Wat je even kwijt wil #63

Zouden ’ omdat het kan soundssystem ’ en ’ Average Rob’ bands zijn ofzo. Die je live kan zien hun slofkes te boiten? :rofl: :woman_shrugging:

Ja Omdat het kan is een DJ en average Rob is een YouTuber die ook wel eens liedjes doet haha, maar boît is nog steeds echt beyond me :smiling_face_with_tear:

@Marquez ja gezien de muziek denk ik eerder uitbeuken ofzo haha, het is niet echt lekker onder je dekentje met je sloffen muziek

@Soy.peor ja dat kreeg ik ook! Maar ???

4 likes

Oow! :older_woman:
Ik zat ook eerder aan stampen/ beuken te denken dan. Vaaaag

1 like

Hmm het enige wat ik nog kan bedenken is voetjes van de vloer en gaan. En dat dan in het Vlaams maar klinkt wel suf. Maar dan zonder een dekentje nodig te hebben warm zijn door te dansen.

4 likes

Ik ken het als ‘jeugdtaal’ voor feest, dus gewoon feest je sloffen af zeg maar

1 like

Ja dit weet ik ook puur en alleen doordat ik dus regelmatig Belgische radio aanheb hoor haha

@Marquez ja zoiets zal iig de strekking zijn inderdaad!

Edit: @Luzarl ohh ja dat maakt al meer sense! Grappig, nog nooit op die manier gehoord maar ik zit ook in een heel andere regio

5 likes

Ik kwam op deze betrouwbare bron :older_woman:

Dus gewoon uitgaan/dansen/feesten

5 likes

Omg thanks haha!

Love dit ook

Je moet al onder een steen geleefd hebben om dit woord niet te kennen

6 likes

Haha ja toen voelde ik me al helemaal 101

5 likes

Oke ik ben toch naar die kloteboot gegaan 300/100 would not recommend

8 likes

Inderdaad, boiten wordt meer en meer gebruikt als vervanger voor het Vlaamse woord uitgaan (of feesten). Een ‘dikke boit’ is een leuk feestje of een leuke club. Ook wordt het regelmatig gebruikt in de zin ‘boiten met de boys’. Wel standaard door mensen onder de 30.

8 likes

Dankjewel allemaal voor de hartjes (support).
Heb twee collega’s gisteren nog gesproken waar ik nog redelijk veel respect voor had en het aangegeven. In plaats van ‘gefeliciteerd met je nieuwe baan’ werd het meer ‘euhm oke’ en ‘shiiiit neeeeee’ en daarna ‘weet je het wel zeker?’. ‘denk er goed over na’ ‘er gaat ak jaar heel veel veranderen’

Ze beginnen te voelen dat ze in de shit zitten.:+1: Meer niet. Dit gaat niet om mij als persoon. Zoals gewoonlijk.

40 likes

Ja fucking hel ik moet nog. Maar ik twijfel juist om gewoon 17u te gaan, als andere mensen al aan het kerstdiner zitten of ernaar onderweg zijn.
Heel vroeger waren dingen vaak wel uitverkocht/hele winkel leeggehaald, ik hoop nu niet :upside_down_face:
(Heb niet super veel nodig hoor en niks vers qua vlees of vis ofzo)

3 likes

Dan heb je een hele goede stap gemaakt voor jezelf!

7 likes

Dat denk ik dus ook. Geen storingsdiensten meer, geen weekenden meer werken. Gewoon kantoor uren en dan naar huis (waar ik langs mijn sportschool fiets) geen gedoe meer met ov a 3 uur per dag maar 15 min fietsen.
Meer salaris voor een functie lager en meer verantwoordelijkheid. Goeie voorwaarden. En ook nog eens onder de mensen in mijn ‘nieuwe’ woonplaats. Wat wil je eigenlijk nog meer?

70 likes

Was om half 8 in de AH, maar had beter al een halfuurtje eerder kunnen gaan. Zooo druk toen al :smiling_face_with_tear:

Ik ben echt blij dat ik niet de boodschappen hoef te doen deze dagen :grimacing: hoefde alleen presentjes mee te nemen hahaha

3 likes

Klinkt als een hele goede stap vooruit! Jammer dat je collega’s zo reageerden, maar voor jou misschien wel bevestiging dat je de juiste keuze maakt zo. Ze zoeken het maar uit daar

2 likes

2021 en 2022 is er zoveel verandering geweest. Relatie verbroken, huis verkocht(uitgekocht), verhuisd naar de plek waar ik werkte, relatie met mijn vriend gekregen, ondertussen nu half jaar bijna samenwonen. Adhd diagnose gehad, volgende week laatste gesprek met psycholoog. Mijn journal is vol (ja lekker belangrijk maar ik ben er blij mee) wat me nooit lukte. En dan als kers op de taart nu echt dit.
Na zooo lang vast te hebben gezeten op allerlei plekken is dit wel, ik heb er geen woorden voor.

(En ja het is spannend en eng, maar vergeleken de rest wat ik al heb gedaan…)

72 likes

:joy: Dank je, ik heb het nodig denk ik. Ik moet ergens vanmiddag na mijn werk nog. Gelukkig alleen nog drank halen, dus hopelijk ben ik met 15 minuten weer weg. Of ik wacht tot half 7, dat is ook nog een optie.