Wat je even kwijt wil #62

Oh vreselijk. Ik heb het nu voor de 3e keer. Dus steeds een week hoesten, week weer beter. Week weer hoesten, week weer beter. En zo hard hoesten dat ik soms wat urine verlies of bijna moet spugen :sob: Zooo klaar mee!

Die tabletjes helpen wel 80% van de tijd ja. Al geprobeerd?

Deze:
https://www.kruidvat.nl/roter-noscapect-tabletten/p/109480

7 likes

Heel bijzonder inderdaad. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden, vandaag ga ik beginnen met alleen shakes en rauwkost voor 2 weken voorafgaand aan de operatie!

3 likes

Wow ik haal altijd gewoon codeĆÆne op doktersrecept, ik wist helemaal niet dat deze ook goed werkten. Lijkt me ook wat minder slecht voor je

1 like

Ik ga ze straks meteen ff halen inderdaad! Ik vind dit echt het ergste wat er is. Ik had nog zo’n strepfen keelspray die werkte destijds ook goed, maar hij spuit niet meer. Dus ik ga zo maar ff heel de kruidvat leeghalen met alles wat werkt tegen kriebelhoest.

2 likes

Ik kreeg ze vorig jaar echt niet van de dokter na 4 weken onafgebroken hoesten. Ik mocht na 6 weken weer bellen maar codeĆÆne geven ze niet zomaar zei de assistente :cry:

2 likes

Wat raar, ik belde vorige week na een week hoesten en ik kreeg gelijk een recept zonder langs te hoeven gaan. Ik heb wel vaak zulke klachten, misschien daarom, maar alsnog. Vier weken is echt enorm lang.

1 like

Ja ik dacht echt dat ik gek werd. Fijn dat ze bij jou blijkbaar wat soepeler zijn!

2 likes

Omdat het niet helpt. Er is geen bewijs dat Codeine helpt, terwijl we wel zeker weten dat de bijwerkingen echt zijn en best vervelend kunnen zijn. Wij raden gebruik ook af, maar genoeg mensen die zo hard blijven aandringen die dan maar een doosje krijgen. :roll_eyes:

@Vuile_bitch Niet alle assistentes zullen altijd de kracht en motivatie voelen om voor de 10e keer die dag uit te leggen dat het niet helpt. Of misschien is er afgesproken: verspil daar maar geen energie aan, geef maar gewoon.

Desalniettemin is hoesten kut. Volgens mij helpt koud drinken zodra je de hoest voelt komen echt het beste.

Edit: overigens heb ik ooit een doosje Codeine voorgeschreven omdat m’n vriend de hele nacht lag te hoesten en guess what: het hielp niet. :joy:

11 likes

Ik heb een keer toen ik nog een tiener was een vrij hoge dosis codeĆÆne gekregen i.v.m. longontsteking (ik ben totaal niet te spreken over m’n toenmalige huisarts btw). Het hielp niet, ik kon niet slapen door het hoesten (hoestte mezelf wakker) en lag zwaar te spacen door de codeĆÆne. Ik was zo duizelig dat ik niet meer wist waar ik het had. Ben toen midden in de nacht A Clockwork Orange gaan kijken (geen heel slimme beslissing) en kreeg toen het gevoel dat ik half lag te hallucineren :face_with_spiral_eyes:. Nee nooit meer codeĆÆne voor mij.

7 likes

Vandaag mijn vrije dag en heerlijk pas om 09.15 uur wakker geworden. Heerlijk na maandenlange extreme drukte op het werk en veel overwerken. Ik moet wel even het huis schoonmaken en opruimen vandaag, want er worden meubels bezorgd vandaag.

1 like

Haha ik heb van een KNO-arts ooit PCM/Codeine-zetpillen gekregen vanwege een ernstige keelontsteking en toen liep ik ook te spacen, maar weet nooit zeker of dat door de koorts kwam of door die Codeine. Liep toen co-schappen en je mocht niet afwezig zijn, dus ik zweefde daar door die ziekenhuisgangen voor mijn gevoel. Na de ochtendoverdracht sloot ik me op in zo’n piketkamer om te slapen en ā€˜s middags ging ik weer naar de eindoverdracht. :joy:

11 likes

toch fijn dat dokters altijd zo goed voor zichzelf/elkaar zorgen <3

14 likes

I know, echt belachelijk. Ziek = ziek, behalve als co-assistent, dan haal je je co-schap niet. :thumbsup:

6 likes

Ik heb zo vaak geprobeerd mijn ouders (die arts zijn) over te halen zich een dagje ziek te melden als ze koorts hadden maar is me voor COVID nooit gelukt :")

2 likes

Wtf? Wat gebeurde er als mensen echt niet aanwezig konden zijn? Dat kon niet ingehaald worden ofzo?

1 like

Ja dat zei de assistente ook tegen mij, dat het niet is bewezen. Wellicht placebo dan maar Noscapect werkt gelukkig (meestal) wel bij mij.

Nee want je had een strak schema voor twee jaar, dus nergens ruimte voor wat inhalen, dus dan moest je het co-schap (deels) na die twee jaar opnieuw doen. Met heel veel geluk kreeg je een extra opdracht.

Misschien is het inmiddels beter geregeld, dit was nog voor 2010.

2 likes

Eerlijk? Nu wil ik wel eens codeine nemen. :upside_down_face:

2 likes

Ik heb vandaag spontaan vrij genomen van mijn werk en ik ben net lekker wezen sporten en ga nu naar de sauna!!! Lucky me. :heart_eyes:

24 likes

Er zijn behoorlijk wat mensen verslaafd aan. Ik moet altijd denken aan dit nummer:

Het verhaal rond de begrafenis van deze artiest is echt bizar trouwens!
Nadat de lijkkist klaar was gezet voor transport per vliegtuig wist Kaufman (zijn manager) met valse papieren het grondpersoneel ervan te overtuigen dat het stoffelijk overschot een andere bestemming had gekregen en nam hij de kist mee. In de woestijn aangekomen opende Kaufman de kist, besprenkelde Parsons met een brandbare vloeistof en stak de fik erin.

2 likes