Wat je even kwijt wil #63

Ik heb op onze gezamenlijke pas twee stukjes ducttape geplakt in de vorm van een hartje #romantiek. Pas werkt nog steeds, wel herkenbaar!

2 likes

Pak een permanente stift en zet er iets op? Of plak er een sticker op?

LOL spuitelf, maar de oplossing is ook wel erg simpel

4 likes

Hij was heeeel lang kapot (mijn moeder werkt er vlakbij)

2 likes

Eh ik zie in de postnl app dat ik morgen een brief van het radboud umc krijg? Ik ben daar nog nooit geweest en woon geeneens in de buurt dus wat is dit dan nu weer?

Is ook echt officieel aan mij gericht incl doopnamen dus vind het echt raar

1 like

Ken je iemand die daar studeert of onderzoek doet? Dat je een uitnodiging voor het een of ander krijgt?

1 like

Ik heb met nagelak wat stippen op mijn 2e pas gezet, en hij doet het gewoon

1 like

Ik wil m’n bed niet uit het is hier veeeel te lekker cosy

18 likes

Oude tell sell reclames kijken.

3 likes

Oh daar heb ik zin in. Dat je helemaal in die tv gezogen word en denkt oh dit MOET ik hebben! Tot je ineens denkt wat de fuck zit ik eigenlijk te kijken.

4 likes

Mijn vader geeft mij dus nog steeds elke week geld en vorige week grapte dat hij daarmee ging stoppen omdat ik niet meer studeer. En toen zei ik natuurlijk nee in zeven talen en ik zie nu dat hij weer wat extra heeft overgemaakt. Ben echt blessed :smiling_face_with_three_hearts:

35 likes

Nou die hele inkomensbelastingverlaging hebben ze me helemaal lekker mee lopen maken en ik hou exact nul euro meer over. Snap er helemaal niks van. Dacht dat dat alleen het geval was bij hele hoge inkomens en dat heb ik niet

3 likes

Maar je betaalt dan toch bij de IB minder belasting?Dus je hoeft er niet perse maandelijks netto op vooruit te gaan maar toch ga je er op vooruit omdat je op het einde minder inlevert. Tenminste zo heb ik het begrepen, correct me if i’m wrong.

3 likes

Nee ook totaal niet

3 likes

wrap tastic!
(Maar even, Tell Sell reclames zijn hilarisch)

2 likes

Bij mij scheelt het wel ruim 90 netto met een ± modaal inkomen ter referentie. Dus kwam wel overeen met de nieuwsberichten. En wat hierboven gezegd wordt zou je ‘t volgens mij juist wel per maand moeten merken? Het is niet alsof je zomaar ineens geld terug krijgt bij de aangifte volgend jaar lijkt mij, maar ik ben geen belastingadviseur uiteraard.

Ik heb m’n loonstrook nog niet dus kan alleen bedragen op m’n rekening vergelijken (er zit zeker geen cao verhoging oid in in elk geval)

3 likes

Over het algemeen proberen ze de voorheffingen (loonheffing) wel aan te laten sluiten op de eindafrekening (inkomstenbelasting), dus die tarieven zullen ook aangepast zijn. Misschien nog niet juist doorgevoerd bij het werk van @Baron ?

4 likes

Ja ik zit ook ongeveer modaal, dus had ook 90-100 verwacht en het scheelt niks. Ben wel echt veel meer aan pensioen gaan betalen zie ik nu. Maar lijkt mij ook niet dat je het met aangifte ineens terugkrijgt

@L.C weet wel dat je vooraf bij ons kan zien wat je netto overhoudt en dat was nog niet aangepast. Dus hopelijk in mijn loon zelf ook nog niet en dat t volgende maand wel meer is wat ik krijg. Want zou het raar vinden als het bij anderen wel scheelt en bij mij niks

1 like

Nee als je meer pensioenpremie inlegt nu ga je dat niet terugkrijgen in je aangifte. Dat verklaart dan misschien dat er geen verschil is? Hoewel zoveel extra bijdrage me wel fors lijkt maar ook weer niet onmogelijk. Enige wat je kan doen is 2 loonstroken naast elkaar leggen en helemaal uitpluizen denk ik

2 likes

Mag dan toch lijen dat je een leuk hoger bedrag aan pensioen opbouwt hierdoor. Dus uitgestelde :money_mouth_face:

1 like

Ik ben nog steeds gefascineerd door die magic bullet reclame destijds

3 likes