Wat je even kwijt wil #64

ik zou niet eens weten wat te doen met dat geld, maar geef het toch maar

5 likes

1 nadeel: je moet naar België

2 likes

Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn appartement binnenkort uit moet omdat ze het gaan verkopen. En het voelt echt als een klap. Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik een plek heb gevonden waar ik me veilig en rustig voel. En nu raak ik dat weer kwijt. Ik werk fulltime, maar kan met mijn huidige baan nooit een hypotheek krijgen om deze woning zelf te kopen. Mijn beste optie is om weer te verhuizen naar een nóg meer overpriced huurwoning, daar na 2 jaar weer op te mogen rotten want ze geven alleen nog tijdelijke contracten, rinse and repeat. Als het me überhaupt al lukt om ergens tussen te komen. En zo blijft het eeuwig doorgaan want zie maar eens genoeg te sparen om in je eentje een huis te kopen als je 2/3e van je inkomen kwijt bent aan huur. Ondertussen loopt een lokale partij hier flyers uit de delen dat we toch vooral niet meer betaalbare huurwoningen moeten bouwen. Ik moet meteen in de oplossingsmodus anders ben ik straks dakloos, maar de stress en het verdriet om het kwijtraken van mijn fijne plekje maken dat echt zwaar. Ik ben het zo fucking zat allemaal. En ik lach mezelf ook echt uit dat ik serieus dacht dat “je krijgt nu een tijdelijk contract maar je mag daarna waarschijnlijk gewoon blijven hoor” betrouwbaar was. All landlords are bastards :fu:

33 likes

We weten niet wie de persoon is, alleen een kleine minderheid komt in de media met naam en foto te staan.
@Ainu Ik ook niet maar liever dat dan “blut” zijn.

2 likes

Wat ontzettend kut! Hopelijk kun je snel wat nieuws vinden waar je wel langer kan blijven.

1 like

Wat fucking kut :sob: hoe veel tijd krijg je? Kun je nog iets aanvechten of volgen ze de regels wel? :disappointed:

2 likes

ja ik vind het wel grappig want als ik goed tel zou je met 1% rendement al jaarlijks gewoon bijna 1,5 mil hebben om te besteden zonder aan je initieel geld te geraken? En dan lijkt 1% me echt heel weinig werkende met een goede vermogensbeheerder. Die persoon kan gewoon een hele nieuwe rijke dynastie opzetten, ik ben nog beschikbaar.

5 likes

Kunnen we nog input voor 1 april doorgeven, dat alles veranderd in afko’s? :smiling_face_with_tear:

5 likes

Love belgie.

3 likes

Ik heb nog iets minder dan 4 maanden, gelukkig, hoef niet op stel en sprong weg. Ze doen het helemaal volgens de regels, dus daar is niks aan te doen helaas. Mijn contract loopt gewoon af :frowning:

3 likes

Wow wat ontzettend kut! Het is toch ook bizar dat dit zomaar kan eigenlijk? Is er nog iets wat je ertegen zou kunnen doen? Uitstel aanvragen of iets anders? Ik hoop dat je toch snel iets weet te vinden! Hoe lang heb je nog voordat je eruit moet?

Ohh lees nu pas je berichtje hierboven, gelukkig heb je nog een paar maanden maar het is alsnog gewoon klote natuurlijk

1 like

Ik vergeet altijd hoe kut maart nog kan zijn qua weer.

12 likes

Wat ontzettend kut :disappointed: Hoop dat je op tijd wat nieuws kunt vinden, wat hopelijk net zo fijn of zelfs fijner is :crossed_fingers:t3:

4 likes

beuto
relaleto
daleto
obito (zo omg)
wjekwto

2 likes

Wat kut om plotseling in zo’n stressvolle situatie terecht te komen.
Waar zoek je een woning? Misschien kun je zelfs hier wel via via iets nieuws vinden?

1 like

Vet lief al jullie reacties :heart: Ik zoek in omgeving Utrecht, maar hoeft niet Utrecht stad te zijn. Liever niet zelfs, ik vind het fijn om een beetje rustiger te wonen. Dus ergens in de hoek van Amersfoort, Zeist, Baarn enz. is ook prima. Als iemand iets weet van max. 1100 per maand inclusief… Hit me up!

5 likes

Je zou bij woongoed kunnen kijken en dan vrije sector. (Moet je wel genoeg voor verdienen.) Ik heb aantal jaar heel tevreden in de Vollenhove flat in Zeist gewoond. (Is in het ‘goede’ gedeelte van Vollenhove.) Komen best vaak woningen vrij geloof ik. (Je mag me altijd een DM sturen over hoe het daar was.)

1 like

In NL is dat in principe ook zo, alleen wordt er vaak een tijdelijk huurcontract uitgegeven ipv een doorlopend contract. Bij een tijdelijke (van 1 a 2 jaar) mogen ze je er daarna uitknikkeren

1 like

Ja dat is zo zuur. Heb ook wel eens om die reden in de situatie van @NoyraSoturi gezeten. En dan zetten ze er weer een nieuwe huurder in voor 1 a 2 jaar. Echt jammer, zoiets.

1 like

@anon81378386 hoe is het met Stitch? Zie zo weinig over/ van hem voorbij komen!