Mijn laatste week bij deze werkgever en ik kan me er echt niet toe zetten om wat te doen. Bleh. Nouja vandaag werk ik thuis en de rest van de week nog op kantoor dus ik accepteer maar gewoon dat ik vandaag een slome dag heb.
Net achter gekomen dat mijn vriend van 8 maanden met een ander (knappe vrouw wel) heeft gezoend tijdens een work trip een paar weken geleden. Hij heeft het mij niet verteld omdat hij zegt dat ik het anders zou opvatten dan hij - hij was erg gevleid met haar aandacht en na een borrel heeft ie met haar gewandeld naar haar hotel toe en toen gezoend (yeah I found out because I checked his phone en had hun aapjes gelezen. Hij heeft haar ook recentelijk een appje gestuurd van hey hoe gaat het met je na de work trip blabla xxzijn naam - dat vond ik dus vreemd, want zo praat mijn vriend niet ).
Hij heeft er enorm veel spijt van en weet dat ik tijd nodig heb om na te denken (maar ja hoe lang heb je precies nodig). Hij gaat ook nadenken waarom hij precies dit heeft gedaan want hij was zooo tegen vreemdgaan.
Ik weet het niet, op een kant denk ik tja misschien had ik het ook hetzelfde gedaan als ik in zoân situatie had gezeten met een knappe man! Maar aan de ander kant denk ik, jaaa als hij al dit doet na 8 maanden - dan gaat ie nog veel ergere dingen doen als we doorgaan met de relatie en ik weet niet of hem nu weer kan vertrouwenâŠ
So confused!! Looking for adviceâŠ
Heeft hij spijt dat hij met haar gezoend heeft of omdat hij is betrapt?
Wat rot! Ik schrik wel een beetje van de zin âHij heeft het mij niet verteld omdat hij zegt dat ik het anders zou opvatten dan hijâ dus dan legt hij de schuld van het niet niet vertellen bij jou neer? Dat vind ik echt - en nu is dat woord echt van toepassing - gaslighting. Lekker de rollen omdraaien. Nee hij heeft het niet verteld omdat hij fout zat en laf is. Want hij is gewoon ordinair vreemdgegaan.
Wat rot voor je, kan je er met iemand in jouw omgeving over praten?
Dat zoenen is natuurlijk al heel fout maar dat appje wat hij naar haar gestuurd heeft vind ik eigenlijk ook heel erg, dan is het niet meer alleen een opwelling. Denk dat je inderdaad goed ten rade moet gaan of hij écht spijt heeft of alleen nu omdat je er achter bent gekomen en vooral zelf alle tijd nemen om na te denken wat je hier mee wilt en of je nog met hem verder wilt.
Sterkte in ieder geval
Wat rot! Dit soort situaties zijn echt heel erg lastig!
Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij. Mijn ex zoende ook (dronken) met een ander in het eerste jaar van onze relatie. Ik ben toen wel doorgegaan. Ik heb er geen spijt van want het heeft me wel veel geleerd over wat ik wel en niet in een relatie wil, maar ik zou het nooit meer iemand vergeven in een volgende relatie. En uiteindelijk was het wel het begin van het einde tussen ons.
Ik zou, wat @Whistle inderdaad al zegt, echt goed er over nadenken of hij echt spijt heeft of vooral spijt heeft dat jij het ontdekt hebt. En probeer voor jezelf te bedenken of je het hem ooit echt kunt vergeven en je er uiteindelijk over heen kunt zetten of dat dit altijd een pijnlijk punt gaat blijven tussen jullie. Want je gaat er niet gelukkig van worden als je telkens met een rotgevoel thuis op de bank zit als je weet dat hij zich in een situatie bevindt waarin het weer kan gebeuren (dus in jouw geval samen met haar is).
Sterkte iig!
Aah wat rot zeg! Eens inderdaad met bovenstaande reacties. Dat hij het gedaan heeft is al rot genoeg maar hoe hij ermee omgaat en het niet heeft gezegd want jij zou het anders opvatten zou ik wel echt een red flag vinden en een reden zijn om er meteen mee te stoppen.
Makkelijk gezegd natuurlijk van buitenaf dus ik wens je veel sterkte!
Omg mijn bibliotheek in het ziekenhuis is helemaal versierd door mijn collegaâs voor ons geregistreerd partnerschap. Super lief haha. Iedereen noemt me nu ook mevrouw
Ik vind het niet klinken alsof hij spijt heeft. Als dat namelijk zo was zou hij het toch meteen opgebiecht hebben? Nu heeft hij het je niet uit zichzelf verteld en appt hij nog met haar, achter je rug om.
Wat was trouwens de reden dat je zijn appjes las? Had je misschien al een voorgevoel? (geen verwijt hoor dit, gewoon benieuwd)
Sorry maar wat een pannenkoek zeg. Persoonlijk vind ik een keertje zoenen met iemand anders niet per se reden een relatie direct te verbreken, maar zijn reactie daarentegen?! Jij zou het verkeerd opvatten, en jij moet nadenken hierover? Zijn eigen rol in dit verhaal vergeet hij voor het gemak maar even.
