijk eens hoe cool ik lesgeef”. Ik vind het idee van jezelf filmen anno 2022 niet meer raar, maar wel als je bijvoorbeeld zo’n beroep hebt.
Zag laatst ook een verzorger in een verzorginshuis die zichzelf filmde terwijl je de cliënt gewoon hoorde tijdens het gesprek en dan is het doel dat we allemaal zouden moeten gieren van t lachen?

9 likes

Ik vind ze vaak ook zo cringe, ik vraag me af wie het publiek hiervoor is. Ook van pov’s waar ze de kinderen na doen met een kekke filter er over. Lijkt me ook ongemakkelijk als ouder om de leraar van je kind zo te zien.

7 likes

Is ook helemaal niet volgens de AVG voor zover ik weet.

5 likes

Dansende meesters op Tiktok zijn 't ergst

19 likes

Het verbaast mij dat die mensen niet ontslagen worden. Je schaadt toch privacy van kinderen hiermee. Daarnaast vind ik het niet oké dat meester mee zijn telefoon bezig is tijdens de les

1 like

Als ouders toestemming geven mag het als het goed is.

@Schaakmat het kan ook een manier zijn van scholen om naamsbekendheid te krijgen. Er zullen vast ouders die denken ‘hé leuk, zo’n dansende meester, totaal niet cringy, laat ik voor deze school kiezen ipv die om de hoek’. Tegenwoordig hebben veel scholen ook social media om die reden.

2 likes

Ik kom elke keer ene juf Dagmar tegen die zichzelf echt net iets te serieus neemt als het oo dansen aankomt😭

7 likes

Ik kom haar ook geregeld tegen, maar volgens mij heeft zij ook nog een eigen bedrijf m.b.t. het dansen (een dansstudio geloof ik).

Ik ben blij dat er geen social media was toen ik nog op de basisschool zat.

27 likes

Moet je je voorstellen dat er vlogs online zouden zijn waarin je jezelf en andere kinderen dan terughoort. Ik vind het al erg dat er klassenfoto’s circuleren laat staan de complete eindmusical van groep 8 :joy:

1 like

Oké ik ben zo’n deuzige, maar ik ga helemaal lekker op een bepaalde muziekstijl en ik weet niet eens de naam ervan. Maar dat is wel irritant want dan is het ook moeilijk nieuwe muziek ontdekken. Dus mocht iemand zin hebben om mee te denken, is muziek in de trant van ‘soundgasm-rema’, ‘aya nakamura - pookie/djadja’ & ‘Rema - calm down’.

4 likes

1 like

Of dat jezelf een tiktok begint en dansjes gaat doen 🫣

Ik zou mij dan later als brugklasser doodschamen.
Dat en je weet nooit wie het allemaal ziet.

3 likes

Ik stuurde exact dit filmpje ook naar m’n beste vriendin (zijn ook allebei docent) met precies wat jij zegt. Ook dat passieve “BLIJKBAAR moet ik jullie mijn excuses aanbieden”, echt zo vreemd en raar allemaal

1 like

Dan nog

Mijn vriend en ik kijken al de hele middag de Tomorrowland livestream terwijl we rommelen in huis en dansen een beetje door de kamer, maar ik snap echt niet hoe daar vrouwen in de volle zon kunnen staan dansen met hun haren los??? Ik zweet me echt kapot en ik sta binnen onder een ventilator, laat staan op zo’n open veld in de brandende zon.

8 likes

Ah ja ik kwam gisteren ook met los haar aan op een festival. Heeft hooguit 10 minuten geduurd voordat ik m’n haar opstak. :smiling_face_with_tear: Niet te doen.

3 likes

Zij zit echt verschrikkelijk in mijn irritatiezone

2 likes