Ik wil heel graag een broodtrommel van bijna €60, maar dat is echt veel geld voor een… Broodtrommel. Toch?
Is die van goud ofzo?
Ach als het je gelukkig maakt en je het kan missen. Anders geef je het uit aan waxinelichthouders en sokken
Love pantys kapot knippen bij de tenen
Mijn stqgebegeleider was 2 dagen in België voor werk en dan liep net alles in het honderd voor mij natuurlijk. Vandaag mocht ik ook naar daar voor een seminar, is m’n trein (als enige) geschrapt. Zit ik nu lekker te huilen op het station
Dit is zo shit haha hopelijk kom je er nog uit. Ik had pas een afspraak met een cliënt en mijn leidinggevende dacht ik, hele ruimte gereserveerd, alles voorbereid en voorbesproken en ik was echt al weken in de veronderstelling dat we die afspraak hadden. Klopte ook maar ik was door alles eromheen vergeten om de cliënt ook daadwerkelijk uit te nodigen gelukkig niet erg naar oh voelde me zo dom
Ik moet daar af en toe ook een beetje mee opletten want kreeg laatst al een vreemde blik van een collega toen ik dat zei en zij dacht dat het over mijn vriend ging
Kat in kwestie mag zo naar de dierenarts voor behandeling. Hoe hij er in hemelsnaam aan is gekomen zal altijd een mysterie blijven. Hij is een binnenkat en heb nergens plukken haar/bloed gespot. Heb ik toch een poltergeist in huis.
Gisteravond heb ik scheermesjes besteld bij de Kruidvat. Normaal had ik €36,98 moeten betalen, maar nu €18,03 voor. Die scheermesjes waren al in de aanbieding en gisteravond kreeg ik 1x 30% korting en 2x 10% korting.
Dus mijn gierige hartje is weer blij
Ik ga hier toch even op reageren, want ik ben 1 van Jehovah’s getuigen en je kan inderdaad gewoon zeggen dat je verder geen interesse hebt, we willen veen zieltjes winnen ofzo hoor. Gewoon leuke gesprekjes over de Bijbel en 0 verplichting
Nouja heel eerlijk gezegd, zo leuk vind ik die gesprekjes en interpretatie van de bijbel eigenlijk niet. Een vriend van mij liet zich dopen bij de Jehovah’s getuigen en wij gingen daar toen heen als vrienden groep om hem te supporten. Omdat het voor hem heel belangrijk was en wij hem daarin wilden steunen. En dan is een doopsel toch een mooie vrolijke dag voor iemand.
Er was een hele dienst daar om heen met een preek etc… En er werd letterlijk gezegd over mensen buiten deze kerk: ze zullen heus niet allemaal slecht zijn, maar echt goed zijn ze toch ook niet. En je zal zeker niks van ze kunnen leren.
Uiteindelijk had niemand van onze vriendengroep meer contact meer met hem, dat werd ook echt niet aangemoedigd. Hij moest zijn tijd en energie toch beter richten op contacten vanuit de kerk.
Ik heb er zelf dus echt een geheel niet vrijblijvend fijn gevoel aan over gehouden.
En dan heb ik het nog niet gehad over alle keren dat die gesprekjes aan de deur meteen gingen over het einde der tijden etc… In plaats van, ik noem maar iets, hoe mooi liefde van God kan zijn (waarvan ik me wel kan voorstellen dat mensen dit ervaren en graag willen delen als iets moois).
Wat jammer dat je dat zo ervaren hebt.
Ik ben in ieder geval niet zo en baal soms wel een beetje van de vooroordelen die mensen meteen over je hebben. Ik oordeel namelijk helemaal niet hoe diegene zijn of haar leven indeelt en heb altijd respect voor iedereen. Jammer dat het nooit zo terug komt.
Maar wat wil je er dan mee bereiken?
