Wat je even kwijt wil #62

Heb het nog wel eens genomen als minderwaardige slaaptablet en dan merkte ik niks, dus wellicht was het de combi met de koorts en de adrenaline van ongeoorloofd/stiekem afwezig zijn. :joy:

2 likes

Bij mij was het (recent) nog steeds zo :-1: Echt niet te doen. Ik had een paar dagen gemist, moest ik 10 weken opnieuw doen

5 likes

Ja ik ben nu toch eens gaan googelen, ik wist helemaal niet dat dit een opiaat is, alhoewel de naam het eigenlijk verraad. Alhoewel het volgens wikipedia slechts beperkt verslavend is itt morfine bijvoorbeeld maar wel met groot risico bij abrupte onderbreking.

Nadat ik vanmorgen een verhaal op insta zag over een jonge vrouw die de strijd tegen borstkanker is verloren. ( en heel toevallig kinderen heeft die dezelfde leeftijd zijn als de mijne).
Heb ik eindelijk een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog voor een uitstrijkje en fysiek onderzoek van mijn borsten :muscle:. Side note: ik ben deels erfelijk belast en moet eigenlijk 6 maandelijks op controle en de controles zijn nu 2 jaar geleden.

Sorry ik was er ( mss misplaatst) trots op dat ik eindelijk deze afspraak heb gemaakt en voor mezelf wil zorgen.
En mss een herinnering voor mensen die ook zo’n afspraak moeten maken

31 likes

Genieten dit. Bal wordt verwijderd van open dag omdat hij filosofiestudenten lastigvalt en steeds in discussie gaat (ongetwijfeld had hij enórm veel waardevolle input), en gaat vervolgens miepen dat het was vanwege zijn… Forum voor Democratie-keycord. Die reactie van de UU is zo heerlijk beleefd maar toch veelzeggend :smile:

4 likes

Ik giiiil

28 likes

Maar dat is toch hun baan :sob: en het is ook niet zo dat ik als een karen aan het eisen ben dat ik het krijg. Ik heb het altijd voorgeschreven gekregen als ik naar de dokter ging voor een non-stop kriebelhoest en dat is echt bijna elk jaar wel een keer. Naar mijn idee helpt het bij mij wel om in slaap te vallen, want na gebruik hoest ik wel een paar uur minder waardoor ik toch beter slaap.

3 likes

Iedere arts is ook anders hƩ, gisteren nog een gynaecoloog veroordeelt in Belgiƫ omdat ze naliet een risicopatiƫnt te testen op baarmoederhalskanker waarvan ze uiteindelijk overleed.

2 likes

M’n auto is zondag kapot gegaan en de garage zou er maandag naar kijken. Maar ze hebben tot nu toe nog geen tijd gehad, en nu merk ik hoe erg ik gehecht ben aan het gemak van de auto op de oprit. Hoop echt dat ze snel er aan kunnen beginnen.

4 likes

Ja dat is hun baan, maar tegenwoordig geldt ook in de gezondheidszorg het adagio choose your battles, anders houd je het niet vol. Voor de volgende keer dus braaf naar Thuisarts.nl . :hugs:

6 likes

ja kut wat nou als t nu stopt met werken

1 like

Ik ben al ruim 7 jaar van de middelbare school af maar de directeur van destijds herkende/begroette me net wel op straat :joy: kan geen goed teken zijn.

5 likes

Ik ben zo op funx!!!

12 likes

Hah shit, hoorde nog net de doeidoei en toen was het al klaar

3 likes

Hahaha ah shit! Zo leuk dit allemaal. Mn moeder is trots op me!!

74 likes

Mijn arts schreef me vroeger zonder probleem morfine voor maar hij wil dat ik nu bij pijnaanvallen nu eigenlijk stop aan tramadol en bij erge pijn naar het ziekenhuis ga. Een weekje morfine is steevast een garantie voor zware bijverschijnselen en dan mag ik er ook nog een week of twee van afkicken.

Is normaal dat artsen huiveriger zijn om zomaar dingen voor te schrijven.

Ik heb van 1 tramadol tablet zo’n zware hallucinatie gehad, dat was echt eng. Zonder enige aankondiging, ik dacht dat ik een sterke pijnstiller kreeg, maar het is net als een opiaat. Ik lag in bed en kon niet meer bewegen en zag beren in regenboogkleuren over elkaar heen rollen. Heb het spul terug naar de apotheek gebracht, want dit vond ik te eng. Just a heads up!

2 likes

Ik was koffie aan het zetten en toen viel er een glazen pot van de plank boven mijn hoofd op de grote glazen suikerpot die ik net wou open doen. Die is dan tegen een ander glas thee gevallen. Resultaat: overal glas, suiker EN water dus alles plakt :sob::sob::sob:

6 likes

Oh ik kijk dit nu en kan dit wegredeneren dat ik hier af en toe in mn werk mee te maken krijg en ik weet dat deze gezinnen er zijn, maar toch blijf ik mij verbazen… :fearful:

3 likes

Ja ik slaap alleen maar van tramadol. Doe echt de beste dutjes, van morfine jeukt mijn hele huid, ben ik misselijk en zeer suf.

4 likes