Wat je even kwijt wil #63

Oh m’n moeder deed dit ook zo vaak! Niet dat ze zei dat ik niet mocht smoezen maar als dan wat tegen mijn toenmalige partner zei zei ze heel vaak “wat zei je?” En dan zei ik “ik zei even wat tegen F”. Zo vermoeiend, mag toch weleens iets tegen hem zeggen zonder een hele uitleg erbij.

1 like

Haha ja damn zo’n haat om zoiets onbenulligs :open_mouth:

2 likes

Heb nog amper geslapen vannacht omdat ik misselijk ben. Zo fijn met emotofobie

2 likes

Besef me nu dat ik het woord smoezen zo ongeveer 25 jaar niet gehoord heb

39 likes

Omdat ik weet dat het over mij gaat. En dan denk ik; zeg het gewoon recht in mijn gezicht. Ik vind het gewoon onwijs onbeleefd als mensen smoezen in gezelschap, maar dat zal dan wel een kwestie van opvoeding zijn.

1 like

Is het ook niet jouw onzekerheid? Laat haar maar lekker lullen joh. Plus wie weet fluisterd ze wel gwn steeds “ik ga jou zo helemaal uit elkaar trekken”

11 likes

Want? Jeetje laat mij als ik dit gewoon niet prettig vond. Dat jij er geen moeite mee hebt, nou hartstikke fijn hoor.

2 likes

Makkelijker gezegd dan gedaan als je weet dat ze een hekel aan mij heeft. En prima als ze dit doet in het huis van mijn ouders. Maar in ons huis ga je gewoon met respect met elkaar om en anders is daar de deur.

1 like

Door je voorgaande reacties vind ik dat niet heel gek.

6 likes
  • frustratie -

Hahaha dit moet een grap zijn

2 likes

Ja oké, dat had je er in je eerste bericht niet bij gezet. Ik dacht die zitten gewoon “te smoezen” over wat ze morgenavond gaan eten of wat voor geweldige seks ze vanavond gaan hebben.

1 like

Nee het is echt intens kinderachtig in elkaars oren fluisteren, mij 80x aankijken en sneaky lachen. Maar blijkbaar vinden mensen het normaal om te doen als ik het zo lees

5 likes

Dankjewel! Precies dat inderdaad. Maar blijkbaar vindt iedereen het geen probleem als er in hun gezelschap wordt geluld over hun.

2 likes

@Nysmn welk boek over psychopaten?

In mijn eerste berichtje heb ik toch geschreven dat ik dat heb gedaan? En dat ze daarop reageerde ‘nee, dit moet’

2 likes

Als je dit direct in je eerste bericht had benoemd weet ik zeker dat je heel andere reacties had gekregen.

9 likes

Verschilt dat misschien per plaats? In mijn stad doen ze dat wel maar vaak in de December maand.

Snap dat het irritant is, maar kun je niet beter je broertje daarop aanspreken dat hij zit te smoezen met haar? Lijkt me makkelijker je eigen gezin aan te spreken dan aanhang. Overigens ook irritant dat hij er zelf dan niks mee doet als hij het ziet/je een opmerking ziet maken

Dit heb ik allemaal al geprobeerd, maar het blijft doorgaan. Ik heb ze beide aangesproken, los aa gesproken, maar ze blijven doorgaan. Ik denk dat er ook een deel leeftijdsverschil in zit, maar ik vind het gewoon behoorlijk kinderachtig en respectloos. Mijn broertje woont nog thuis dus als we dan een keer met mijn ouders afspreken, dan voel ik me verplicht om hun ook uit te nodigen. Maar we hebben gisteren wel besloten om Sinterklaas volgend jaar met ons gezin te vieren, want ik heb hier gewoon echt geen zin meer in.

1 like