Wat je even kwijt wil #62

De afgelopen twee dagen had ik nonstop koppijn, prikkelbaar, janken om niks, last van m’n darmen en ik dacht dat ik ziek ging worden maar nee ik zie net wat de oorzaak is: ongesteld geworden :unamused:

7 likes

Nou fijn, succes!

1 like

Gelukkig heb ik mijn amandelen een aantal geleden laten verwijderen. Toen ik mijn amandelen namelijk nog wel had gingen dit soort keelontstekingen altijd mis met als gevolg dat ik dan in het ziekenhuis belandde. Misschien dat dat onbewust ook wel een beetje meespeelt in waarom ik zo klaar ben met de pijn. Toch de angst dat het mis gaat omdat ik gewoon geen enkele verbetering merk. Daarnaast woon ik alleen waardoor ziek zijn ook gewoon heel onhandig is. Maar als ik jou zo hoor heerst er blijkbaar een keelontsteking virus (?) en als het morgen niet beter is ga ik toch maar de huisarts bellen. (Stiekem heb ik vanavond ook al een paar overwogen om de hap te bellen maar dat is misschien wel overdreven) helaas heb ik geen bruis paracetamol/ibuprofen in huis dus dat kan ik niet uitproberen.

4 likes

Geef je dan straks 3 vakken? (Werk je op een middelbare) dat leerlingen jou zo voor hun halve rooster hebben?

1 like

Doet het ook, ik woon letterlijk in de eikenstraat ergens en had regelmatig dat er eentje op me schoot tijdens te het fietsen, voelt echt alsof er met een steen van muntgrootte naar je gegooid wordt.

2 likes

Ik krijg geen lucht door mijn verkoudheid. Gaat een leuke nacht worden.

4 likes

Misschien helpt het om een paar keer per dag te gorgelen met een zelfgemaakte zoutoplossing? Of je kan bij de apotheek ascal 600 kopen helpt bij de meeste mensen goed bij keelpijn.

3 likes

En andersom, heb je opeens de hele week een leerling die de boel terroriseert (respect dus voor alle basisschoolleerkrachten) :crazy_face::crazy_face:.

@Zemraluani ik kan dan 3 vakken geven, maar het zou nooit m’n voorkeur hebben om die alle 3 tegelijk te geven en daarnaast is daar ook geen ruimte voor, er is een max aantal lessen, ik heb ook nog coördinerende taken dus ik geef nu ook slechts 1 vak (2 bevoegdheden)

Ikzelf heb dan wel veel keuze en het maakt me wel interessant voor scholen natuurlijk, flexibel inzetbaar. Maar ik ga er in salaris €0 op vooruit en in baankans ook 0%, ik doe dit voor de fun :joy::joy: je zal maar een hobby hebben

18 likes

Ik ga nu ook goed bijhouden hoe vaak ik last heb door die amandelen want steeds vaker. Maar dit keer wel erg. Ik wist niet dat je erdoor in ziekenhuis kon belanden.

Ik zou zeker bellen. Ik stelde het al paar dagen uit maar blij dat ik gedaan heb.

Niet zat ik nu al verschil merk maar iig ergens mee bezig.

Dankje! Oh help, ik moet er niet aan denken. (Overigens zeer herkenbaar.) Hopelijk blijft dat me vannacht bespaard. Wat fijn dat je je stem weer terug hebt.

Ik heb voor het eerst corona en sinds vandaag heb ik hoofdzakelijk verkoudheidsklachten. Daar was ik in eerste instantie best blij mee (want minder erg dan de eerdere klachten) maar alles zit nu wel erg extreem dicht. Ik ben blij voor mijn vriend dat we nu niet in een kamer slapen.

1 like

Ja moet je zeker doen. Mijn amandelen werden zo gigantisch tijdens een ontsteking dat het voelde alsof ik stikte. Dat was zo beangstigend dat mijn huisarts als vrij snel geregeld had dat ze verwijderd werden. Het uiteindelijke verwijderen was natuurlijk geen pretje maar daarna heb ik jaren geen last meer heb gehad. Tot nu dan. Die opnames hadden vooral te maken met die extreme zwelling in een hele korte tijd m die mijn lichaam niet zelf opgelost kreeg dus dan maar naar het ziekenhuis voor een infuus. En je wilt niet weten hoe vaak ik de afgelopen dagen teruggedacht heb aan die infusen. Zodra ik die kreeg was de pijn altijd met een paar uur verdwenen, heerlijk :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Door dit gesprek moet ik weer denken aan de amandelsteentjes verwijder set die ik heb gekocht op aliexpress :pray:t3: zin innnn

7 likes

Ik had ook zo’n ding, maar hij werkte voor geen meter! Misschien heb jij een ander apparaat. Ik had een soort ballon met een glazen pijp eraan

1 like

Heb je dan straks drie eerstegraadsopleidingen?:scream:

1 like

Ik heb deze besteld

En dat blauwe kun je dan die linker dingen op vast draaien en daar zit een lampje in

7 likes

Ik heb toevallig net nog mn amandelgrotten uit staan spuiten met zo’n rechter spuit. Zaklamp van m’n telefoon erbij en gaan met die banaan. Wat was mn leven mooi en onschuldig toen ik nog niet van het bestaan van amandelsteentjes afwist

1 like
2 likes

Kreeg net een mail met het onderwerp ‘Ben je eenzaam?’
Chocoladebezorgd probeert mij wel een herfstdepressie aan te praten zeg.

4 likes

Ik word echt zo gelukkig van mijn winterdekbed

12 likes

Sinds de nieuwe iPhone update vraagt de weer app elke keer om mn locatie. Echt irritant, natuurlijk mag je die anders kan je toch niet meten? Snap er niks van