Het duurde welgeteld vijf minuten voordat iemand in de workshop diversiteit waarin ik zat de “we mogen ook niets meer zeggen” kaart trok
Door een witte man?
Uiteraard. Dat leek me zelfs zo obvious dat het er niet eens bij hoefde
Ik woon in een gat wat een christelijk dorpje is maar hier is veel diversiteit. Dus ik denk dat dat wel goed komt daar.
want hoe krijgen die witte mannen dat toch steeds weer voor elkaar hè
Kom dan niet zou je bijna zeggen
Ik heb ooit een keer een wachttoren aangenomen van twee getuigen die bij me aan de deur stonden en ben er tot ik verhuisde niet meer van afgekomen, om de zoveel maanden stonden er weer een paar voor de deur, hoe duidelijk ik ook al had gezegd dat ik geen interesse had.
Ja hoor, er is zeker diversiteit. Amersfoort zit redelijk dicht op de Biblebelt dus er zitten inderdaad ook christenen, maar het is geen Staphorst.
Ik dacht altijd dat het bible belt was. Mijn vader woonde er een tijd lang, en als ik de tien minuten vanaf het station naar zijn huis liep kwam ik langs zeker zes kerken. Maar idd (desondanks ) wel een leuke stad!
Ja @Reflect ik kwam er vooral vroeger wel regelmatig en dan juist bij buitenlanders thuis. Ik denk dat het reuze meevalt hoor qua diversiteit. Ik vond altijd het centrum gezellig en compact en de sfeer prettig. Niet te groot en geen last van yuppen of enorm veel toeristen. Lijkt me voor een jong gezin een leuke stad.
Ik kom zelf van de Biblebelt en zou Amersfoort omschrijven als ‘grenzend aan’, maar als stad niet overdreven christelijk of zo. Ja er zijn kerken en christelijke scholen (ik ben er zelf ook naar school gegaan), maar dat is er in allerlei smaken. Van zeer behoudend tot min of meer christelijk.
En het kerkgenootschap waarvan ik lid was, was in mijn dorp veel strenger en conservatiever dan dezelfde club in Amersfoort. Je merkte aan alles dat die kerk veel stadser was en al in de jaren 90 vooruitstrevender was.
Dus @Reflect geen zorgen hoor, je komt niet terecht in een christelijk bolwerk!
Edit: ik meen ook dat er een vrij grote Indo-gemeenschap is in Amersfoort.
Ik ben zo intens verkouden, krijg gewoon geen lucht. Van me neus tot m’n hoofd tot m’n oren alles zicht dicht
Zo kut, beterschap!!
Ik vind jehova getuigen echt geweldig zilke waanzinnige gesprekken met ze gehad
Ik ben zelf volledig agnost en hel mijn opa geloofde al nergens meer in misschien dat ik daardoor zo gefascineerd ben door mensrn die in god geloven.
Wat fijn! Ik vind Amersfoort ook een heel leuke stad, was mijn tweede keuze geweest als ik in mijn eigen stad niks kon vinden. Inderdaad ook qua bereikbaarheid heel goed te doen vanuit de randstad. En gewoon gezellig, mooi en best veel dingen te doen.
Wat vervelend! Gelukkig ben je verhuisd
Mijn vader ging ze vroeger wel eens voor de lol binnenlaten om mee te praten als hij zin had. Dat vond hij dan echt grappig en daarna stonden ze weer buiten. Want over overtuigingen gesproken. Wow. Is gewoon hilarisch man.
Omg moet je nagaan mensen die daar bij de klantenservice werken en daar daadwerkelijk mee in gesprek moeten
Ik heb vanavond lekker m’n inner tatta gechanneld door een restaurantbon die eigenlijk voor mn vriend en mij bedoeld was in mn eentje te gebruiken voor een 3-gangenmenu en bijpassend wijnmenu
Bedankt voor je medeleven, ik moet hier ook dagelijks mee dealen