Wat je even kwijt wil #62

Wie of wat is Dolly? Nog even en de dag is voorbij!

1 like

Ugh ik heb net water gedronken uit een glas waarin ik bloemen had staan ga ik nu dood

6 likes

Nee nu ga je bloeien

46 likes

Mijn kat :grimacing: dus je mag zelf verzinnen wat voor cadeau het was haha

Maar hoe smaakte het

3 likes

Oh nee :sob: een kers op de kakdagtaart

4 likes

*kotsdagtaart :sob:

4 likes

Ja prima en daarom besefte ik het me pas zo laat :sob: oh well

Ik heb een nee-nee sticker op mijn brievenbus maar ik krijg toch nog van die brieven van de wijkvereniging mbt rommelmarkten en halloweentochten enzo, echt rot op. Heb die sticker toch niet voor niks.

1 like

Ik dacht ff dat dit een vraag naar aanleiding van @mikselke haar post was :sweat_smile:

4 likes

Gescheurde enkelbanden zijn echt kut :sob: Ik heb er echt lang last van gehad met lopen. De flexibiliteit in die enkel is ook nooit volledig hersteld. Als ik bijvoorbeeld een voetmassage krijg bij de pedicure dan denkt ze dat ik die voet niet kan ontspannen ofzo, maar het is gewoon nog altijd veel stijver dan de andere kant (alle fysio en oefeningen ten spijt, trauma chirurg heeft er ook nog eens naar gekeken maar er is niks aan te doen).
Niet heel opbeurend dit, sorry. Ik hoop dat het bij jou wat beter herstelt! Ik heb van anderen namelijk wel betere ervaringen gehoord mbt herstel.

1 like

Haha ik vind het echt grappig dat het allemaal posts van mij waren. Maar het was echt kut en het heeft ook wel een tijdje geduurd voordat het beter ging.

Ik kon de eerste 2 weken helemaal niet lopen en daarna ging het steeds beter. Ik heb wel een aantal weken fysio gehad. Ik had op het begin nog vaak pijn of werd mijn enkel snel moe. En als de stoep bijvoorbeeld scheef was deed het ook nog zeer, echt heel vervelend. Na ongeveer 2 maanden kon ik maar max 20 minuten lopen.

Na 4 maanden kon ik weer langer wandelen en hiken. Het is nu 3 jaar geleden en ik heb er soms nog last van, gelukkig niet met wandelen/hiken maar alleen met squats gek genoeg :woman_shrugging:t3:

Hopelijk gaat het snel beter! Ik vond het ook heel vervelend dat ik niks kon en ik weet nog dat mijn voet/enkel ook dik was en ik best lang mijn eigen schoenen niet eens aan kon.

1 like

Duurde bij mij best wel een poosje. In het begin had ik zo’n strakke sok om m’n enkel als ik liep. Kon dan korte stukjes lopen. Ben meteen gestart met fysio en ik denk dat ik na een maand of 2 wel weer kon lopen. Maar die enkel is nog altijd gevoelig, snel dik, en reageert ook op het weer. Is nu bijna 9 jaar geleden dus geloof dat dit zo blijft :sweat_smile:

4 likes

Ik heb tot nu toe alleen tussen half 2 en 3 even geslapen, ben gesloopt :weary: ga het toch nog even kort proberen ondanks dat het al 7.30 is maar is vrij hopeloos zo kort dan het nu nog kan en dat ws niet eens lukt dus waarom ook blijven proberen. Echt, wat een ellende :sob: Helemaal na al beroerde dagen achter de rug incl flink koorts van covid vaccinatie kon ik wat extra slaap goed gebruiken maar moet het dus met het complete andere uiterste doen :upside_down_face: Dit gaat een hele ellende dag worden zo ook pffft.

1 like

Ik heb bewust geen droger, ik vind het energieslurpende gevaarlijke dingen waarvan je kleding ook nog eens sneller slijt.

Maar nu is het buiten te vochtig om de was te laten drogen. Zelfs als het niet regent is de luchtvochtigheid te hoog. En binnen is het nog te ‘warm’ om de verwarming aan te zetten en daar de was te laten drogen. Zo irritant dat ik nergens op een eenvoudige manier mijn was nu droog krijg.

9 likes

Ja maar echt vreselijk is het. Bij mij hangt een was al 3 dagen en het is nog steeds niet droog! Kan me niet herinneren dat het elke herfst zo erg is.

3 likes

En het blijft de komende dagen ook nog zo. :sob:

1 like

Mijn huis is echt zo slecht geïsoleerd :smiling_face_with_tear:. Ik stond gisteren op mijn stoep en dacht “wat ruikt het hier naar lelies”. Er stond een boeket met 1 lelie op de eettafel, 2 verdiepingen hoger. Dwars door het enkelglas heen.

3 likes

Heb je al een luchtontvochtiger staan? Voor nu gaat het nog prima met goed ventileren, maar wij overwegen dat voor later in de winter. Ik wil inderdaad ook geen droger. Vind het ook doodenge dingen en doe al 10 jaar zonder dus vind 't nu niet per see nodig.

2 likes

Mijn was droogt buiten onder een afgedekt gedeelte. Als het zonnig is, zet ik het wasrek in de zon.
In geval van kou zet ik het bij de radiator neer en droogt het snel. @Feather Vochtvreters binnen helpen wel iets, maar niet supergoed helaas. Die heb ik al staan.

En qua gevaar; ik ken helaas teveel gevallen van drogers waarin brand is ontstaan. Dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben met onderhoud en het verwijderen van pluis etc, maar toch, ik voel me er niet comfortabel bij. De wasmachine durf ik te laten draaien als ik niet thuis ben of als ik slaap, met een droger zou ik dat echt nooit durven.

Wat ik nu weleens doe is de mobiele airco op ontvochtigen zetten, die trekt in een ochtend zo een emmer water uit de was en dan gaat het snel. Maar het kost wel veel energie.
Het liefst heb ik gewoon een paar zonnige herfstdagen met wat wind, dat is het beste voor het milieu en mijn portemonnee.

3 likes