Wat je even kwijt wil #63

Het is altijd iets wat je overvalt en ook ontzettend naar om te horen.
Ik weet oprecht niet wat het is met de oudere generatie (en soms nog hoor) en die fixatie op gewicht/uiterlijk. Je kunt het nu niet meer terug draaien maar wellicht voor de volgende keer een subtiele sneer bedenken.

Het is een kind, laat haar gewoon met rust.
Mijn moeder is ook van een oudere generatie en dat heeft zoveel schade gebracht met gewicht/zelfbeeld.

9 likes

Ik ben zoooo verkouden en heb nu geen reuk en smaak meer (wel negatieve coronatest). Wat bizar is dat zeg. Ik ben nu wel bang dat ik het niet door ga hebben als ik stink hahaha

Mn baarmoeder verdient echt een award. Ben thuis en word nu ongesteld. Beste timing ooit.

26 likes

Thanks hiervoor! Ik ben lid van de bieb en de OB (dit ben je voor zover ik weet gratis als je gewone biebabo meer dan 45-55 euro kost. Of dat was zo in elk geval) en dit wist ik helemaal niet :open_mouth:

2 likes

Ik denk dat je vrij weinig kunt zeggen want vooral die oudere generatie is zo hard en hardleers. Vaak zijn ze zelf in een toxic wereld opgegroeid waar uiterlijk een veel te grote rol speelt. Ik hoop dat je dochter er niets van heeft meegekregen weet niet hoe oud ze is?

3 likes

Omfg. Wat rot en ook gewoon ziek vind ik. Wat bezielt zo’n iemand?! Oke niet hetzelfde maar wat ik wel heeeeel vreemd vond. Toen mijn oma was overleden kwam een tante van de andere kant van de familie naar de kerk. Toen had ze tegen mijn moeder gezegd dat mn figuur er dan helemaal goed uitzag (volgens haar). Oke, ja dat is dan een compliment maar ZO ZO raar om te zeggen plus zij is altijd obsessief met haar figuur bezig en ook die van haar kinderen zelf in het verleden. Wtf is er mis met mensen. Zo misplaatst.

Ga je er nog wat van zeggen?

3 likes

Wow net als @LastYoungRenegade wist ik dit ook niet, echt een top tip! :clap:

5 likes

@Victoria is die :+1: sarcastisch of? Het is toch geen porem om op een begrafenis uberhaubt je daarmee bezig te houden en laatstaan er een opmerking over te maken. Hoop echt dat dat dan een generatie ding is.

1 like

Humblebrag

24 likes

Dank voor deze toptip! :raised_hands: Ik wist niet dat je ook alleen lid van de online bieb kon worden, nu kan ik hier ook lekker Nederlandse boeken en tijdschriften lezen.

5 likes

Oke

Ik heb t idee dat ik een beetje vast zit. Ik ben meteen na mn afstuderen (letterlijk een dag later) gaan werken en dat doe ik nu inmiddels een maand en dat is prima, maar de tijd gaat zo snel? Voor ik het weet zijn we weer een jaar verder. Ik zou ook niet weten wat ik anders zou willen doen, maar ik heb echt het idee dat ik een beetje klem zit. Lastig. Want ik ben wel heel dankbaar voor mn baan en collega’s.

5 likes

Vakantie opnemen en ff helemaal eruit! Helpt mij altijd als ik me zo ‘geleefd’ voel.

4 likes

Ja vrij zij kan ik dus niet zo goed. Ik vind het wel fijn om ‘iets’ te doen. Ik wil misschien weer in een hostel gaan werken zoals deze zomer. Ik ga denk ik even een soort plan maken van wanneer ik uit mn huis moet, wanneer mn werk contract afloopt en dan kijken waar ik de beste gaten zie. En dan sparen. Dat lijkt me al wel een goed begin

5 likes

Ik heb een losse over mijn eigen matras.
Heb hem er toen afgehaald omdat ik een stevigere ondergrond wilde.

Ja dat had ik wel verwacht maar ik weet het niet. Ik voel me gewoon heel erg iemand die alles doet zoals het hoort en volgens het boekje maar dat wil ik helemaal niet zijn? Ik wil leuke dingen doen en plezier maken en verse mango eten op het strand maar ik zit op kantoor. Maar ik maak ook geen concrete stappen om mango’s te gaan eten op het strand, want dat vind ik dan weer zonde van ‘alles’ waar ik hard voor heb gewerkt. Hahaha dit klinkt vast heel confusing maar zo voelt het ook in mn hoofd.

2 likes

Ik snap echt niet dat als iemand post “iemand vroeg me of mijn kind nog steeds dik is, ook nog eens op een zeer ongepast moment waardoor ik niet direct iets terug wist te zeggen”, jouw eerste ingeving is om te zeggen “zoiets overkwam mij ook eens, toen zei iemand dat ik een supermooi lichaam heb” :’)

77 likes

Leuk die anderhalf jarige kindjes, maar hebben die ook nog een uit knop

4 likes

Mijn moeder is zo schattig want ze vergeet steeds dat haar hooikoorts echt heel vroeg in het jaar begint. Ze klaagt dan dat ze snotterig is en als ik dan zeg ‘goh is dit niet je hooikoorts’ is ze helemaal verbaasd maar ook dankbaar :joy:

7 likes

Ik wil ook mango eten op het strand :cry:

4 likes