Wat je even kwijt wil #62

Ik zie het nu als een gek lopende weg van “meh I suck” en “yay we’re going on an adventure”. Vreemd genoeg.

2 likes

je vergeet:

11 likes

Ik zat te wachten op de bus en er kwam een vrouw van 80-90 (oh 87 zegt ze net) aan lopen met een stok, dus stond direct voor haar op van het bankje zodat ze kon zitten. Deed ze best verontwaardigd en boos over :frowning: Nu voel ik me kut hahaha alsof ik haar heb onderschat, maar is toch best logisch dat ik er vanuit ga dat ze niet zolang staand kan wachten op de bus?

8 likes

Gewoon doen als je het nu al hartstikke fijn vindt daar! En als het niks is kan je altijd weer naar huis, zo ver is het niet :purple_heart: (ik woon al tien jaar in Wales, geen spijt!)

3 likes

Zeker logisch. Als je was blijven zitten had je misschien een snauw kunnen krijgen waarom je niet voor haar opstaat want je ziet toch dat ze slecht ter been is. Niet kut om voelen, is super netjes en goed dat je voor haar opstaat, geen enkele reden om verontwaardigd te reageren voor haar.

9 likes

Ja vind dat gewoon lastig want kan me ook weer voorstellen dat je niet kwetsbaar en minder zelfstandig wil overkomen ofzo, maar toch. In beide situaties kun je inderdaad een snauw krijgen.

1 like

Ouderen worden echt vaak boos op mij als ik voor ze op sta. :joy:

2 likes

Ah echt :smiling_face_with_tear: blijf je nog wel opstaan dan?

Ja dat probleem ligt toch echt bij de ander hoor, jij stelt je gewoon sociaal en hulpvaardig op, als die ander zich daar kwetsbaar en minder zelfstandig door voelt is dat vervelend maar niet iets om op jou te botvieren. Gewoon blijven opstaan zou ik zeggen, super goed dat je dat doet, ook @Neroli

7 likes

Ja hoor, is geen moeite. Ze willen gewoon niet “oud” gevonden worden.

4 likes

Waarom voel je je kut? Het is toch netjes om het altijd te vragen of iemand wilt zitten. Willen ze niet nja dan niet. Ook geen drama toch

Ik vroeg het niet eens, ik stond gewoon direct op. Dat vatte zij als een belediging of iets op. En ik ga dan helemaal redeneren vanuit haar waarom ze dat zo kut vindt en of ik misschien iets anders moet/kan doen.

1 like

Ja, ophouden met dit overdenken. Lekker boeiend joh, niemand(‘s cavia) is dood.

15 likes

Lekker simpel gezegd haha :rofl:
Ik houd er gewoon niet van als dingen anders overkomen dan hoe ik dat heb bedoeld, dat vind ik kut, dus vandaar dat ik me soms afvraag of daarin iets aangepast kan worden.

7 likes

Oja, ik vraag ook nooit. Misschien worden ze daarom boos. :thinking:

2 likes

Het is gebeurd en zolang je niet kunt tijdreizen kan je er niets aan veranderen. Hoogstens heb je een oud vrouwtje als aartsvijand erbij.

2 likes

Elke dag hebben we opnieuw ruzie over de temperatuur op werk, maar vandaag heb ik gewonnen want het is hier nu 28 graden :smiling_imp::smiling_imp::smiling_imp:

4 likes

Oke de soep is hier niet te nassen. Vanmiddag vissoep laatst kippensoep. En het smaakt allemaal naar heet water met een liter citroen en een kilo zout. Als ze me nog een x soep geven word ik gek.

4 likes

Denk eerder een crematorium.

4 likes

Nee, op kantoor bij een fabriek waar het jaarrond ongeveer 6 graden is. :joy:

Ik moet wel zeggen dat zelfs ik het aan de warme kant vond en de verwarming nu uit heb gedaan. We hebben een speciale thermometer gepakt en die blijft nu hangen op 25,6.