Wat je even kwijt wil #63

Geen idee eigenlijk. Ik droom zoveel en ik hoor mn wekker voor mijn gevoel altijd in een droom, haha

2 likes

Niet jouw probleem. Moet hij zelf maar regelen dat hij ergens kan overbruggen.
Ik ken de situatie niet maar als dit een vervelende huisgenoot is zou ik gewoon aangeven dat jullie deze datum hebben afgesproken.

4 likes

Precies, als hij zijn huur al heeft opgezegd, ook al is dat bij jou en niet bij de verhuurder, dan moet 'ie gewoon dan eruit @buffel . Niet jouw probleem. Is ook vast wel iets tijdelijks te vinden om die periode te overbruggen. Je zou hem eventueel tegemoet kunnen komen door tijdelijk nog wat van zijn meubels te bewaren, zodat hij daar geen opslag voor hoeft te huren oid, maar zou hem wel duidelijk maken dat hij er gewoon uiterlijk 31 januari uit moet zijn

3 likes

Oh ja, dan is het wel anders. Zou dan inderdaad nog even doorbijten. Misschien kunnen jullie er afspraken over maken dat hij wat vaker bij zijn vriendin blijft, zodat jullie een paar dagen per week iig al wel het huis voor zijn 2en hebben?

4 likes

Had hij gewoon een contract en heb jij hem toen verzocht het huis te verlaten omdat je wil samenwonen? Want ik heb in die situatie gezeten (ik was je vriend) en dat was behoorlijk kut.

3 likes

Ik had net alleen katten grit nodig en het was ook echt nodig, zeg maar.

Maar toen stond ik in de supermarkt en kwam ik er achter dat ik mijn portemonnee was vergeten :sob: nou vet balen, tot ik met het plan kwam om dan maar rond te gaan lopen om te kijken of ik een bekende zag. Helaas niet in de supermarkt, maar bij de auto kwam ik een vriendin van mijn moeder regen en nu heb ik toch kattengrit :ok_hand:

20 likes

Ik vind dat hij er anders ook gewoon misbruik van maakt? Als iemand aangeeft dat je tijdelijk mag huren kun je niet opeens zelf de spelregels veranderen. Ik vind haar hartstikke redelijk geweest.

5 likes

Nee zo werkt het niet als hij (via de bank) huur betaalt. Na een tijdje krijg je dan gewoon huurbescherming (en terecht).

9 likes

Dat is niet helemaal hoe het werkt. De hoofdhuurder mag een onderhuurder eruit zetten met inachtneming van een opzegtermijn.

2 likes

Beter dan een heel jaar :smiling_face_with_tear:
Dit overleef je wel!

1 like

Ik heb net een kapperschaar gekocht en ik ben me al de hele tijd aan het inhouden om niet uit de losse pols in m’n haar te gaan knippen. Ik wilde ook helemaal geen schaar kopen maar ineens leek het me wel een handig idee om dat in huis te hebben en nu ligt ie me aan te kijken en weet ik gewoon dat ik straks ineens een pony heb ofzo.

20 likes

hij heeft gewoon huurrechten, hij kan namelijk door middel van zijn bankafschriften gewoon aantonen dat hij meer dan 3 maanden huur heeft betaald en dat geeft hem huurrechten.

Vervelende situatie, gelukkig is het nog maar een paar weekjes. Wel het resultaat van onze verziekte huizenmarkt dus denk hieraan als je weer eens in het stemhokje staat!

5 likes

Voor de hoofdhuurder is de opzegtermijn:

• 3 maanden als u korter huurt dan 1 jaar
  • 4 maanden als u meer dan 1 jaar huurt
  • 5 maanden als u meer dan 2 jaar huurt
  • 6 maanden als u meer dan 3 jaar huurt
2 likes

Wil je het even melden wanneer je jezelf een pony (of een poging tot een pony) hebt gegeven

2 likes

Is er in de Nederlandse taal een woord die gelijk (gelike) staat aan ā€œlikeā€ in het engels? Waarom is dat woord zo misbruikt in Amerika? Ik verbaas me er soms over wie het allemaal doen, zelfs mensen waarvan ik denk dat ze toch een prima woordenschat hebben.

1 like

Eigenlijk

Wordt echt veel te veel gebruikt en het komt een beetje weifelend over.

Zeg maar

5 likes

Ja dat betekent het, maar wij zeggen niet in elke zin ā€œeigenlijkā€ toch? Niet zo vaak als ā€œLikeā€.
Ik bedoel meer, is er een woord dat wij overmatig gebruiken.
Misschien gebruiken we ā€œeigenlijkā€ best onnodig vaak maar het valt niet op.

1 like

Als je erop gaat letten ga je het wel vaker horen dan je wil haha.

Maar ik denk niet dat we echt iets vergelijkbaars hebben. ā€œZeg maarā€ hoor ik ook wel eens, maar niet in de frequentie zoals Amerikanen ā€œlikeā€ zeggen.

1 like

Misschien ā€œIk bedoel?ā€

4 likes