Wat je even kwijt wil #63

En je hebt een kind op de opvang, wat een onzin zeg!

1 like

Echt hoor… hierom wil ik me dus niet ziekmelden. Moest vandaag ook steeds denken aan vroeger als m’n vader ziek was, bij zijn bedrijf stuurden ze dan onaangekondigd een arboconsulent langs om te kijken of je wel echt ziek was. Ik ben dus ook altijd bang dat dat bij mij gaat gebeuren en ik dan de bel niet hoor oid.

2 likes

Wow dat ze dat deden vind ik wel echt intens!

1 like

€25 per dag mag ik uitgeven, ik verdien er per dag iets van €9. Wat wel een verschil was met in België, maar hier halen ze 's middags vaak iets af tewijl we in be/nl gewoon brood eten haha

2 likes

Ohja, dat heb ik ook wel eens gehad. Moest van P&O, maar mijn leidinggevende vond het ook onzin. Ze moest even verplicht vragen of er iets anders aan de hand was waardoor ik afwezig was geweest en of ik ergens over wilde praten en toen was het gesprek weer klaar.

6 likes

Ja hè? Achteraf gezien ook echt niet oké. Later heb ik zelf ergens gewerkt waar je een beloning, een geldbedrag, kreeg als je je een jaar lang niet ziek zou melden. Dus daar liep iedereen ziek rond, of je nam een dag vrij. Gelukkig was ik daar snel weg

3 likes

En je werkt ook nog in de zorg toch? Dan vind ik 3x nog weinig. Vind dit echt achterlijk.

5 likes

Werk jij dan in de zorg toevallig? Kreeg precies hetzelfde verzoek ook vorige week. Fuck dat. Ik ben ook nog eens chronisch ziek.

2 likes

Miss juist in de zorg, omdat de werkdruk zo hoog is en ze bang zijn voor overbelasting? Wellicht dat mensen een drempel voelen om dat aan te geven en proberen ze zo een opening te geven voor een gesprek hierover? (Probeer het even van de positief kant te bekijken)

1 like

Dit heb ik bij mijn vorige werk ook gehad. Als je je ziek meldde, wist je 100% zeker dat er een arbo arts kwam. Mn vriend en ik hadden beide heftige buikgriep, dus hij lag boven en ik lag beneden te creperen. Maar ik durfde dus niet eens te slapen uit angst dat ik de bel/telefoon niet hoorde. Of dat hij net aan de deur stond als ik op de pot zat/er boven hing. Uiteindelijk kwam die man pas na 4 uur in de middag.

3 likes

Ik heb dit bij m’n vorige werkgever ook een keer gehad en werk niet in de zorg, vind het heel stom. Was in mijn geval ook zo’n ‘ik moet dit van HR doen maar ik vind het eigenlijk ook onzin’ gesprekje met m’n leidinggevende

1 like

Ja echt erg hoor. Met als resultaat dat je dus helemaal niet rust en je alleen maar langer ziek bent :sweat_smile:

2 likes

Onze arbodienst belt meteen als je een dag ziek bent om te vragen hoe het gaat en of ze wat kunnen doen. Vind dat ook behoorlijk irritant.

5 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik kreeg dit een paar weken geleden ook. Voelt echt alsof je erop aangesproken wordt dat je teveel ziek bent. Maar eigenlijk is t zoals @anon3219017 ook zegt een manier om bij iemand te polsen of t allemaal wel goed gaat. In t kader van burn-out. Maar zo voelde t bij mij ook totaal niet 🥹 en ik was 4x een periode ziek gemeld geweest, waarvan 1x idd corona, 1x een miskraam en 1x een curettage. Was dus maar 1 dag serieus ziek :smiling_face_with_tear:

9 likes

Ik heb me echt ingehouden dit jaar met sinterklaassnacks omdat ik op een :sparkles:weight loss journey :sparkles: ben. Maar goddd ik wil gevulde speculaas. Beter is het morgen allemaal halve prijs want dan kan ik 2x zoveel eten

14 likes

Is t nu al schat. Toen die vent in t land was was t al 1+1.

1 like

Het is 21:38. Ik lig al met een been in bed

3 likes

Met dat andere been kun je naar de winkel hinkelen

16 likes

Toen de verhuizers zeiden dat we toch wel uit moesten gaan 40 a 50 dozen per persoon vond ik dat nogal overdreven. Inmiddels zijn we volop aan het inpakken, hebben we zo een 40 dozen ingepakt en moeten nog zeker de helft van het huis inpakken en vraag ik me af of wel wel genoeg dozen hebben😂

6 likes