Wat je even kwijt wil #63

Ah dat is kak! Is het een inbouw vaatwasser? Ik probeer m’n vriend nog steeds over te halen om toch een vaatwasser te nemen haha :rofl:

Haha nee helaas, vrijstaand :sweat_smile: Ik zou echt niet zonder vaatwasser willen :zipper_mouth_face:

Wie wil er nou weer geen vaatwasser :thinking:

11 likes

Ik lig al op bed en zero regrets

7 likes

Wil @Airy-fairy de vaatwasser niet ruilen tegen je vriend?

3 likes

Mijn vriend :cry:

Ik krijg het gewoon niet in z’n hoofd gepraat. We krijgen dalijk een gloednieuwe keuken en hij wil dus geen vaatwasser…

“Zelluf doen is beter, wordt t schoner” :persevere:

2 likes

Chill dat jij dan nooit af hoeft te wassen als hij met zo’n mentaliteit een vaatwasser weigert

56 likes

Aww zulke onverwachtse dingen zijn zo fijn!

3 likes

Precies mijn gedachte :joy:

2 likes

Misschien kan ie dan ook weer zo de was gaan doen :joy:

28 likes

Ja we hebben wat tips gekregen en naar de avond toe leek er wat verbetering in te zitten. Als het morgenochtend niet beter is kan ik gelukkig bij een collega terecht. Arm ding

1 like

Hè jeetje. Ik vind niet dat jij toestemming nodig hebt om een vaatwasser te nemen. Zou gewoon zeggen dat hij er komt, klaar. Het is ook jouw huis.

30 likes

Maakt ie ook het huis schoon met stoffer en blik ipv een stofzuiger

9 likes

Ja idd, gebruikt hij m lekker niet en is er in elk geval de optie voor iedereen die er wel het nut van inziet… = IEDEREEN

7 likes

Ik heb een 4 seizoenendekbed, bestaat dus uit 2 dekbedden.
Ik bewaar ze altijd in dezelfde opbergtas als waarin ze zaten toen ik gekocht had.
En nu komt het moment dat ik beide dekbedden wil opleggen vind ik gewoon die hele tas incl dik winterdekbed niet meer.
Ik woon alleen op 85 vierkante meter…hoe dan?
Ik heb inmiddels wel alle lades, kasten en de bovenkant van kasten al 2x gehad.

5 likes

Hij is thuis ook opgegroeid zonder vaatwasser. Hebben altijd met de hand afgewassen en blablabla. Ik had een vaatwasser die afgelopen jaar kapot is gegaan en dat ding was sowieso al niet meer veel waard waardoor glazen etc inderdaad dof werden.

Ik kan het blijven aangeven dat ik een vaatwasser wil in ons huis maar hij wil het gewoon absoluut niet waardoor we daar gewoon ook ruzie over krijgen. Dat is echt het enige ook.

Heb hem ook al vaak genoeg gezegd dat als ik geen zin heb hij de afwas zelf mag doen en dat als hij er een keer een avond niet is niet moet zeiken dat een dag later de vaat nog op het aanrecht staat want als er een vaatwasser zou zijn geweest ik het daar in had gepleurd.

Maar zelfs met die argumenten blijf hij voet bij stuk houden. Volgens hem vreet een vaatwasser te veel stroom, verbruikt meer water dan wanneer we zelf afwassen en krijgt hij de vaat zelf schoner dan zo’n machine.

Maar ik geef niet op. Ik blijf zeiken en drammen.

Ja hallo, we zijn ook allemaal opgegroeid zonder mobiele telefoon maar daar kunnen we nu ook niet meer zonder. Echt een kul argument van hem dit. :joy:

49 likes

Ik zou gewoon uitrekenen hoeveel het zou kosten aan stroom en water, genoeg onderzoek dat met de hand afwassen niet per definitie duurzamer is (allerlei factoren spelen natuurlijk een rol). Ik zou dit echt wel in mijn keuken willen, blijft hij maar lekker met de hand afwassen. Straks is ie even uit de running of langer op vakantie en moet je het alsnog doen

4 likes

OF gewoon voor jezelf een vaatwasser kopen. Kun jij jouw borden en glazen daarin droppen en mag hij zijn spullen zelf afwassen (ps: ik heb er dus nog 1 te koop :joy:)

23 likes

Nja ook al zou het wél een flink verschil maken in stroom en water, dan alsnog is er natuurlijk ook nog zoiets als positieve invloed op je leven :sweat_smile: een bezem is ook zuiniger dan een stofzuiger en een teiltje met zeep is zuiniger dan een wasmachine. Maar je zou zeggen dat de uren die je bespaart door dat niet te doen ook wat waard zijn (en de rotzooi in huis…)

9 likes