Wat je even kwijt wil #62

Ik heb dus überhaupt nooit een communie gedaan, niet gedoopt, helemaal niks. En toch denkt de BRP dat ik katholiek ben (dus ook elke verhuizing krijg ik een brief van de plaatselijke parochie). Maar dat komt misschien omdat mijn ouders wel katholiek gedoopt zijn als baby. Zij staan ook niet meer ingeschreven bij de katholieke kerk ofzo. Toch heel vreemd.

Paar jaar geleden heb ik eens uitgezocht hoe ik dit stop kon zetten. Maar toen moest ik nog contact opnemen met de parochie waar ik was gedoopt :joy: (wat dus nooit heeft plaats gevonden).
Sinds kort is geloof ik aangepast dat je inderdaad die gegevensuitwisseling via het sila kan stoppen. Dus dat ga ik nu maar doen :sweat_smile:

1 like

Zijn / waren je ouders of opvoeders kerkelijk? Kan het zijn dat ze via die route je gegevens nog hebben? Vind dat wel heftig inderdaad aangezien je er niet om gevraagd hebt.

Nou zouden ze wel moeten hebben. Raar dat dat niet zo is

Zolang je ouders leven en zich niet actief hebben laten uitschrijven uit het doopregister van de katholieke kerk, ziet de katholieke kerk ze als ‘lid’. Actief uitschrijven is (voor je ouders) een optie gelukkig:

Alleen in geval van de katholieke kerk is het vaak een enorme zoektocht. In de afgelopen jaren zijn veel bisdommen gefuseerd of opgeheven en dan moet je maar uitzoeken bij welke kerk je nu in het doopregister staat.

1 like

Wow maar dit mag toch niet? Dat van je ouders kan ik me nog voorstellen, maar jij hebt niks met de kerk te maken.

1 like

Ja, dit mag dus wel gewoon. Ik heb dus niks met de protestantse gemeente van doen, maar toch sturen ze post naar mijn adres. Heb me net wel afgemeld via de link van @FrauHelga, bedankt :smile:

3 likes

Oh boy, hopelijk laten ze me met rust

1 like

Waarschijnlijk willen ze gewoon een gezellig praatje met je komen maken. Hebben ze daar je adres voor nodig.

9 likes

Dit doet de kerk van mijn moeder wel. Komen ze langs om geld op te halen en dan vragen ze meteen of ze weer met haar mogen praten :confounded:

3 likes

Ik ben gedoopt maar heb nooit post gekregen van de kerk. Kan het dan dat ik wel als lid bij die kerk ingeschreven sta?
Want ik wil eigenlijk niks met de kerk te maken hebben maar ik heb dus geen idee wat ze van mij geregistreerd hebben (ik weet ook niet welke kerk het is). Ik heb me wel net uitgeschreven bij dat SILA, thanks daarvoor!

1 like

Wisselt, bij protestantse kerken is het anders geregeld dan bij katholieke.
Als je in een katholieke kerk gedoopt bent, sta je vrijwel zeker in het doopregister. Maar de uitschrijving bij SILA zou voldoende moeten zijn om eventuele post te stoppen.

1 like

Ben bijna beledigd dat ik dan geen post krijg. Ik ben al een verloren zaak dus als ik dit lees.

10 likes

Haha nou het zegt dus niets, toen ik ongehuwd een kind kreeg op mijn 19e wilde niemand iets van mij weten, maar toen ik een paar jaar later trouwde lag er ineens een kaart op de mat met een verwijzing naar de dichtstbijzijnde kerk😅 Heel typisch.

3 likes

Ik kreeg bij mijn vorige verhuizing echt drie keer een brief van de katholieke gemeente omdat ik maar niet reageerde. Daarna hebben ze het opgegeven. Inmiddels meer dan een jaar geleden verhuisd naar een nieuwe plek en hier helemaal niks ontvangen. Dichtstbijzijnde kerken zijn wel allemaal protestants en daar willen ze me natuurlijk niet hebben.

3 likes

Zo mijn eerste boek op vakantie al lekker uit :heart_eyes:. Ga nu het essay van Roxane van Iperen lezen, eigen welzijn eerst. Eerste hoofdstuk al uit en we gaan echt naar de tering met z’n allen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

14 likes

Nog meer?!

2 likes

Ze hebben natuurlijk jouw insta gezien en met al dat eten zondig je keihard (Gula). :crazy_face:

6 likes

Ik heb alle 7 interviews voor mn scriptie gedaan!!! Ga t morgen even allemaal uitprinten en overeenkomsten zoeken want schrijven vind ik het lastigst. Maar ben echt trots op mezelf, had echt niet verwacht dat ik ooit zonder tranen zo ver zou komen.

111 likes

Nog meer naar de tering? Ik las vorig jaar het boek van Nikki Sterkenburg al en 2 jaar daarvoor een boek over de vertyfing van de Amerikaanse democratie. Het lijkt een vakantietrend te zijn dat ik me wil omringen met ellendige literatuur :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

2 likes

Ja naar de tering inderdaad, nog meer lezen spoor ik alleen maar aan.

2 likes