Of mensen die met gepaste trots kunnen mededelen dat ze ondanks hun vmbo k advies toch zijn afgestudeerd aan de universiteit en dat je je dreams nooit moet upgiven
Toch wel grappig, ik ben gewoon op mijn werk verschenen en dan heb je mensen die alsnog gingen proberen of ze thuis mochten blijven. Mensen die op fietsafstand (20 min) van school wonen, of met een kleine wandeling en een trein echt wel op tijd kunnen komen. En dan zie je ze nu op locatie en dan geef je ze maar een compliment in de hoop dat ze vaker meer moeite zullen gaan doen.
Ik zou geen compliment geven voor de bare minimum hoor hahah hier ook collega’s die dichtbij wonen en een uur later komen terwijl degenen die ver moeten reizen netjes om 07:00 achter hun bureau zitten.
Netjes om 7.00u?? Dat is toch belachelijk/onnodig vroeg? Eerder dan 9.00u zie je mij niet verschijnen hoor (tenzij ik een afspraak heb die niet anders kan).
Ik doe het wel bij studenten, die je zo positief mogelijk moet benaderen. Al is het eigenlijk wel het minimale (op tijd) naar school komen of zelf bedenken hoe je daar komt wanneer bussen/trams etc niet rijden.
Collega’s hoef je geen veren in hun reet te steken voor the bare minimum.
Zo makkelijk is dat toch niet altijd? Niet iedereen heeft een fiets, niet iedereen heeft iemand die vrij is en hen kan brengen dus wat moet je dan doen? Taxi en 50 euro betalen? Sommige mensen (waaronder ik) zijn gewoon afhankelijk van het ov. Vinden wij ook niet fijn.
Had je paard zeker ook weer champagne op zeker
Als je echt kan aantonen met 9292 dat het niet haalbaar is, dan wordt er door mentoren coulant(er) mee omgegaan. Maar het is aan studenten om dat tijdig door te geven. We hebben veel mensen die alles aangrijpen om maar niet naar school te komen en last minute mailen of niets van zich laten horen… Ook voor hun beroepshouding op stage is het belangrijk dat ze zelf dingen regelen, een oplossing bedenken of tijdig mensen op de hoogte stellen.
Je kan als zorgverlener ook niet iemand in de kou laten staan.
Dat is niet eens realistisch. Stond net bij de bushalte en in de tijd dst ik er stond zouden er 2 bussen hebben moeten rijden volgens 9292, maar dat was nie zo.
En als het echt belangrijk is dat iemand op werk komt maar diegene heeft zelf niet de mogelijkheid daarvoor, moet de werkgever een taxi aanbieden vind ik.
mijn collega vertelde me gisteren dat ik echt wel vegan moet gaan eten want anders ben ik niet woke
Argument van mijn werkgever ooit: Je bent zelf verantwoordelijk voor vervoer. Jij woont in plaats x en je werk zit in plaats y. Jij kiest er voor om hier te werken dus dan moet je het zelf uitzoeken hoe je hier komt.
(Dat was voordat hybride werken een ding werd)
Tot op een zekere hoogte waar, maar een staking is toch wel een uitzonderlijke situatie waarin ik vind dat je (werkgever en werknemer, student en docent) samen tot een oplossing moet komen. Gedeelde verantwoordelijkheid vind ik het. Ik kom nu ook niet op werk, en dat kwam ik liever wel, want anders krijg ik niet uitbetaald.
Zeker, vind ik ook!
Ik vind eigenlijk dat jij best vaak denigrerend over je studenten praat. Ik snap dat een groep mbo-ers soms best vermoeiend kunnen zijn. Maar ik zou het echt vet kut vinden om ergens te lezen dat mn docent zich eigenlijk een beetje te goed voelt tegenover mij.
Ik als ex paarden meisje kan het wel waarderen
Hoe is het gegaan, misschien beter dan verwacht? Je bent ook maar mens en zoals je zelf al zegt, je hebt veel voor je kiezen gehad. Wees lief voor jezelf
Vandaag is het zó druk op werk, maaaar ik ga eindelijk weer na 6 dagen sporten, heb het zo gemist als afleiding van alles, maar het kon niet door de permanente make up.
Ik vind het prima dat je mij feedback geeft. Zou je mij kunnen aangeven uit welke zinnen/zinsneden je dit opmaakt of de laatst geposte berichten in het algemeen?
Ik hou niet al je berichten bij maar je hebt geloof ik vaker wat dingen erover gepost. Maar dit vind ik bijvoorbeeld denigrerend. Je hebt het wel over kinderen/jong volwassenen die daar misschien wel alleen zitten vanwege leerplicht. Die moet je wss wel wat meer motiveren en dat kan lastig zijn. Maar het zijn hele andere soort mensen dan 30 plussers die naar hun werk gaan.
Ik zal er meer op letten en bedankt dat je even de passage aanstreepte die je het meest problematisch vindt.
Nja ik snap heel goed dat het als docent voor een groep jongeren van 16 tm 20 ofzo heel lastig kan zijn. En je kan hier gewoon over je werk klagen. Maar ipv " Pfoe ik vond het vandaag best lastig om een groep jongeren te motiveren of ze een bepaald actueel iets uit te leggen." Vind ik jouw berichten meer " Jeetje mn studenten zijn echt dom en lui want ze willen dit niet begrijpen of gebruiken elk exuus om niet te komen." ( even overdreven gezegd)
Nja eigenlijk helemaal niet overdreven want dit is dus ewn voorbeeld van hoe jij over je studenten praat.