Awww heel erg bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb het verder aan 3 close vriendinnen verteld en mijn moeder. 2/4 zegt: vergeven, een zoen is niet genoeg om een relatie te verbreken, hij moet mijn vertrouwen echter terugwinnen en als hij het wéér doet - dumpen. En andere helft zegt: direct dumpen nu je geen âserious commitmentsâ heeft zoals een huis, trouwen, kinderen enz.
Hij heeft spijt dat ie met haar heeft gezoend, het was het het absoluut niet waard en hij zegt dat het niet ligt aan hoeveel hij van me houdt. Om eerlijk te zijn, ik denk dat als ik in dezelfde situatie had gezeten, ik het hem ook niet zou hebben verteld omdat ik weet dat het hem pijn zou doen, het zou me zo spijten en ik weet dat ik niet verder zou gaan met de situatie. Maar ja, waarom appte hij haar dan weken later met de vraag hoe het met haar ging? Na de trip had hij me nog gevraagd over samenwonen en hoe onze bruiloft eruit zouden zien (nadat we samen een bruiloft hadden bijgewoond).
Ik had zijn appjes gelezen omdat hij me het wachtwoord voor zijn mobiel gaf (ik heb dit nog nooit eerder gehad in mijn vorige relaties en dacht woooow the power I have! Maar ik had ook geen behoefte om zijn appjes te lezen). Maar eerder dit jaar had ie mij verteld over een nieuwe vrouw in zijn vriendengroep die hem leuk vond en hem steeds probeerde te versieren en appen (en ze wist van mij). Dus werd ik nieuwsgierig en toen heb ik hun appjes gelezen. Ik kwam toen ook achter dat ze af en toe wat flirterige gesprekken hadden. Ik had hem dit dus verteld en hij had er zoân spijt van en besloot verder niet meer een op een met de vrouw te communiceren. En nu, maanden later, gaat hij nog een stap verder.
Mijn vriend was best lang single voordat we wat met elkaar hadden gekregen, en ik zou hem eigenlijk als een player beschrijven als ik hem niet goed kende, maar ja toen werd het serieus tussen ons. Niet om zijn gedrag te excuseren, maar ik weet dat hij af en toe automatisch overschakelt naar een âplayer mindsetâ & hij heeft ook een flirterige karakter - maar nu probeert hij meer serieus te zijn & âhuisje boompje beestjeâ te denken (we hebben het steeds over de toekomst, huis kopen, samenwonen, trouwen & kinderen). Ik weet dat hij serieuze intenties heeft.
Nogmaals bedankt voor alle reacties, sorry voor mijn lange tekst ik ga wss binnenkort met hem praten & een besluit nemen.
Een player mindset is geen excuus om te zoenen met iemand terwijl je een vriendin hebt. Als je dat wilt doen dan moet je vrijgezel blijven.
Het klinkt nu een beetje of hij een moedertje de vrouw en een meissie ernaast wilt hebben.
Maar succes met het gesprek
Ik was het al eens met iedereen die zei dat je hem beter kan dumpen, maar nu al helemaal. Als ik dit zo lees allemaal is hij echt niet te vertrouwen. Waarschijnlijk komt ie als jullie hierover gaan praten weer met allemaal excuusjes en beloftes, maar ik zou het echt niet meer geloven. En dat ie playerig is is echt een onzin excuus, als ie zichzelf echt wilde veranderen had ie dit niet gedaan.
Ik hoor zelden dit soort bijzondere excuses, wtf⊠ja soms gaan zân hersenen opeens even op playermodus en dan verplaatsen zân hersenen naar zân piemel en is iemand compleet ontoerekeningsvatbaar
Dat zijn zijn innerlijke demonen
Nee hij struikelde en voor âie het wist stak zijn tong in haar keel. De echte schuldigen zijn de zwaartekracht en zijn twee linkervoeten.
@Druppels goed verweer. Je zou advocaat van hem moeten worden
Ik ben in mân eentje op vakantie en vandaag naar een waterpretpark en ik was van tevoren een beetje bang dat ik me daar niet zou vermaken in mân eentje maar ik heb het zo naar mn zin!!
Al hele gesprekken gehad met de mensen bovenop de glijbanen, een leuk Engels stel gesproken en elkaar aangemoedigd van glijbanen te gaan. Ik ben er nu 2.5 uur en dacht dat ik er rond die tijd wel klaar mee zou zijn want het is ook niet zo groot maar dit is gewoon een pauze, ik ga zo weer en misschien ga ik vrijdag wel nog een keer
Ik zou m dumpen eerlijk gezegd. Player mindset en proberen serieus te zijn is bullshit. Hij is toch geen 16? Je bent serieus met iemand of je bent het niet. En dat er een keer iets gebeurt kan, maar de manier hoe hij hier mee om gaat en dan ook nog zegt spijt te hebben maar wel weer contact heeft gezocht nee. Wegwezen. Idd nu je nog geen heftige commitments hebt zou ik er mee kappen.
Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat mijn vriend altijd super enthousiast doet tegen mijn ratten. Hij blijft maar zeggen hoe leuk ze zijn en hij ligt (ja haha) echt steeds voor de kooi om tegen ze te praten als hij hier is haha.
Had ik zo niet verwacht toen ik ze een paar maanden geleden ging kopen. Hij komt hier ook altijd binnen met: Hey vrienden!