Met alle respect voor jouw overtuiging uiteraard, maar het niet willen winnen van zieltjes strookt in mijn ogen niet helemaal met de werkelijkheid. Wanneer jij enkel een mooi gesprek over het geloof wilt voeren is dat mijn inziens beter binnen de gemeenschap met gelijkgestemden of een andere setting die daar meer om vraagt dan random aan te bellen bij mensen met vragen over of ik gelovig ben, hoe God mij gaat helpen gelukkig te worden ed.
Ik sta best open voor gesprekken over het geloof, zelfs gelovig opgevoed dus kan een goed gesprek hierover best waarderen, maar wel wanneer ik daar zelf behoefte aan heb en niet wanneer het toch best opgedrongen voelt in de opening van mijn voordeur.
Een positief punt vond ik wel dat de hamvraag nu was of je echt gelukkig kunt zijn en hoe God daar uiteraard een rol in kan spelen in plaats van iets in de trant ‘het einde is nabij’, maar het blijft voor mij tegenstrijdig om een gesprek over geluk en liefde aan te gaan terwijl diezelfde gemeenschap bijvoorbeeld homoseksualiteit (of seksuele vrijheid an sich) niet accepteert en ongelovigen de boeman toespeelt. En er zullen ongetwijfeld individuen zijn binnen het geloof die daar anders over denken, maar aan het einde van de streep maak je wel deel uit van die overtuiging.
Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om een discussie hierover te ontketenen, meer om letterlijk even te vertellen wat ik kwijt wilde: ik nam een brochure aan in plaats van gewoon nee te zeggen, iets wat ik ook altijd met de Kinderpostzegels of de loten van de plaatselijke voetbalclub heb en eens moet afleren.
Oh ik gooi de deur ook gewoon dicht hoor. Niet spelen met mijn privé thuis als ik daar niet om gevraagd heb.
Altijd als ik met mn jehova getuige collega praat over zijn geloof probeert hij me uit te nodigen. Zo irri ik ben gewoon benieuwd ik wil niet zelf jehova worden.
Pff ja dit vind ik ook echt niet normaal. Heb hier volgens mij al eens eerder over gepost maar ik ben zelf katholiek (gedoopt, maar doe er niks mee oid). Mijn vader is ‘lid’ van de protestantse gemeente (maar doet er ook niks mee ofzo). Toen ik net op mezelf woonde kreeg ik ineens elke maand een soort tijdschrift vanuit de protestantse gemeente. Dit adres is dus alleen bekend bij de gemeente waar ik mijn verhuizing had doorgegeven. Ik heb toen een boze mail gestuurd maar zij hebben hier in ieder geval dus gewoon toegang toe… Gelukkig heb ik na de boze mail nooit meer iets ontvangen
Voor wie niet (meer) wil dat de kerk toegang heeft tot persoonsgegevens
Ik ben verhuisd en de kerk benadert mij. Hoe komt de kerk aan mijn gegevens?
De kerk krijgt uw gegevens via uw gemeente. Die mag gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) doorgeven aan de Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA).
In de BRP houden gemeenten een registratie bij voor de ledenadministratie van kerkgenootschappen en andere genootschappen op geestelijke grondslag. Iedereen die in de SILA-administratie voorkomt, krijgt in de BRP een digitaal kenmerk.
Zijn uw gegevens in de BRP gewijzigd? Bijvoorbeeld omdat u bent verhuisd en dus een nieuw adres heeft? Dan geeft de gemeente dat door aan SILA.
De gemeente kan niet zien tot welk kerkgenootschap u behoort. SILA weet dat wel. SILA stuurt uw nieuwe adres vervolgens door naar uw kerk.
Bezwaar tegen SILA-registratie
Wilt u niet dat SILA uw gegevens verwerkt? Dan kunt u uw SILA-registratie stopzetten.
Echt complete waanzin dat zij toegang hebben tot die gegevens. Omdat je ooit eens als klein kind je communie hebt gedaan.
Alleen gedoopt zijn is zelfs al genoeg.
Uit laten schrijven bij de kerk