Wat je even kwijt wil #62

Ik vind het wel verrassend dat het FD hier zo over schrijft. Het is een krant die focust op het zakelijke perspectief, maar zij schrijven regelmatig over de huizenmarkt zonder enige maatschappelijke context, bijna hetzelfde als wat de huisjesmelkers in dit artikel roepen.

3 likes

Ik denk dat hij vooral zijn eigen portemonnee als een goede zaak ziet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar verhuurders blijven natuurlijk wel nodig, niet iedereen kan en wil kopen. Het probleem is dat er nu zoveel excessen zijn qua prijs, korte contracten en onderhoudsstaat. En dat een aantal verhuurders die jaren geleden een woning gekocht hebben en er daarna niets in geïnvesteerd hebben nu gaan piepen dat hun enorme winsten af gaan nemen. Wel lekker geld binnenharken als ondernemer, maar de risico’s niet willen dragen.

Ik ben persoonlijk wel fan van de Jonge. Wat hij wil werkt niet altijd en hij maakt er sommige mensen boos mee. Maar hij is wel heel ambitieus en daardoor komt er nu heel veel nieuwe wet en regelgeving voor wonen.

2 likes

Ik was laatst met iemand mee naar een bezichtiging voor een studentenkamer bij een huisjesmelker, maar hij beweerde stellig dat hij geen huisjesmelker was. Sure, die man voldeed helemaal aan het profiel, maar ok. Wat ik nog het bijzonderst vond, is dat er beveiligingscamera’s in de openbare ruimtes hingen. Kan lekker iedereen op camera terugkijken hoe jij staat te koken of de badkamerdeur uitkomt

Mag dit überhaupt? :anguished:

Ik ben gisteravond naar Nederland gekomen om mijn moeder te verrassen, want ze viert vandaag haar 60ste verjaardag. Ze moest zo erg huilen en heeft vandaag al weet ik hoe veel keer gezegd dat dit het allermooiste cadeau is :pleading_face::heart:

76 likes

Geen idee! Ik denk dat er wel iets over de camera’s in het huurcontract staat, maar we wilden gewoon snel weer weg uit dat huis :sweat_smile:

Er komt schijnbaar sinds gisteravond 20:00 hele harde muziek uit mijn vriend zijn huisje maar hij is om 19:30 met de trein hierheen gegaan.

Het komt echt achter zijn deur vandaan en de hele flat klaagt en politie is ook al geweest en nu zit hij in de trein omdat ze anders zijn deur open trappen en alles in beslag nemen.

Maar het is nogal vreemd want hij heeft Sonos speakers en die werken niet met 120 km er tussen. :thinking: Dit is echt zo weird.

2 likes

Ik ben wel benieuwd, werd je vriend dan gebeld door politie daarover?
Wel vervelend zegt, lijkt me ook een onveilig idee dat men op het punt staat je deuren in te trappen. Hopelijk is het zo opgelost.

2 likes

Dat heb ik ook eens gehad met Sonos speakers! Ik was zelf wel thuis, maar de muziek kwam van een gelinkte Spotify account aan de andere kant van de wereld. Het zou niet mogen kunnen, in principe enkel wanneer je op dezelfde wifi zit, maar gebeurde toch. Nog nooit zo’n hartverzakking gehad als toen die speakers op max volume midden in de nacht aan gingen

4 likes

Nee volgens mij was het iemand waar hij van huurt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door alle chaos niet echt heb gehoord wie er belde want hij was meteen ook alles aan het inpakken om weg te gaan dus het was chaos.

We dachten eerst nog misschien is het een grap maar ik weet dat Humanitas daar ook in die flat zit en die heb ik gebeld en die zei ook dat iedereen boos is en politie al is geweest enz.

5 likes

Ik ga dit echt meteen aan hem doorgeven. Dankje

2 likes

Haha hierdoor denk ik echt dat je vriend in een poppenhuis woont ofzo :joy:

11 likes

Het komt aardig in de buurt. :woman_shrugging:t3::rofl:

4 likes

Hahaha ik zag bij huisje zon boshutje voor me.

3 likes

Even klagen. Ben zo brak :face_with_spiral_eyes:
Wel hele leuke borrel gehad met collega’s. Maar vanavond heb ik een verjaardag waar ik geen zin in heb, heb nog geen cadeau en ook geen outfit, het is namelijk ook nog eens een verkleedfeest. Het thema is landen van de wereld. Heeft iemand nog een idee voor iets heel simpels? En dan niet een Nederlander haha

1 like

Trek bij een boer een vlag eraf en je bent frankrijk.

2 likes

Heb teveel Thanksgiving tiktoks gekeken en nu heb ik allemaal mensen die (rauwe) kalkoen klaarmaken in mn algoritme en :nauseated_face: :face_vomiting:

5 likes

als je een streepjestruitje hebt, en eventueel een baret? maak met een oogpotlood een snorretje en koop een baguette bij de supermarkt, voila fransoos!

5 likes

Ik vind kalkoen ook gewoon vies, smaakt gewoon als heel erg droge kip? En die side dishes zijn ook gewoon weer een maaltijd op zich :joy:

5 likes

Ik heb dit ook een keer gehad! Mijn man opende Spotify op z’n werk en die was blijkbaar nog verbonden met onze Sonos thuis, dus ineens kwam er geluid uit die boxen. Schrok me ook helemaal kapot :see_no_evil:. Zou ik dus zeker even checken @Fenayi!

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Wat je even kwijt wil #62 (Deel 20).