Wat je even kwijt wil #63

Hoezo? Zolang jij ziek bent, ben je ziek. Kan jouw werkgever toch niks over zeggen? Alleen jij of de (bedrijfs)arts. En tijdens ziekte mag je al helemaal niet ontslagen worden. Als je wel weer gaat werken kan je evt ook zeggen tegen haar dat je geen AD meer neemt. Kan jou het schelen. En dat je het kreeg voorgeschreven om beter in slaap te komen. Vindt zij jou geen labiele tak meer (als ze dat al vond).

4 likes

Klopt van bedrijfsarts idd. Maar na 52 weken ziekte start er een wettelijke procedure incl. eventueel tweede spoor (werk elders als je je huidige werk niet meer kunt uitvoeren). Uwv komt er dan bij en arbeidsdeskundig onderzoek. Werkgever heeft een grote stem of ze nog willen wachten tot/of je beter wordt. Is onderdeel van wet Poortwachter. Mijn werkgever geeft me gelukkig de tijd. En ik kan überhaupt ook geen ander werk doen nu. Maar voel me wel afhankelijk en kwetsbaar in deze situatie.

Verder wel goede ideeën wat betreft de AD. :slight_smile: Ik ben er verder inhoudelijk ook niet op ingegaan hoe en waarom. Bovendien is het echt niet gek als je al een jaar thuis zit, weinig kunt en niet weet wat je perspectieven zijn. En dan zou je kunnen zeggen dat ik de juiste stap heb genomen om de situatie niet erger te maken ipv dat ik een labiele tak ben. Dus ik weet het allemaal wel. Maar toch buikpijn van.

4 likes

Wat vervelend dat je hier zo mee zit! Maar probeer niet in te vullen wat zij nu allemaal denkt, want dat weer je toch nooit zeker

Als ik de situatie zo hoor denk ik eigenlijk dat ze het vroeg omdat ze het al verwachte. En ik vind het juist een teken dat je niet slechter wil worden! Dus dat is alleen maar positief!

3 likes

Ik moet hardop lachen en m’n kat kijkt me nu verward aan. Wat een geweldige zin. Laf it.

2 likes

Ik begrijp hier helemaal niks van

36 likes

Ik heb een vriendin en die appt altijd met deze :slightly_smiling_face: smiley. En ik kan dat alleen maar heel kut en sarcastisch interpreteren als “super kut wat je nu zegt :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:” maar zij bedoelt het geloof ik gewoon als normaal glimlachje?

6 likes

Wat een rotsituatie zo met ziekte, beterschap voor zover dat gepast is.

Vanuit mijn werk (verzuim) zou ik zeggen dat als je vertelt dat je aan de AD bent, er vooral begrip is voor je situatie. Niet dat ze dat zonder medicatie niet zouden hebben, maar het geeft wel de ernst van de situatie aan en je krijgt dat natuurlijk niet zomaar.

3 likes

In denk dat haar moeder haar een eitje gaf en dacht of zei dat het gekookt was, dus tikte ze hem open tegen haar telefoon en toen bleek ie rauw te zijn. En nu is ze blij dat haar laptop niet in de buurt lag, anders zat die ook onder rauw ei.

5 likes

Gisteren heel fijne training gehad. Vandaag zou ik eigenlijk weer gaan, maar de type training op zaterdag vraagt mentaal altijd meer van me. Ik zit vandaag helemaal niet lekker in mijn vel. O.a. vanwege een onrustige huid en een megapuist die ik heel lelijk heb opengekrabt. Voelt als een slechte reden om niet te gaan, maar aan de andere kant zit ik al een week niet echt goed in mijn vel. Ook wel jammer, want ik heb vakantie tot maandag.

Ik probeer er nu maar berusting in te vinden in plaats van mezelf stom vinden omdat ik me door zoiets laat tegenhouden.

2 likes

Wow wat raadselachtig omschreven
Dank voor de uitleg

10 likes

Maar waarom tik je een ei open tegen je telefoon? Of is dat gebruikelijk? :thinking:

19 likes

Haha net als m’n moeder die deze ‘:smiling_face_with_tear:’ gebruikt in écht verdrietige situaties. Vind het altijd zo droog overkomen maar ze bedoelt het goed

5 likes

In Friesland gaan ze nog steeds wel hard op de omgekeerde vlaggen. Ik dacht dat ze alles hadden gekregen wat ze wilden.

2 likes

Of deze als huil emoji :joy:

2 likes

Ach, Jezus veranderde water in wijn. Dus die had je niet kunnen helpen

2 likes

Een hotdog heeft me gered. Ik was echt bijna dood maar een hotdog en een of ander raar kebab iets heeft mij mn levenslust terug gegeven.

6 likes

Ik had een proefabonnement genomen op de flair en daarna bellen ze je voor een vast abonnement. Dat vind ik helemaal prima, zo werkt het en misschien wil ik ook wel een abonnement. Maar ik heb pas 1 magazine gekregen uit een reeks van 4 en ze bellen me nu al elke dag. Echt annoying, dat wordt dus geen abonnement

6 likes

Mijn moeder gebruikt deze emoji :grimacing: als lachende emoji. Raak ik ook altijd van in de war.

4 likes

afbeelding

Ik mis dus echt deze, die gebruikte ik heel vaak

9 likes

Bij ons in Drenthe helaas ook nog

1 like